Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
DanGun
12-11-2021 om 14:18
In theorie kan iemand met meerdere nicks jou 'achtervolgen' ja, maar dan profileert die persoon zich toch best negatief (en dat valt op) en dan onderzoeken we die vaak zelf al. Je uitspraak over 'naar, vies en zelfs ziek spelletje' dat wij blijkbaar faciliteren kan ik overigens niet echt waarderen.
Hoe zie dat dat dan? Hoe moet ik weten dat Pietje ook Ahmed is? En Huppelkutje33 én MamavaneenWondertje? Dat kan ik toch niet zien?
En jullie gaan toch ook niet bij zomaar elke nick checken of die aan het dubbelnicken is? Daar moet toch een reden voor zijn? Een vermoeden vanuit een forummer bijvoorbeeld?
Of doen jullie regelmatig een soort ‘run’ en kijken jullie dan naar bijzonderheden in forumgedrag? Bv of meerdere nicks met eenzelfde IP adres altijd negatief reageren op 1 bepaalde forummer?
Als dat laatste niet zo is, dan wordt dubbelnicken en het onacceptabele gedrag wat daarbij kan horen toch door het forum gefaciliteerd?
En geloof me maar dat ‘jagen met dubbele Nicks’ vaak voorkomt op fora. Juist omdat er niet zomaar iets aan gedaan kan worden. En dat jagen is een vies spelletje van betreffende forummer(s) wat gespeeld kan worden. Ik geloof direct dat jullie daar als mens niet achter staan, echter de situatie is dan wel zo dat het forum / de software / de huisregels het blijkbaar toestaan.
Dat je dat niet kan waarderen dat ik dat benoem, tja. Daar kan ik dan weer weinig mee.
DanGun
12-11-2021 om 14:23
Volgens mij is dit heel goed uitgelegd door lollypopje, een alias stelt je in staat vragen te stellen of onderwerpen te bespreken die je niet wilt associëren met je 'normale' alias
Ik wilde graag een ‘officieel’ antwoord. Dat lijkt me logisch toch?
DanGun
13-11-2021 om 20:39
Dat jullie die zogenaamde oproep voor een vriendin laten staan, daar snap ik niks van.
Begrijpen jullie nu echt niet wat daar allemaal achter kan zitten?
WickedCurlew89
13-11-2021 om 21:12
Alex be like:

(een klein lolletje op zijn tijd mag hopelijk wel?)
OrganicDeer76
13-11-2021 om 21:33
Waarom wordt er zo actief geknipt vandaag?? En ik had gevraagd waarom de mods anoniem zijn maar geen reactie.
Kersje
14-11-2021 om 17:56
Keetie schreef op 13-11-2021 om 21:33:
Waarom wordt er zo actief geknipt vandaag?? En ik had gevraagd waarom de mods anoniem zijn maar geen reactie.
Hoezo Mods anoniem? Zoals ik het zie zijn zij nog net zo transparant als voorheen hoor?
OrganicDeer76
15-11-2021 om 09:31
Kersje schreef op 14-11-2021 om 17:56:
[..]
Hoezo Mods anoniem? Zoals ik het zie zijn zij nog net zo transparant als voorheen hoor?
Daar heb ik het niet over of ze transparant zijn of niet
AlexOudersnl
15-11-2021 om 11:13
DanGun schreef op 13-11-2021 om 20:39:
Dat jullie die zogenaamde oproep voor een vriendin laten staan, daar snap ik niks van.
Begrijpen jullie nu echt niet wat daar allemaal achter kan zitten?
Dit is een moeilijk puntje, vooral voor jullie als lezer. Bepaalde rubrieken (die m.b.t. kinderen en opvoeding) zijn gedeeld tussen Ouders.nl en Viafora.
Als zo'n topic op Viafora geplaatst zou worden dan zouden er sneller alarmbellen afgaan, maar dit topic is aangemaakt door een lid op Ouders.nl, niet op Viafora (maar wel zichtbaar op Viafora vanwege de gedeelde rubriek). Als je je aanmeld op Ouders.nl hoop je niet jongeren te vinden, maar gelijkgestemden/andere ouders, en daardoor zien we toch een andere motivatie achter zo'n topic dan je initieel zou denken.
DanGun
16-11-2021 om 12:58
ik vind dat een zeer naïef en misschien zelfs wel gevaarlijk uitgangspunt.
Mij maak je niet wijs dat iemand speciaal een account aanmaakt voor een ‘vriendinnen-oproepje’ voor de puberdochter. Tel daarbij op dat er niet meer gereageerd wordt door de TO.
Je ‘hoopt’ gewoon bijna dat dit ‘gewoon digitaal pesten’ is i.p.v. grooming. (En ik neem aan dat een ieder snapt dat ik dat ook niet hoop noch gewoon vinr, voor mensen daar weer over gaan zeiken woorden gaan verdraaien vallen.
Wie niet weet wat grooming is:
https://www.kliksafe.nl/blogs/mediaopvoeding/wat-is-grooming/
WickedCurlew89
16-11-2021 om 13:00
Hetvrijewoord schreef op 13-11-2021 om 20:37:
Krijgt nou iedereen die hier geknipt wordt een waarschuwing?
Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.