Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.

Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.

Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).

Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).

Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bedankt voor dit bericht. Ik vond je bericht in vol. 1 ook erg prettig. 👍

Mag ik deze vraag wel stellen?  Vroeg ik net in andere topic voor het op slot ging.

Ik snap even niet waarom een bepaalde forummer/forumster al vanaf de eerste dag hier zo naar over Vivaforummers mag posten. Waarom heeft deze dame/heer geen ban terwijl anderen er wel al een hebben ondertussen. Moderator?

Heeft die forummer echt een voorkeursbehandeling ivm banden met Mod team zoals hij/zij ergens beweert?

En dat heeft verder niets met al het gedoe van gisteren te maken, dat moet ik nog steeds helemaal bijlezen.

Maar puur op wat die forummer vanaf dag 1 en wat puppets/aliassen sinds een paar dagen allemaal tikken om de boel op te stoken?

Ik neem even aan dat als je bepaald gedrag niet wil hebben op jullie forum, dat dan ook al dat soort gedrag word bestreden? Ik denk dat een deel van de irritatie ook daar ligt.

Waarom het ene nare gedrag wel toestaan en bij anderen heel strak ingrijpen en dan gek vinden als bepaalde mensen daar boos over worden? 

Dank voor je feedback in het vorige feedbacktopic op de gebeurtenissen gisteravond. Fijn dat het serieus word opgepakt.
Ik vraag me wel af waarom het Napraattopic tot maandag gesloten blijft, is dat om te zorgen dat de gemoederen meer bedaren?
Daarnaast, ik ga er maar van uit dat dit forum niet 24/7 gemodereerd worden, want een flink aantal meldingen over het 'wie mag er weg' topic, zorgde er niet voor dat er snel op gereageerd werd, wat voor een hele nare sfeer zorgde. Klopt mijn aanname hierover?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-07-2021 om 12:01

@alex keep up the good work. En idd beledigen en doorgaan met oproepen moet klaar zijn. Gewoon leuk forummen. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

16-07-2021 om 12:02

Hoi nieuw topic!

Ook een vraagje... ik heb begrepen dat je met het uitroepteken een melding kan doen bij de mods (bijvoorbeeld over iets wat tegen de huisregels in gaat). Wat gebeurt er vervolgens mee? Komt daar een feedback op?

Dank je wel

Ik vroeg het in het vorige topic al, maar is het mogelijk voor moderators om openingsposts te wijzigen? Het zou handig zijn voor bijvoorbeeld een bugtopic, zodat je snel kan zien wat er al gemeld is.

Nose schreef op 16-07-2021 om 12:01:

@alex keep up the good work. En idd beledigen en doorgaan met oproepen moet klaar zijn. Gewoon leuk forummen.

Hier wil ik me graag bij aansluiten. 

LiefsteFeetje schreef op 16-07-2021 om 11:59:

Mag ik deze vraag wel stellen? Vroeg ik net in andere topic voor het op slot ging.

Ik snap even niet waarom een bepaalde forummer/forumster al vanaf de eerste dag hier zo naar over Vivaforummers mag posten. Waarom heeft deze dame/heer geen ban terwijl anderen er wel al een hebben ondertussen. Moderator?




Heeft die forummer echt een voorkeursbehandeling ivm banden met Mod team zoals hij/zij ergens beweert?

En dat heeft verder niets met al het gedoe van gisteren te maken, dat moet ik nog steeds helemaal bijlezen.

Maar puur op wat die forummer vanaf dag 1 en wat puppets/aliassen sinds een paar dagen allemaal tikken om de boel op te stoken?

Ik neem even aan dat als je bepaald gedrag niet wil hebben op jullie forum, dat dan ook al dat soort gedrag word bestreden? Ik denk dat een deel van de irritatie ook daar ligt.

Waarom het ene nare gedrag wel toestaan en bij anderen heel strak ingrijpen en dan gek vinden als bepaalde mensen daar boos over worden?

Geen enkele forummer heeft een voorkeursbehandeling op Viafora. Een voorkeursbehandeling is ook in strijd met ons modbeleid. 😉

ShaunTheSheep schreef op 16-07-2021 om 12:02:

Hoi nieuw topic!

Ook een vraagje... ik heb begrepen dat je met het uitroepteken een melding kan doen bij de mods (bijvoorbeeld over iets wat tegen de huisregels in gaat). Wat gebeurt er vervolgens mee? Komt daar een feedback op?

We kijken naar de melding en ondernemen actie als het nodig is.

Aquarius27

Aquarius27

16-07-2021 om 12:09

Dit heeft hier geen plek.

LoveCats! schreef op 16-07-2021 om 12:06:

[..]

Geen enkele forummer heeft een voorkeursbehandeling op Viafora. Een voorkeursbehandeling is ook in strijd met ons modbeleid. 😉

Bedankt voor dit bericht. Zou je in deze reactie ook het bericht van Hasse kunnen betrekken? Want het viel mij gisteravond ook op de 2 forummers maar konden blijven doorgaan terwijl een andere forummer (waar ik me in het geheel niet inheb verdiept) kennelijk wel een ban kreeg. Dat gaf mij, mede door die berichten van Djelisa over "ik ben bevriend met een Mod dus mij kan niks gebeuren", geen prettig gevoel. 

Aquarius27

Aquarius27

16-07-2021 om 12:10

sorry voor de typefouten. Geen leesbril 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

16-07-2021 om 12:13

LoveCats! schreef op 16-07-2021 om 12:08:

[..]

We kijken naar de melding en ondernemen actie als het nodig is.

Maar geen feedback dus? Jammer.

Mijn vraag sluit namelijk min of meer aan bij waar Pino naar refereert zojuist.

Voelt niet goed zo.

LoveCats! schreef op 16-07-2021 om 12:06:

[..]

Geen enkele forummer heeft een voorkeursbehandeling op Viafora. Een voorkeursbehandeling is ook in strijd met ons modbeleid. 😉

Sorry maar ik zie toch echt 3 forummers/nicks maar doorgaan en doorgaan met mensen bashen. Waarvan 1 vanaf dag 1. Anderen zien dat ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.