Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 11-08-2022 om 21:17:

[..]

De mogelijkheid om relatief makkelijk en betaalbaar de wereld over te reizen bijv, dat is straks alleen nog maar bereikbaar voor de erg rijken volgens mij.

hahahahaaa, meer kan ik er niet over zeggen. Werkelijk RB, kom even in de werkelijkheid

Een fatsoenlijk zorgsysteem, een fatsoenlijk pensioen met een acceptabele pensioenleeftijd. Allemaal al verleden tijd. Net als betaalbare energie. 

redbulletje schreef op 11-08-2022 om 21:22:

Een fatsoenlijk zorgsysteem, een fatsoenlijk pensioen met een acceptabele pensioenleeftijd. Allemaal al verleden tijd. Net als betaalbare energie.

ok, ik ga even hier niet meer op reageren, want je herhaalt in elk topic hetzelfde. dit gaat over feedback moderatie

redbulletje schreef op 11-08-2022 om 21:17:

[..]

De mogelijkheid om relatief makkelijk en betaalbaar de wereld over te reizen bijv, dat is straks alleen nog maar bereikbaar voor de erg rijken volgens mij.

Vliegen was vroeger een extreem luxe product en is inmiddels een massaproduct geworden, ten onrechte. 

Friezinnetje schreef op 11-08-2022 om 21:23:

[..]

ok, ik ga even hier niet meer op reageren, want je herhaalt in elk topic hetzelfde. dit gaat over feedback moderatie

Yep, je hebt gelijk. 

Ik heb geen idee waar het over gaat, maar lees her en der iets over napraat. Wat een afschuwelijk topic is dat 'aan de overkant'. Ik heb altijd gedacht dat het een groepje vriendinnen was die hun eigen clubje daar hadden en daar zaten zoals een soort whatsapp groepje, maar het is heel heel heel wat anders. Vind het zo raar, dat dat gewoon maar mag. Ik ben niet zo actief, maar hoop toch echt dat zoiets hier niet komt.

Friezinnetje schreef op 11-08-2022 om 21:23:

[..]

ok, ik ga even hier niet meer op reageren, want je herhaalt in elk topic hetzelfde. dit gaat over feedback moderatie

Er werd me een vraag gesteld waar ik op antwoordde. Stel dan geen vraag als je het antwoord sowieso gaat afzeiken.

Roos55 schreef op 11-08-2022 om 17:57:

als mensen weggaan krijg je een saai forum .

Dat is per definitie een subjectieve constatering 

Gr Angela 

Voor de toekomst hoop ik wel dat er een feedback op moderatie topic blijft, wanneer er dan wat speelt is het voor een ieder zichtbaar. Op het moment dat allerlei forummers hun feedback gaan mailen heb je kans dat het goed spaak loopt omdat de rest van de forummers hetgeen wat dan speelt niet meer mee krijgt.

Wat ook kan gebeuren is omdat forummers hun zegje niet meer via een topic kunnen doen, dat er op diverse plekken een soort “napraat” ontstaat na aanleiding van bijvoorbeeld een opmerking  of gebeurtenis, doordat  mensen wel hun feedback kwijt willen. Dan zijn de moderators daar druk mee.

Voor de moderators begrijp ik ook dat het een lastig topic is om in goede banen te leiden, toch vind ik dat een goed functionerend forum een Feedback op moderatie topic nodig heeft om optimaal te functioneren. Het liefst zichtbaar voor iedereen.

Jessa schreef op 11-08-2022 om 21:44:

Ik heb geen idee waar het over gaat, maar lees her en der iets over napraat. Wat een afschuwelijk topic is dat 'aan de overkant'. Ik heb altijd gedacht dat het een groepje vriendinnen was die hun eigen clubje daar hadden en daar zaten zoals een soort whatsapp groepje, maar het is heel heel heel wat anders. Vind het zo raar, dat dat gewoon maar mag. Ik ben niet zo actief, maar hoop toch echt dat zoiets hier niet komt.

Maar wat is dat 'dat' dan?

Zeker de helft van de tijd is het alledaags (soms flauw) geklets over van alles en nog wat.

Cookielover schreef op 11-08-2022 om 22:14:

[..]

Maar wat is dat 'dat' dan?

Zeker de helft van de tijd is het alledaags (soms flauw) geklets over van alles en nog wat.

Ik lees er zeker niet dagelijks (en ook niet wekelijks) mee, maar elke keer als ik binnen kom vallen wordt er toch wel iets (een topic) of iemand op de hak genomen. Dat vind ik gewoon vreemd. Doe dat lekker op WhatsApp ofzo. Ja het is openbaar, maar lang niet iedereen weet wat voor topic het is. Ik ben ook eens uitgebreid besproken kwam ik weken later achter, kan daar niet om lachen.

letterkoekje

letterkoekje

11-08-2022 om 23:39 Topicstarter

Jessa schreef op 11-08-2022 om 22:22:

[..]

Ik lees er zeker niet dagelijks (en ook niet wekelijks) mee, maar elke keer als ik binnen kom vallen wordt er toch wel iets (een topic) of iemand op de hak genomen. Dat vind ik gewoon vreemd. Doe dat lekker op WhatsApp ofzo. Ja het is openbaar, maar lang niet iedereen weet wat voor topic het is. Ik ben ook eens uitgebreid besproken kwam ik weken later achter, kan daar niet om lachen.

