Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

10-09-2021 om 17:26

Hen74 schreef op 10-09-2021 om 17:19:

[..]

Nee, dat was gewoon off topic en beslist niet kinderachtig. Het topic ging over iets heel anders.

Als het een logisch gevolg is van de discussie, wat mogelijk het geval was, dan dient dat ook voor andere topics te gelden! Niet meten met twee maten, want ik begrijp werkelijk helemaal niks van de regels inmiddels.

Er werd nota bene vorige week nog heel moeilijk gedaan over gerechten (waar ik zeker niet één recept heb voorbij zien komen). En dat was allemaal off topic blijkbaar. Daar was ik zelf niet bij betrokken, maar ik las er wel graag. Maar de sfeer was aardig omgeslagen. En niet door eten, maar doordat het gezien werd als off topic.

En dan nu dus dit. Wat pas écht off topic was. En waarop ik niks meer heb vernomen.

Ik heb trouwens het rapporteren, wat de mods graag willen, ook nog gemeld in het topic zelf. Omdat ik er open in wilde zijn.

Ik ben het echt niet met je eens. Als een topic over Afghanistan zich langzaam vult met anti-moslim sentimenten dan is het logisch dat daar vervolgens ook een kritische noot over mag worden geplaatst. Als al die andere posts ook verwijderd waren dàn was ik het met je eens geweest over de offtopic.

Bovendien wordt er voor zover ik weet in de forumregels onderscheid gemaakt tussen een offtopic discussie die zich natuurlijk ontwikkelt met instemming van de TO (gisteren bijvoorbeeld een interessante discussie over seksisme in het vreemdgaan topic die ook mocht) en offtopic gaan op een storende manier die de TO onprettig vindt.

En dat laatste was het geval in het topic van DanGun waar je op doelt, waarin nu juist in de OP werd verzocht om het gesprek over culturele praktijken en niet over recepten te laten gaan. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 17:29

Koralinde schreef op 10-09-2021 om 17:26:

[..]

Ik ben het echt niet met je eens. Als een topic over Afghanistan zich langzaam vult met anti-moslim sentimenten dan is het logisch dat er vervolgens ook een kritische noot mag worden geplaatst. Als al die andere posts ook verwijderd waren dàn was ik het met je eens geweest over de offtopic.

Bovendien wordt er voor zover ik weet in de forumregels onderscheid gemaakt tussen een offtopic discussie die zich natuurlijk ontwikkelt met instemming van de TO (gisteren bijvoorbeeld een interessante discussie over seksisme in het vreemdgaan topic die ook mocht) en offtopic gaan op een storende manier die de TO onprettig vind.

En dat laatste was het geval in het topic van DanGun waar je op doelt, waarin nu juist in de OP werd verzocht om het gesprek over culturele praktijken en niet over recepten te laten gaan.

Uh dat is dus het punt er werd 1x een gerecht genoemd, 1x. Voor de rest niet. En hoe kun je dan een topic met die titel openen en eten/voedsel buitensluiten. Dat zag de TO later zelf ook in..Veel reacties die nu weggehaald zijn waren niet off topic.  Dus wat je hier zegt klopt niet (alweer niet).

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-09-2021 om 17:32

Wat een guseik. 

Is heel dit gedoe daarom? Goh. Ik weet even niet of ik erom moet lachen of huilen. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-09-2021 om 17:36

DanGun schreef op 10-09-2021 om 17:34:

Is heel dit gedoe daarom? Goh. Ik weet even niet of ik erom moet lachen of huilen.


Maak jezelf nou niet zo belangrijk, het gaat niet over jou. 

Er wordt een voorbeeld gegeven.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 17:38

Hen74 word hier gewoon belachelijk gemaakt door forummers die het ook nog eens fout hebben. Hen74 pak het anders privé op met de Mods en laat je niet kisten door sommige reacties ❤️

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

10-09-2021 om 17:59

Waarschuwing: laten we deze discussie hier nu stoppen. Jullie punt is duidelijk en blijkbaar zijn jullie het niet eens met elkaar, maar nog meerdere berichten hieraan ‘vuil’ maken heeft geen enkele zin in dit topic. Stuur mij een pb als je je echt onheus bejegend of niet gehoord voelt, dan kijken we er samen even naar. Offtopic berichten zullen hierna verwijderd worden om verdere vervuiling te voorkomen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-09-2021 om 23:03

Een vraag aan moderators: als ik een post staf met uitleg waarom en met wat vragen aan de mods, kan ik mijn eigen verzonden bericht dan nog ergens nalezen?

Ik zie geen uitbox namelijk.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 23:06

Hetvrijewoord schreef op 10-09-2021 om 23:03:

Een vraag aan moderators: als ik een post staf met uitleg waarom en wat vragen aan de mods, kan ik mijn eigen verzonden bericht dan nog ergens nalezen?

Ik zie geen uitbox namelijk.

Nee volgens mij niet. Ik heb ook weleens gekeken maar kon het ook niet vinden. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-09-2021 om 23:15

Hetvrijewoord schreef op 10-09-2021 om 23:03:

Een vraag aan moderators: als ik een post staf met uitleg waarom en met wat vragen aan de mods, kan ik mijn eigen verzonden bericht dan nog ergens nalezen?

Ik zie geen uitbox namelijk.

Grappig dat je dit noemt. Ik kopieer sinds kort die teksten, zodat ik ze nog kan teruglezen. 

Nee, jullie kunnen die niet teruglezen. Wij ook niet als ze eenmaal afgehandeld zijn. Dat zou wel een handige functie zijn, denk ik. Eens kijken of die al op Alex z'n lijstje staat.
Je kunt net als Hen je bericht kopiëren of het via pb naar de rubrieksmoderator sturen, dan staat het bericht in je inbox.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 23:39

Waarom kun je privé berichten niet verwijderen?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-09-2021 om 23:42

Heidi-Forumbeheer schreef op 10-09-2021 om 23:38:

Nee, jullie kunnen die niet teruglezen. Wij ook niet als ze eenmaal afgehandeld zijn. Dat zou wel een handige functie zijn, denk ik. Eens kijken of die al op Alex z'n lijstje staat.
Je kunt net als Hen je bericht kopiëren of het via pb naar de rubrieksmoderator sturen, dan staat het bericht in je inbox.


Zou fijn zijn als dat te regelen valt, bedankt. Dat in een dergelijk geval (bij staffen dus) twee keer iets wordt verzonden is dus geen probleem?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-09-2021 om 23:51

Een algemene vraag. Ik zie bij een topic een moderator zeggen: 'Infobericht dit topic wordt tijdelijk gesloten ter beoordeling.' En daaronder waar je normaal gesproken iets kunt typen, staat: 'Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.'

Is die laatste zin een standaard zin en wordt er intussen nog steeds overlegd met kans op heropening? Of wil die laatste zin zeggen dat het definitief gesloten is? 

standaardzin met kans op heropening volgens mij. Ik denk dat die zin automatisch gegenereerd wordt als je als moderator een topic sluit. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.