Over het forum Over het forum

Over het forum

Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan


YolandaOudersnl schreef op 25-06-2021 om 13:43:

[..]

We zijn inderdaad volledig onafhankelijk. Het nieuwe forum wordt deels gekoppeld aan rubrieken van Ouders.nl waardoor het nieuwe forum daarvan profiteert. Zo worden we ook goed gevonden via de zoekmachines. Verder hebben we voldoende plannen liggen om er een levendig forum van te maken, met nieuwe leden. Maar, daar hebben we jullie natuurlijk ook hard voor nodig. Een actief forum begint bij actieve leden en dus veel nieuwe topics 👌.

dat klinkt goed 😁

Ik mis echt de paginanummering zowel bovenin als onderin. Ook een knop Terug naar Viva talk.

Angela1967 schreef op 24-06-2021 om 12:50:

[..]

Als mensen dat willen zien ze vermoedelijk niet als nadeel dat dit chaos en inconsequenties voor lezers (dan en later) op kan leveren.

Een andere persoonlijke overweging: ik vind het ook getuigen van snelheid/slordigheid als je die functie niet alleen wilt (voor noodgevallen) maar ook vaak zou gebruiken. Ergens hierboven werd aangehaald dat het "moeten" nadenken en nalezen ook een bepaalde mate van rust in discussies brengt ("moeten" als in: als je twijfelt of je iets wel of niet moet posten).

Forumbeheer is heel snel in reacties en als je je echt vergist hebt dan is dat inderdaad via mail(knop) te melden!

gr Angela



ik begrijp wat je zegt, maar toch zie ik graag de mogelijkheid ook hier mijn posts zelf achteraf te kunnen aanpassen. Ik maak daar op het VF niet heel veel gebruik van, maar soms wel als ik op voorhand privé-gevoelige info plaats voor iedereen, met daarbij het verzoek niet te quoten, omdat ik het even later weer wil verwijderen. Dit gaat dan enkel om een stukje tekst, waardoor het niet stoort op het topic. Steeds een mod verzoeken dit te doen legt wel erg veel druk op hun werkzaamheden als de community zo groot wordt als het VF.

Herfstappeltaart schreef op 25-06-2021 om 11:13:

[..]

Ik heb op het Vivaforum soms (delen uit) posts weggehaald omdat ik bijvoorbeeld door het geven van vakantietips in een bepaalde regio voor mijn gevoel weg erg herkenbaar was geworden. Je wil toch graag de tips geven maar dat hoeft niet voor altijd zichtbaar te blijven.



inderdaad, dit dus!

Hoi!

Heel fijn dat jullie het forum voor ons beschikbaar stellen. Het ziet er hartstikke mooi uit.  Ik heb nog wel een klein vraagje.

Ik las dat jullie een nieuw forum willen maken met allerlei aanpassingen. Gaan jullie dat sowieso doen ongeacht het aantal Viva-ers dat hier terecht komt?

Ik hoop dat we er een goedlopend forum van kunnen maken, maar wat gebeurt er als de helft naar Femme gaat of naar een zelf gemaakt forum? Is het dan nog steeds de moeite waard?

Dragonfly11 schreef op 25-06-2021 om 12:45:

Hier een meelezer van Viva, ooit actief geschreven in een topic over verbroken relaties en nog een tijd lang leuk contact gehad met de vrouwen die ik daar heb leren kennen. Ik kom hier uit nieuwsgierigheid, want eigenlijk wil ik vee minder tijd op internet doorbrengen. Komt goed uit dat Viva stopt 😉
Wat een fijne open sfeer hangt hier, heel anders dan op Viva. Zou zomaar kunnen dat ik toch blijf plakken...

Wat fijn dat je dit oppikt! Ik lees een heleboel over het Viva-gevoel, maar dit is wel het OO-gevoel (wat mij betreft).

Sophia_!

Sophia_!

25-06-2021 om 17:20

Dees * schreef op 25-06-2021 om 16:27:

[..]

Wat fijn dat je dit oppikt! Ik lees een heleboel over het Viva-gevoel, maar dit is wel het OO-gevoel (wat mij betreft).

