Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
impala schreef op 31-07-2021 om 18:48:

[..]

Een definitie maakt iets geen feit. Er is ook binnen de wetenschap veel discussie over de vraag of definities van stoornissen wel juist zijn. In feite zijn die definities ook maar meningen van dat moment, ze zijn dan ook continu aan verandering onderhevig. Dus waarom zou je op een forum niet kunnen discussiëren over de vraag of bepaald gedrag niet onder zo'n definitie zou moeten of kunnen vallen. In de wetenschappelijke wereld gebeurt dat ook. Het zijn geen natuurkundige feiten ofzo, waarover je niet van mening kunt verschillen.

My bad: ik heb niet genoeg in het draadje gelezen om er argumentatie in te herkennen. Voor mij te chaotisch. 

Mija schreef op 31-07-2021 om 18:54:

[..]

Grotendeels eens. Ik vind wel dat je er erg scherp in zit mbt de moderator. Dat is gewoon een forummer die dit er als vrijwilliger bij doet. Als het professioneel moet, moeten ze ervoor betaald worden en dan moeten wij een betaald abonnement nemen. Ik zie ze gewoon als amateur-scheidsrechters. Die nemen soms ook beslissingen waar je het niet mee eens bent en dan gedraag je je sportief, accepteer je de beslissing zonder commentaar en speel je door. Maar goed dat is een mening natuurlijk. (Ik zeg het er maar ff bij 😂).

Zeker. Dat ben ik met je eens. Maar een scheidsrechter speelt ook niet mee in de wedstrijd toch?

Meepraten in draadjes waar je geen moderator bent zou een oplossing kunnen zijn. 

Mija schreef op 31-07-2021 om 18:54:

[..]

Grotendeels eens. Ik vind wel dat je er erg scherp in zit mbt de moderator. Dat is gewoon een forummer die dit er als vrijwilliger bij doet. Als het professioneel moet, moeten ze ervoor betaald worden en dan moeten wij een betaald abonnement nemen. Ik zie ze gewoon als amateur-scheidsrechters. Die nemen soms ook beslissingen waar je het niet mee eens bent en dan gedraag je je sportief, accepteer je de beslissing zonder commentaar en speel je door. Maar goed dat is een mening natuurlijk. (Ik zeg het er maar ff bij 😂).

Ze kunnen beter wat minder modereren en het de forummers onderling laten oplossen. Zelfregulerend vermogen kweken. 

Dat geklaag bij de mods en de rigide manier van daar dan strak op ingrijpen slaat de discussie juist dood. 

-Nienke- schreef op 31-07-2021 om 18:53:

[..]

Kijk, en deze discussie zou dus wat mij betreft prima in het topic zelf gevoerd kunnen worden... Dat is een stuk volwassener dan mensen staffen omdat ze iemand betichten van een psychische stoornis. Geef dan gewoon een inhoudelijk weerwoord.

In het topic kan ik dit niet zeggen, dat levert een waarschuwing of een straf op. Ik begrijp dat niet  en zou graag zien dat de moderator hierop terugkomt. 

Sleaford schreef op 31-07-2021 om 18:58:

[..]

Zeker. Dat ben ik met je eens. Maar een scheidsrechter speelt ook niet mee in de wedstrijd toch?

Meepraten in draadjes waar je geen moderator bent zou een oplossing kunnen zijn.

Ik kan me voorstellen dat de lol er voor de moderator dan af is. Dan wordt het ‘werk’. Maar goed, geen idee. Ik kan niet voor hem spreken. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

31-07-2021 om 19:02

Mija schreef op 31-07-2021 om 18:54:

[..]

Grotendeels eens. Ik vind wel dat je er erg scherp in zit mbt de moderator. Dat is gewoon een forummer die dit er als vrijwilliger bij doet. Als het professioneel moet, moeten ze ervoor betaald worden en dan moeten wij een betaald abonnement nemen. Ik zie ze gewoon als amateur-scheidsrechters. Die nemen soms ook beslissingen waar je het niet mee eens bent en dan gedraag je je sportief, accepteer je de beslissing zonder commentaar en speel je door. Maar goed dat is een mening natuurlijk. (Ik zeg het er maar ff bij 😂).

Wel mee eens ja. Maar doorspelen gaat alleen als het topic open blijft. Zie mijn vorige betoog. 

Bij het topic Culture toe-eigening ging het een beetje op dezelfde manier. Dat is gelukkig ook niet gesloten. Maar sommigen (waaronder ik) kozen ervoor op een bepaald moment ergens anders heen te gaan, te vertrekken uit dat topic dus. 

redbulletje schreef op 31-07-2021 om 18:58:

[..]

Ze kunnen beter wat minder modereren en het de forummers onderling laten oplossen. Zelfregulerend vermogen kweken.

Dat geklaag bij de mods en de rigide manier van daar dan strak op ingrijpen slaat de discussie juist dood.

