Over het forum Over het forum

Over het forum

Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan


Ook ik meld me als ex Viva meelezer

GroenTuintje schreef op 25-06-2021 om 18:58:

[..]

we zijn nog actief in dit topic, dus je bent er van harte welkom 😁

Dat is waar. Ik weet alleen niet hoe ik eigen foto’s moet plaatsen zonder eerst langs Imgur of soortgelijk te gaan….

Kersje schreef op 25-06-2021 om 18:25:

Ik lees hier, maar ook op andere fora inmiddels een hoop negatieve berichten over Viva en wil daar toch graag even iets over kwijt. Ik heb echt met heel veel plezier op het VF gezeten en in 20+ jaren in totaal 1 waarschuwing ontvangen en deze was meer dan terecht! Wist al, voordat ik op de verzendknop drukte, dat ik de waarschuwing zou krijgen, liet me helemaal meeslepen door het zuiggedrag van een andere forummer. Ik zie vele gebanden zich nu negatief uitlaten, maar ze hebben de vele bannen toch echt helemaal zelf verdiend in de meeste gevallen. Ga er maar aanstaan als moderator, goed doen kun je het zelden en dan heb ik het nog niet gehad over de bagger die zij vaak over zich heen kregen. Plaatsvervangende schaamte kreeg ik er soms van.

Moest dit gewoon even kwijt, meer niet 😂

Er was een periode die ze heel streng waren, maar dat was ook nodig. Er waren toen veel rellen en een paar hardnekkige troll. Dat moet zo een 6 of 7 jaar geleden zijn geweest, denk ik.

Hamer schreef op 25-06-2021 om 19:46:

[..]

Dat is waar. Ik weet alleen niet hoe ik eigen foto’s moet plaatsen zonder eerst langs Imgur of soortgelijk te gaan….

ik plaats foto’s via postimage

Is er ook een app beschikbaar? 

Kersje schreef op 25-06-2021 om 15:08:

[..]



ik begrijp wat je zegt, maar toch zie ik graag de mogelijkheid ook hier mijn posts zelf achteraf te kunnen aanpassen. Ik maak daar op het VF niet heel veel gebruik van, maar soms wel als ik op voorhand privé-gevoelige info plaats voor iedereen, met daarbij het verzoek niet te quoten, omdat ik het even later weer wil verwijderen. Dit gaat dan enkel om een stukje tekst, waardoor het niet stoort op het topic. Steeds een mod verzoeken dit te doen legt wel erg veel druk op hun werkzaamheden als de community zo groot wordt als het VF.

Maar dat is toch niet de functie van een openbaar forum? Dan denk ik eerder aan besloten chatgroepen e.d.? Openbaar is openbaar en dat heeft bepaalde voor- en nadelen. Het wijzigen van zaken achteraf (zelfs weghalen) betekent dat de 'werkelijkheid' zoals je die met elkaar denkt te delen, door een ander aangepast kan worden. Dat zal mij bijv. persoonlijk niet deren, als je doet wat jij beschrijft, maar het kan dus met álles. En dan is het toch een ander verhaal. Want het kan ook vervelend uitpakken en onderling 'wantrouwen' of 'ongeloof' oproepen als het misbruikt wordt. Dat lijkt mij persoonlijk een groter nadeel voor álle gebruikers dan het voordeel voor een paar mensen die besluiten om iets weg te halen omdat ze het niet langer willen delen.

Dus ik vind het wel een goed midden: het eerste half uur kun je je posting nog wijzigen en alles daarna vragen aan forumbeheer? En sommige zaken eerder via pb's delen (die mogelijkheid schijnt hier ook te komen begrijp ik)?

gr Angela

Herfstappeltaart schreef op 25-06-2021 om 18:31:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik vond de sfeer prima en de bans die uitgedeeld werden meestal terecht. Over het algemeen werd er prima gemodereerd.

Ik heb zelf twee waarschuwingen gehad voor het quoten van de OP (deed ik op de automatische piloot) en verder niks. Er waren forummers die ik erg sympathiek vond, en ook die ik erg onsympathiek vond. Net het gewone leven eigenlijk.

Daar ben ik het niet mee eens Herfstappeltaart. Er was eens een topicover afknappers bij mannen over hun uiterlijk. Ik ben best kieskeurig en had aangegeven dat ik Nederlandse mannen met baard of tatoos niet mooi vind en dat ikIk heb zelfs een  niet val op het uiterlijk van zwarte mannen en Aziatische mannen. Toen kreeg ik een ban vanwege racisme . Ik ga zelfs om met een zwarte man en hij is een goede vriend maar nee ik vind hem niet aantrekkelijk maar dat hoeft ook niet. 

Hier ook een aanmelding van een Viva forummer.

Leuk dit initiatief en hoop dat hier de Viva sfeer wordt voortgezet!

Ik had me een forumstop voorgenomen na Viva, maar kreeg al heel snel spijt van dat plan 😁. Door de goede verhalen over dit forum kom ik dus maar eens even rondneuzen hier. Eerste indruk zeker positief! 

Het wordt hier steeds gezelliger, welkom nieuwe aanwas 😁

Alvast gereserveerd.

Wat leuk, zoveel leven in de brouwerij. De een z’n dood... 🤓 super dat zoveel vivaforummers hier komen kijken. Kan me de knoop in de maag voorstellen hoor, als een forum waar je zoveel hebt gedeeld ophoudt te bestaan. Dat hadden ‘wij’ al toen de oranje pagina’s verdwenen en er een enorme verandering plaatsvond. Ondertussen best bijzonder hoe ouders.nl het steeds heeft volgehouden, zonder link met een blad of iets anders. 
zo’n forum is levensecht en op alle momenten van dag en nacht actief. Dat wil je niet kwijt.



Zelfde plaatje, andere Nick. Maar ook ik kom van Viva, heb daar jaren met veel plezier meegelezen en geschreven en er goede vriendinnen aan over gehouden. 

Heel goed dat Ouders.NL het initiatief neemt om een forum om te zetten. I’ll give it a try.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.