Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AlexOudersnl schreef op 02-10-2021 om 15:22:

[..]

Als wij willen dat iemand vertrekt dan kunnen we er gewoon voor kiezen iemand direct toegang tot het forum te ontzeggen, zonder enig voortraject of overleg. Dit hebben we tot dusver pas 1x gedaan.

Als we een waarschuwing of ban geven, dan is dat wel omdat (wij vinden dat) huisregels overtreden zijn. En je kan daar ook over discussiëren (tijdens een ban alleen via e-mail), we hebben ook al eens een ban teruggedraaid / verwijderd omdat wij toen fout zaten.

Dank voor je reactie Alex.

Maar het kan toch zo zijn dat er binnen het team geen overeenstemming is? Bijvoorbeeld dat een paar iets banwaardig vinden en anderen dat niet vinden, dat de een meer woke is dan de ander, dat de een provoceren anders interpreteert dan een ander. Of interpreteert iedereen alles op dezelfde manier?

Ik zou een slechte moderator zijn, iemand die een hoop toestaat en vindt dat mensen het zelf maar moeten beslechten tenzij het echt de spuigaten uitloopt of schuurt met de wet. Het is geen kleuterklasje met snel gekwetsten. Er is namelijk ook een blokkeer optie. 

Ik ben wel blij Alex dat jullie de sfeer belangrijk vinden en door die ‘snel gekwetsten’-retoriek heenkijken. Je hoeft je helemaal niet snel gekwetst te voelen on geen trek te hebben in provocatie en zwak of niet onderbouwde beweringen. Bedankt dus voor jullie inspanningen! Ik bewonder jullie geduld! 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-10-2021 om 18:43

Hetvrijewoord schreef op 02-10-2021 om 23:21:

Als een iemand drie streepjes (---) heeft als forumnaam, betekent dat nog wat?
Geen ban toch? Want dan krijg je een of andere rare verzonnen naam...

Dat is de forumnaam. 

Ik was net een spelletje aan het spelen op mijn telefoon en toen kreeg ik jullie reclame. Super 👍

AlexOudersnl

AlexOudersnl

04-10-2021 om 07:39 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 02-10-2021 om 21:50:

[..]

Is het ook mogelijk dat dit lid op het besluit terug mag komen aangezien het in samenspraak was ?
Wellicht is hij/zij bij nader inzien tot de conclusie gekomen dit forum toch te missen.

Misschien dat wij op de langere termijn (= maanden) voor zulke verzoeken open staan, maar nu niet.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

04-10-2021 om 07:47 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 02-10-2021 om 23:21:

Als een iemand drie streepjes (---) heeft als forumnaam, betekent dat nog wat?
Geen ban toch? Want dan krijg je een of andere rare verzonnen naam...

Nee, dat is gewoon een 'normale' gebruikersnaam, al moeten we ons inderdaad even afvragen of zoiets handig is. Waarschijnlijk ga ik de regels verder aanscherpen voor toekomstige accounts.

willem1959 schreef op 03-10-2021 om 09:53:

[..]

Dank voor je reactie Alex.

Maar het kan toch zo zijn dat er binnen het team geen overeenstemming is? Bijvoorbeeld dat een paar iets banwaardig vinden en anderen dat niet vinden, dat de een meer woke is dan de ander, dat de een provoceren anders interpreteert dan een ander. Of interpreteert iedereen alles op dezelfde manier?

Klopt, daar kan een verschil in zitten al zitten we allemaal best wel op dezelfde lijn, en als een moderator twijfelt dan kan er ook intern overlegd worden. En leden hebben ook nog altijd de optie om uitleg te vragen via de e-mail dan komt het bij mij of Yolanda terecht en kijken wij nog eens extra naar waarop ingegrepen is.

Lollypopje schreef op 03-10-2021 om 19:20:

Ik was net een spelletje aan het spelen op mijn telefoon en toen kreeg ik jullie reclame. Super 👍

Hah, ja we adverteren al een tijdje (nu al 2 maanden denk ik?) op Facebook maar hebben nu ook campagnes lopen via o.a. Google dus die worden breder weergegeven. Mooi dat het de juiste doelgroep lijkt te bereiken!

BeneficialJay65

BeneficialJay65

04-10-2021 om 10:11

@Mod; Als je iemand op de negeer hebt staan, is het dan wel zo dat als een andere forummer die tekst heeft gekopieerd, je alsnog die berichten van die persoon ( die je dus geblokkeerd hebt) kunt lezen, of is er een manier om dit ook af te schermen?

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

04-10-2021 om 10:23

Caramelzeezoutchocola schreef op 04-10-2021 om 10:11:

@Mod; Als je iemand op de negeer hebt staan, is het dan wel zo dat als een andere forummer die tekst heeft gekopieerd, je alsnog die berichten van die persoon ( die je dus geblokkeerd hebt) kunt lezen, of is er een manier om dit ook af te schermen?

Waarschijnlijk bedoel je als de negeerde persoon gequote wordt? Helaas is dat inderdaad zo, dat valt niet te voorkomen 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2021 om 13:51

U2fan schreef op 04-10-2021 om 10:23:

[..]

Waarschijnlijk bedoel je als de negeerde persoon gequote wordt? Helaas is dat inderdaad zo, dat valt niet te voorkomen

Natuurlijk kun je dit wil voorkomen. 
Je zet gewoon de persoon die de quote plaatst onder negeer, en zo ga je verder; om te eindigen in een monoloog. 
Zo moeilijk is het toch niet om rond iets te lezen? 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

04-10-2021 om 20:22

U2fan schreef op 04-10-2021 om 10:23:

[..]

Klopt, ik bedoelde het quoten.

Jammer dat mijn topic met mijn meningen over uitbreidingen gerelateerd aan de Coronapas wordt verwijderd met de reden ''Provoceren''. Het was namelijk niet provocerend bedoeld en puur mijn mening over mogelijke uitbreidingen van de Coronapas. 

-Knip- We reageren hier niet op elkaar. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-10-2021 om 08:29

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.