Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
letterkoekje
18-11-2021 om 17:43
Beste Moderators,
Zou het niet beter zijn om Neilsedaka te bannen op dit forum? Ik weet dat dit niks met jullie moderatie heeft te maken, alhoewel, ja, toch. De laatste post die die man weer heeft geschreven (topic is gesloten door jullie) dat kan toch niet meer.
En het is niet zo dat er van die forummer andere berichten komen, het is altijd shocking!
Wat denken jullie?
letterkoekje schreef op 18-11-2021 om 17:43:
Beste Moderators,
Zou het niet beter zijn om Neilsedaka te bannen op dit forum? Ik weet dat dit niks met jullie moderatie heeft te maken, alhoewel, ja, toch. De laatste post die die man weer heeft geschreven (topic is gesloten door jullie) dat kan toch niet meer.
En het is niet zo dat er van die forummer andere berichten komen, het is altijd shocking!
Wat denken jullie?
Zoals jullie bij zijn profiel ook kunnen zien, hebben wij inmiddels gepaste maatregelen getroffen.
WickedCurlew89
18-11-2021 om 20:28
Hetvrijewoord schreef op 18-11-2021 om 19:51:
- knip: we reageren hier niet op elkaar -
Dit is heel bijzonder, had je niet in de gaten dat ik op mijn eigen post reageer? (omdat ik nog geen antwoord op die vraag had gekregen)
DownrightChinchilla41
18-11-2021 om 20:37
Alex heb je iets veranderd? Ik krijg nu ineens wel cookies.. 
OrganicDeer76
18-11-2021 om 20:58
Keetie schreef op 18-11-2021 om 19:56:
- knip: we reageren hier niet op elkaar -
Ik reageerde toch op een moderator. Feedback gaf ik hoor
ElectricKookabura85
18-11-2021 om 21:00
Lady_Violet schreef op 18-11-2021 om 18:00:
[..]
Zoals jullie bij zijn profiel ook kunnen zien, hebben wij inmiddels gepaste maatregelen getroffen.
Mag ik hier wat over vragen?
Deze forummer loopt al wat langer mee en kan niet zo goed Nederlands en heeft vaak/altijd vragen in de categorie "psyche". Er was niks shocking aan de laatste post(s), maar daar kunnen jullie uiteraard anders over denken. Zijn posts zijn wel altijd wat warrig, maar staan wellicht niet voor niets onder "psyche".
Denken jullie niet dat door dit soort posts/forummers af te kappen jullie het laagdrempelige weghalen? Zeker bij "psyche" komen veel hulpvragen niet voor niks langs. Door af te kappen durven mensen misschien niet meer danwel komt de hulp er niet en glijden ze (verder) af.
Tot slot mag ik hopen dat de ban jullie eigen beslissing was en niet nav een (klik)post van een andere forummer.
OrganicDeer76
18-11-2021 om 21:01
@moderators hierbij reageer ik op jullie. Zoals hiervoor op een moderator maar het werd geknipt. Lijkt wel een strenge juf/meester. Ik vind het vreemd als iemand die schijnbaar heel labiel is te bannen van een forum. Daarnaast wordt er openlijk geklaagd door een andere forummer over de poster van het topic. Niet iedereen heeft slechts in de zin. Sommige mensen zijn kwetsbaar en uiteindelijk heeft diegene geen regel overtreden.
DanGun
18-11-2021 om 21:33
DanGun schreef op 12-11-2021 om 14:18:
In theorie kan iemand met meerdere nicks jou 'achtervolgen' ja, maar dan profileert die persoon zich toch best negatief (en dat valt op) en dan onderzoeken we die vaak zelf al. Je uitspraak over 'naar, vies en zelfs ziek spelletje' dat wij blijkbaar faciliteren kan ik overigens niet echt waarderen.
Hoe zie dat dat dan? Hoe moet ik weten dat Pietje ook Ahmed is? En Huppelkutje33 én MamavaneenWondertje? Dat kan ik toch niet zien?
En jullie gaan toch ook niet bij zomaar elke nick checken of die aan het dubbelnicken is? Daar moet toch een reden voor zijn? Een vermoeden vanuit een forummer bijvoorbeeld?
Of doen jullie regelmatig een soort ‘run’ en kijken jullie dan naar bijzonderheden in forumgedrag? Bv of meerdere nicks met eenzelfde IP adres altijd negatief reageren op 1 bepaalde forummer?