Dit is een mening. Hier kun je het mee oneens zijn. Mijn mening is dat een discussie chaotisch wordt en geen waardevolle inzichten oplevert van het door elkaar halen van feiten, meningen en gevoelens, het op de m/v spelen, krenking en proberen terug te slaan na krenking etc. Ik weet verder niet zo goed wat ik van dat ‘staffen’ moet vinden. Tegen de tijd dat er gestafd wordt, ben ik waarschijnlijk allang foetsie. 

impala schreef op 31-07-2021 om 19:00:

[..]

In het topic kan ik dit niet zeggen, dat levert een waarschuwing of een straf op. Ik begrijp dat niet en zou graag zien dat de moderator hierop terugkomt.

Eens hoor, ik bedoelde niet alleen jouw reactie, maar ook de reacties van onder andere Mija en Sleaford op jouw posts. Ik vind die allemaal allesbehalve off-topic en had het gewaardeerd als dat in het Dikke lippen-topic gewoon gevoerd had mogen worden. 

Mija schreef op 31-07-2021 om 19:00:

[..]

Ik kan me voorstellen dat de lol er voor de moderator dan af is. Dan wordt het ‘werk’. Maar goed, geen idee. Ik kan niet voor hem spreken.

Jij komt, net als ik, van het oo forum. Daar was het toch anders anders geregeld? Met mods die niet inhoudelijk meededen in een draad.  Voelde toch fijner aan. Daar ben ik in 15 jaar nog nooit ergens op aangesproken. Het is me nu in m’n eerste 24 uur ‘gelukt’ Niet persoonlijk maar wel in een reactie. 

impala schreef op 31-07-2021 om 19:00:

[..]

In het topic kan ik dit niet zeggen, dat levert een waarschuwing of een straf op. Ik begrijp dat niet en zou graag zien dat de moderator hierop terugkomt.

En ik vind het wat bijzonder dat je het niet kunt incasseren en achter je kunt laten. Die moderator hoeft zich toch niet te verantwoorden naar jou? Je kunt ook gewoon meebewegen. En als je echt vindt dat Viafora hierdoor een stom forum is, zoek je een alternatief. Ze schieten als paddenstoelen uit de grond dus misschien past de moderatie elders beter bij jou? 

Mija schreef op 31-07-2021 om 19:15:

[..]

En ik vind het wat bijzonder dat je het niet kunt incasseren en achter je kunt laten. Die moderator hoeft zich toch niet te verantwoorden naar jou? Je kunt ook gewoon meebewegen. En als je echt vindt dat Viafora hierdoor een stom forum is, zoek je een alternatief. Ze schieten als paddenstoelen uit de grond dus misschien past de moderatie elders beter bij jou?

Nou ja zeg, dit topic is toch bedoeld voor feedback op de moderatie? En dan moet ik van jou mijn mond houden of wegwezen?  

-Nienke- schreef op 31-07-2021 om 19:08:

[..]

Eens hoor, ik bedoelde niet alleen jouw reactie, maar ook de reacties van onder andere Mija en Sleaford op jouw posts. Ik vind die allemaal allesbehalve off-topic en had het gewaardeerd als dat in het Dikke lippen-topic gewoon gevoerd had mogen worden.

Dat kan wel zijn Nienke maar ik wil in dat topic nog niet dood gevonden worden. Daar gaat het nou net om: door het verloop van de discussie raakt de inhoud en de argumentatie steeds verder weg. Mij niet gezien dat ik in zo’n krijsdraadje serieus ga proberen te zijn. Verspilling van mijn energie. Ik vind het dus wel fijn dat de moderator kennelijk probeert daar orde in te scheppen. Maar dat is kennelijk niet gelukt. 


impala schreef op 31-07-2021 om 19:18:

[..]

Nou ja zeg, dit topic is toch bedoeld voor feedback op de moderatie? En dan moet ik van jou mijn mond houden of wegwezen?

Het is een suggestie hè. Mijn mening. Hoef je helemaal niks mee. 

Mija schreef op 31-07-2021 om 19:20:

[..]

Dat kan wel zijn Nienke maar ik wil in dat topic nog niet dood gevonden worden. Daar gaat het nou net om: door het verloop van de discussie raakt de inhoud en de argumentatie steeds verder weg. Mij niet gezien dat ik in zo’n krijsdraadje serieus ga proberen te zijn. Verspilling van mijn energie. Ik vind het dus wel fijn dat de moderator kennelijk probeert daar orde in te scheppen. Maar dat is kennelijk niet gelukt.


Het voordeel is dat je topics én forummers kunt negeren 💡 Daar werd overigens door de mods ook meermaals op gewezen, maar blijkbaar vonden sommigen het desondanks nodig daar te blijven reageren en/of staffen. Lees het dan gewoon niet.

Ik moet nog steeds zo wennen aan dat staffen schijnbaar een heel ding is. Ik ben ooit mod geweest op een ander forum (ook vrouwen trouwens) en daar werd NOOIT gestaft. Enkel voor spammers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.