Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

26-09-2021 om 12:11

ah een mooi politiek antwoord, thanks

Doornroosje9 schreef op 25-09-2021 om 19:51:

[..]

Daarover discussiëren mag ook al niet? Sorry, maar dit is echt niet haalbaar zo. Dit forum wordt kapot gemodereerd en dat is zo jammer.

Helemaal eens.

De toon van de pb's van het beheer is helemaal treurig trouwens. 

AlexOudersnl schreef op 26-09-2021 om 12:03:

[..]

Jawel hoor, het blijkt tot dusver best effectief om een vicieuze cirkel te doorbreken door of een gesprek te forceren of er samen voor te kiezen dat het niet werkt (want ja, het is een keuze, je kan ook aangeven dat je daar niks in ziet en in gesprek wilt). Maar vertrekken daarna een paar dagen later terugkomen om op dezelfde voet verder te gaan is dan geen optie, vandaar het aspect "permanent".

[..]

Vertrekken is toch iets heel anders dan een (permanente) ban? Dat doorbreken van een vicieuze cirkel of het forceren van een gesprek kun je doen, maar dat is toch mag ik hopen vóórdat iemand overgaat tot gedrag dat aanleiding is voor een permanente ban?

ik heb bewondering voor het geduld van Alex en de mods. Het gezuig en gezanik hier blijft maar doorgaan 🤔

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-09-2021 om 17:02

Ik zie een topic in mijn lijstje staan waarvan ik weet dat de TO een andere naam had. Is het een nickwissel of gewoon een willekeurige naam omdat de betreffende forummer weg is?

Tickel schreef op 27-09-2021 om 17:02:

Ik zie een topic in mijn lijstje staan waarvan ik weet dat de TO een andere naam had. Is het een nickwissel of gewoon een willekeurige naam omdat de betreffende forummer weg is?

Volgens mij is het dan een geanonimiseerd (is dit een woord?) profiel.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-09-2021 om 17:33

Regendrup. schreef op 27-09-2021 om 17:16:

[..]

Volgens mij is het dan een geanonimiseerd (is dit een woord?) profiel.

Wat stom dat er niet gewoon een datum en tijd van anonimisering (geen idee of dit een bestaand woord is) bij staat.

Nu lijkt het net een gewone nick.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

27-09-2021 om 17:58

Tickel schreef op 27-09-2021 om 17:33:

[..]

Wat stom dat er niet gewoon een datum en tijd van anonimisering (geen idee of dit een bestaand woord is) bij staat.

Nu lijkt het net een gewone nick.

Dit zijn inderdaad geanonimiseerde accounts, het systeem genereert deze automatisch. Deze accounts zijn ook niet te loepen/klikbaar. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-09-2021 om 18:27

U2fan schreef op 27-09-2021 om 17:58:

[..]

Dit zijn inderdaad geanonimiseerde accounts, het systeem genereert deze automatisch. Deze accounts zijn ook niet te loepen/klikbaar.

Ergens ook wel zonde van die nicks, die zijn nu niet meer te gebruiken. Datum en tijd ziet er logischer uit.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

27-09-2021 om 18:36

Tickel schreef op 27-09-2021 om 18:27:

[..]

Ergens ook wel zonde van die nicks, die zijn nu niet meer te gebruiken. Datum en tijd ziet er logischer uit.

Nee hoor, gelukkig zijn er meerdere cijfertjes te bedenken op het eind dan enkel die 2 die het systeem genereert 😉

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

28-09-2021 om 22:03

U2fan schreef op 27-09-2021 om 17:58:

[..]

Waarom blijft de originele naam van gebruikers in quotes wel staan? Dan schiet anonimiseren z’n doel toch voorbij?

ShaunTheSheep schreef op 28-09-2021 om 22:03:

[..]

Waarom blijft de originele naam van gebruikers in quotes wel staan? Dan schiet anonimiseren z’n doel toch voorbij?

Dat viel me inderdaad ook op.. heel gek is dat!

AlexOudersnl

AlexOudersnl

28-09-2021 om 22:36 Topicstarter

willem1959 schreef op 26-09-2021 om 11:59:

Mijn openingspost werd verminkt door de moderator van dienst en ik kreeg een ban wegens provoceren. Nu verschillen wij, het moderatorteam en ik, van mening over het feit of dit provoceren was. Want, gesteld dat dit provoceren was, wat zou dan mijn intentie geweest zijn? Dat weet helemaal niemand. Met provoceren kwets ik niemand, niemand hoeft te reageren op het topic, niemand hoeft op specifieke zinnen te reageren. Het gaat om het onderwerp. Dat onderwerp was niet een verzinsel van mij maar een onderzoek van het CBS. Nee, met provoceren had mijn OP niets te maken. Het ging tenslotte om de link waarmee werd afgesloten.

Provoceren is letterlijk iets doen of zeggen om een (negatieve) reactie uit te lokken. Ik weet niet of dat je (bewuste) intentie was, maar zo kwam de tekst wel over, met name de zin die alle vrouwen uitmaakt voor uitzuigers was in onze optiek alleen bedoeld om te provoceren. Maar je bent het er duidelijk niet mee eens, dus let's agree to disagree.

ShaunTheSheep schreef op 28-09-2021 om 22:03:

[..]

Omdat het geen doen is om de namen in alle berichten te vervangen, helaas.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

29-09-2021 om 07:32

AlexOudersnl schreef op 28-09-2021 om 22:36:

Omdat het geen doen is om de namen in alle berichten te vervangen, helaas.

Ik mag toch aannemen dat je software dat doet met de nickchange? Of wil je zeggen dat je dat handmatig doet?

AlexOudersnl

AlexOudersnl

29-09-2021 om 08:03 Topicstarter

ShaunTheSheep schreef op 29-09-2021 om 07:32:

[..]

Ik mag toch aannemen dat je software dat doet met de nickchange? Of wil je zeggen dat je dat handmatig doet?

Nee, de software doet geen poging om de naam te vervangen in andermans berichten, want dat is geen doen (op andere platforms doen ze dat ook over het algemeen niet), behalve als je dat bijv. alleen beperkt tot de meest recente berichten maar dat is dan een wassen neus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.