Als dat laatste niet zo is, dan wordt dubbelnicken en het onacceptabele gedrag wat daarbij kan horen toch door het forum gefaciliteerd?
Ik quote mezelf ook nog maar een keer; krijg ik nog antwoord op deze vragen?
DownrightChinchilla41
18-11-2021 om 21:50
Eerst geen cookies en nu 3x op een dag? Mijn cookiestrommel is vol..😱
AlexOudersnl
19-11-2021 om 11:51
DanGun schreef op 12-11-2021 om 14:18:
In theorie kan iemand met meerdere nicks jou 'achtervolgen' ja, maar dan profileert die persoon zich toch best negatief (en dat valt op) en dan onderzoeken we die vaak zelf al. Je uitspraak over 'naar, vies en zelfs ziek spelletje' dat wij blijkbaar faciliteren kan ik overigens niet echt waarderen.
Hoe zie dat dat dan? Hoe moet ik weten dat Pietje ook Ahmed is? En Huppelkutje33 én MamavaneenWondertje? Dat kan ik toch niet zien?
En jullie gaan toch ook niet bij zomaar elke nick checken of die aan het dubbelnicken is? Daar moet toch een reden voor zijn? Een vermoeden vanuit een forummer bijvoorbeeld?
Of doen jullie regelmatig een soort ‘run’ en kijken jullie dan naar bijzonderheden in forumgedrag? Bv of meerdere nicks met eenzelfde IP adres altijd negatief reageren op 1 bepaalde forummer?
Als dat laatste niet zo is, dan wordt dubbelnicken en het onacceptabele gedrag wat daarbij kan horen toch door het forum gefaciliteerd?
En geloof me maar dat ‘jagen met dubbele Nicks’ vaak voorkomt op fora. Juist omdat er niet zomaar iets aan gedaan kan worden. En dat jagen is een vies spelletje van betreffende forummer(s) wat gespeeld kan worden. Ik geloof direct dat jullie daar als mens niet achter staan, echter de situatie is dan wel zo dat het forum / de software / de huisregels het blijkbaar toestaan.
Dat je dat niet kan waarderen dat ik dat benoem, tja. Daar kan ik dan weer weinig mee.
Jij kan dat niet weten, al kan je dat natuurlijk wel vaak vermoeden. Voel je vrij om dat te rapporteren, dan grijpen wij in als dat nodig is.
Hetvrijewoord schreef op 13-11-2021 om 20:37:
Krijgt nou iedereen die hier geknipt wordt een waarschuwing?
Nee, niet iedereen die hier geknipt wordt krijgt een waarschuwing. We kijken ook naar of iemand dat (te) vaak doet terwijl ze weten dat het niet de bedoeling is, en er wordt natuurlijk ook gekeken naar wat er in het bericht staat.
@ShaunTheSheep en @Keetie, aangezien jullie het volgens mij over dezelfde hebben:
Tuurlijk zijn hulpvragen prima en kan het soms een warrig verhaal zijn, maar het laatste bericht (die overigens nu verwijderd is) die deze forummer plaatste vonden wij niet door de beugel kunnen, bovenop dat we al onze bedenkingen hadden bij andere berichten.
WickedCurlew89
19-11-2021 om 12:53
AlexOudersnl schreef op 19-11-2021 om 11:51:
[..]
Jij kan dat niet weten, al kan je dat natuurlijk wel vaak vermoeden. Voel je vrij om dat te rapporteren, dan grijpen wij in als dat nodig is.
[..]
Nee, niet iedereen die hier geknipt wordt krijgt een waarschuwing. We kijken ook naar of iemand dat (te) vaak doet terwijl ze weten dat het niet de bedoeling is, en er wordt natuurlijk ook gekeken naar wat er in het bericht staat.
Raar dan dat ik een 'officiële' waarschuwing heb gekregen, ben hier niet veel te vinden, en er is ook nog nooit in mijn berichten geknipt. Ik voel mij wel heel speciaal nu, dat wel. ![]()
DanGun
19-11-2021 om 13:10
AlexOudersnl schreef op 19-11-2021 om 11:51:
[..]
[..]
En de overige vragen? Wat doen jullie als preventie? Doen jullie een run op dubbele IP’s bv?