Ik las vandaag eens wat meer op andere topics hier, maar de sfeer vind ook ik echt fijn. Veel rustiger en open inderdaad.  Bevalt mij eigenlijk ook wel prima 😃

Test test test

Ik lees hier, maar ook op andere fora inmiddels een hoop negatieve berichten over Viva en wil daar toch graag even iets over kwijt. Ik heb echt met heel veel plezier op het VF gezeten en in 20+ jaren in totaal 1 waarschuwing ontvangen en deze was meer dan terecht! Wist al, voordat ik op de verzendknop drukte, dat ik de waarschuwing zou krijgen, liet me helemaal meeslepen door het zuiggedrag van een andere forummer. Ik zie vele gebanden zich nu negatief uitlaten, maar ze hebben de vele bannen toch echt helemaal zelf verdiend in de meeste gevallen. Ga er maar aanstaan als moderator, goed doen kun je het zelden en dan heb ik het nog niet gehad over de bagger die zij vaak over zich heen kregen. Plaatsvervangende schaamte kreeg ik er soms van. 

Moest dit gewoon even kwijt, meer niet 😂

Kersje schreef op 25-06-2021 om 18:25:

Ik lees hier, maar ook op andere fora inmiddels een hoop negatieve berichten over Viva en wil daar toch graag even iets over kwijt. Ik heb echt met heel veel plezier op het VF gezeten en in 20+ jaren in totaal 1 waarschuwing ontvangen en deze was meer dan terecht! Wist al, voordat ik op de verzendknop drukte, dat ik de waarschuwing zou krijgen, liet me helemaal meeslepen door het zuiggedrag van een andere forummer. Ik zie vele gebanden zich nu negatief uitlaten, maar ze hebben de vele bannen toch echt helemaal zelf verdiend in de meeste gevallen. Ga er maar aanstaan als moderator, goed doen kun je het zelden en dan heb ik het nog niet gehad over de bagger die zij vaak over zich heen kregen. Plaatsvervangende schaamte kreeg ik er soms van.

Moest dit gewoon even kwijt, meer niet 😂

Ik ben het met je eens. Ik vond de sfeer prima en de bans  die uitgedeeld werden meestal terecht. Over het algemeen werd er prima gemodereerd.

Ik heb zelf twee waarschuwingen gehad voor het quoten van de OP (deed ik op de automatische piloot) en verder niks. Er waren forummers die ik erg sympathiek vond, en ook die ik erg onsympathiek vond. Net het gewone leven eigenlijk.

GroenTuintje schreef op 23-06-2021 om 18:49:

[..]

ook eens en het tegen-tegel-tuinen-topic mag hier komen ( waar zitten de smileys?)


Ja precies. Ik wilde net op Viva gaan vertellen over mijn nieuwe bloembakken, komen ze met hun mededelingen ☹️

Enn schreef op 24-06-2021 om 23:53:

Nja om te voorkomen dat ik mijzelf RealEnn moet gaan noemen alvast maar mijn Nick geclaimd. Goedenavond viva!


Even zwaaien 👋

Hamer schreef op 25-06-2021 om 18:46:

[..]


Ja precies. Ik wilde net op Viva gaan vertellen over mijn nieuwe bloembakken, komen ze met hun mededelingen ☹️

we zijn nog actief in dit topic, dus je bent er van harte welkom 😁

Herfstappeltaart schreef op 25-06-2021 om 18:31:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik vond de sfeer prima en de bans die uitgedeeld werden meestal terecht. Over het algemeen werd er prima gemodereerd.

Ik heb zelf twee waarschuwingen gehad voor het quoten van de OP (deed ik op de automatische piloot) en verder niks. Er waren forummers die ik erg sympathiek vond, en ook die ik erg onsympathiek vond. Net het gewone leven eigenlijk.

Ik ben hier ondertussen ook aangemeld, en ik vind het ook leuk dat ik jou hier zie

pearle schreef op 25-06-2021 om 18:59:

[..]

Ik ben hier ondertussen ook aangemeld, en ik vind het ook leuk dat ik jou hier zie

Ha Pearl! Gezellig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.