Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
IrritatingRam15
02-10-2021 om 02:34
Jullie verwachten allemaal een verbeterde versie van Viva hier, omdat Viva zwaar in gebreke bleef voor jaren, qua techniek.
Wat daar echter net zo zwaar in gebreke was was het modsbeleid een paar jaar geleden.
Ik viel zelf in die bannenregen, ik ging van geen ban (nog nooit een ban eerder gehad, geen waarschuwingen, niks) die dag naar een permaban die dag.
Dat wordt ineens vergeten over Viva? Die jaren waren bizar en eigenlijk is het nu nog steeds zo al is het iets minder.
CuddlyReindeer95
02-10-2021 om 09:36
Ik dacht dat Julali geband was, maar ze post hier weer? Hoe kan dat nou?
AlexOudersnl
02-10-2021 om 09:56
Wednesday schreef op 02-10-2021 om 09:36:
Dat betekent dat haar ban dan afgelopen is, op dit moment hebben maar 3 leden permanente bans: https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/feedback-op-moderatie-vol-3/?post=7264504#7264504
Bans zijn verder oplopend, dus bij de eerste overtreding is dat bijv. 24/48 uur, daarna week, maand en uiteindelijk kan dat een permanente ban worden, zie ook onze huisregels:
CompetentSparrow79
02-10-2021 om 10:45
AlexOudersnl schreef op 02-10-2021 om 09:56:
[..]
Dat betekent dat haar ban dan afgelopen is, op dit moment hebben maar 3 leden permanente bans: https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/feedback-op-moderatie-vol-3/?post=7264504#7264504
Bans zijn verder oplopend, dus bij de eerste overtreding is dat bijv. 24/48 uur, daarna week, maand en uiteindelijk kan dat een permanente ban worden, zie ook onze huisregels:
En als je braaf bent geweest en jezelf goed hebt gedragen? Loopt het dan nog steeds op?
AlexOudersnl
02-10-2021 om 10:50
BlueHeart schreef op 02-10-2021 om 10:45:
[..]
En als je braaf bent geweest en jezelf goed hebt gedragen? Loopt het dan nog steeds op?
Ja, al staat dat momenteel niet goed vermeld/verwoord in de huisregels, is een beetje tegenstrijdig. We kijken over het algemeen alleen naar 'recente' bans en waarschuwingen, van de afgelopen 3 maanden.
willem1959
02-10-2021 om 12:34
AlexOudersnl schreef op 02-10-2021 om 10:50:
[..]
Ja, al staat dat momenteel niet goed vermeld/verwoord in de huisregels, is een beetje tegenstrijdig. We kijken over het algemeen alleen naar 'recente' bans en waarschuwingen, van de afgelopen 3 maanden.
Dus je kunt als beheerder sturen. Iemand die je liever ziet vertrekken geef je gewoon drie keer een ban in korte tijd, daar is niet over te discussiëren en dan kan iemand toegang tot het forum ontzegd worden. Vat ik dat zo een beetje goed samen?
DistinctMarten43
02-10-2021 om 13:20
lrishCassidy schreef op 02-10-2021 om 02:29:
[..]
Knip: we reageren hier niet op elkaar.
Angela1967
02-10-2021 om 13:23
Doornroosje9 schreef op 02-10-2021 om 13:20:
[..]
Liara
02-10-2021 om 13:40
er was toch een discussietopic ergens? Dat kan wel voor dit soort dingen lijkt me.
AlexOudersnl
02-10-2021 om 15:22
willem1959 schreef op 02-10-2021 om 12:34:
[..]
Dus je kunt als beheerder sturen. Iemand die je liever ziet vertrekken geef je gewoon drie keer een ban in korte tijd, daar is niet over te discussiëren en dan kan iemand toegang tot het forum ontzegd worden. Vat ik dat zo een beetje goed samen?
Als wij willen dat iemand vertrekt dan kunnen we er gewoon voor kiezen iemand direct toegang tot het forum te ontzeggen, zonder enig voortraject of overleg. Dit hebben we tot dusver pas 1x gedaan.
Als we een waarschuwing of ban geven, dan is dat wel omdat (wij vinden dat) huisregels overtreden zijn. En je kan daar ook over discussiëren (tijdens een ban alleen via e-mail), we hebben ook al eens een ban teruggedraaid / verwijderd omdat wij toen fout zaten.
ElectricKookabura85
02-10-2021 om 21:30
Wednesday schreef op 02-10-2021 om 09:36:
En weg is ze alweer.
Tover-Feetje
02-10-2021 om 21:50
AlexOudersnl schreef op 26-09-2021 om 09:11:
[..]
Dat wij vraagtekens zetten of wij wel hét forum zijn voor het lid, en andersom. Die vraag leggen we dan voor samen met de vraag of het niet beter is dat de wegen permanent scheiden. Dat zet iemand wel voor het blok en dat doen wij zodat iemand even stilstaat bij wat hij/zij nou precies wil en verwacht te bereiken.
Is het ook mogelijk dat dit lid op het besluit terug mag komen aangezien het in samenspraak was ?
Wellicht is hij/zij bij nader inzien tot de conclusie gekomen dit forum toch te missen.
EnchantedDragonfly18
02-10-2021 om 23:10
ShaunTheSheep schreef op 02-10-2021 om 21:30:
[..]
En weg is ze alweer.
Ik snap echt die fixatie en reacties op haar niet. Blokkeer dan als je het zo storend vindt. En daar bedoel ik al die mensen mee die bovenop iedere reacties van haar springen.
WickedCurlew89
02-10-2021 om 23:21
Als een iemand drie streepjes (---) heeft als forumnaam, betekent dat nog wat?
Geen ban toch? Want dan krijg je een of andere rare verzonnen naam...