Zoals eerder gezegd, ik ben voor een topic waar je off-topic kan gaan, want dat kan leuk zijn. Natuurlijk heeft 'de' napraat op Viva een hele slechte reputatie. Het is een select groepje (zo'n 10 - 15 vaste mensen) die vooral onder mekaar beslissen wie afgeknald wordt en wie niet, liefst zoveel mogelijk mensen belachelijk maken en zich amuseren met inside-jokes. Het kan goed zijn dat er momenteel op de napraat van Viva al met 'onze' discussie wordt gelachen. Onder geen voorwaarde zou ik willen dat er hier zoiets komt. Dat verziekt gewoon alles. Maar een topic waar iets meer mag dan in de andere topics (nog altijd binnen de grenzen van het fatsoen), een topic waar beslissingen van de moderators worden bekend gemaakt, ik zou willen dat zoiets kon. En wie geen liefhebber is van een dergelijk topic, die laat dat gewoon links liggen.

Ik wil wel zeggen dat ik merk dat het forum er op 1 jaar tijd flink op is vooruit gegaan (ondanks dat er een topic was: Feedback op moderatie). 

Jillz schreef op 11-08-2022 om 17:39:

[..]

Uit bijvoorbeeld de beschuldigende toon van Willem dat moderators berichten die hij gemeld had niet heeft verwijderd. Dat klinkt voor mij alsof hij vind dat als hij iets vraagt dat zo moet worden uitgevoerd. En ik gebruik nu dit voorbeeld maar dat is al veel vaker gebeurd.

Ik geloof ook dat open feedback beter is. Alleen ik begrijp ook dat als er al zo vaak is uitgelegd wat de regels zijn en dat steeds weer opnieuw wordt overtreden dat het dan een keer klaar is. O.a. niet op elkaar reageren en het een beetje positief formuleren.

Hierover even het volgend. Mijn topic heette 'Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht' naar het liedje dat Tim den Besten had ingezet en waar alle commotie over ontstond. Er was een forummer die maar bleef herhalen dat ik de intentie had om een Zwarte Piet discussie te starten, iets dat verboden is en waar een ban op staat. Je begrijpt, dat steeds maar weer herhalen, ook nadat ik het ontkende, heeft een reden. Ik heb meerdere malen aan de moderators gevraagd of er bij die berichten ingegrepen kon worden. Er zijn legio redenen, stoken, off-topic, noem maar op. Die reacties hadden totaal niets met het onderwerp te maken.

Natuurlijk kunnen de moderators mijn vragen naast zich neerleggen. Alleen strookt dat niet met hun ingrijpen als het berichten van mij zijn. Dan handelen ze met de snelheid van het licht en zijn er al vele redenen geweest waarom mij een waarschuwing of ban werd gegeven.

Ook het noemen van Zwarte Piet, en het steeds maar weer herhalen daarvan door de bewuste forummer was louter een manier om een banwaardige reactie bij mij uit te lokken en/of mijn topic gesloten te krijgen. Een andere reden is er niet.

De moderators wekken op deze manier de schijn hieraan mee te werken. Mocht dat niet zijn dan hoop ik dat nog eens te horen. Maar de redenen waarom mijn topic gesloten werd, met als klap op de vuurpijn de sneer van Alex dat de topicstarter inhoudelijk niet sterk was, zijn er gewoon bij verzonnen. Ik kan het niet op een andere manier zien.

willem1959 schreef op 11-08-2022 om 23:42:

[..]

Hierover even het volgend. Mijn topic heette 'Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht' naar het liedje dat Tim den Besten had ingezet en waar alle commotie over ontstond. Er was een forummer die maar bleef herhalen dat ik de intentie had om een Zwarte Piet discussie te starten, iets dat verboden is en waar een ban op staat. Je begrijpt, dat steeds maar weer herhalen, ook nadat ik het ontkende, heeft een reden. Ik heb meerdere malen aan de moderators gevraagd of er bij die berichten ingegrepen kon worden. Er zijn legio redenen, stoken, off-topic, noem maar op. Die reacties hadden totaal niets met het onderwerp te maken.

Natuurlijk kunnen de moderators mijn vragen naast zich neerleggen. Alleen strookt dat niet met hun ingrijpen als het berichten van mij zijn. Dan handelen ze met de snelheid van het licht en zijn er al vele redenen geweest waarom mij een waarschuwing of ban werd gegeven.

Ook het noemen van Zwarte Piet, en het steeds maar weer herhalen daarvan door de bewuste forummer was louter een manier om een banwaardige reactie bij mij uit te lokken en/of mijn topic gesloten te krijgen. Een andere reden is er niet.

De moderators wekken op deze manier de schijn hieraan mee te werken. Mocht dat niet zijn dan hoop ik dat nog eens te horen. Maar de redenen waarom mijn topic gesloten werd, met als klap op de vuurpijn de sneer van Alex dat de topicstarter inhoudelijk niet sterk was, zijn er gewoon bij verzonnen. Ik kan het niet op een andere manier zien.

Ik wordt ook langzamerhand een vastgelopen grammofoonplaat: ook als moderators partijdig zijn, vriendjes politiek bedrijven of met twee maten meten mogen zij dat doen. Al maken ze er een plek van met alleen maar gelijk gestemden dan mag dat.

Aan ons de keuze om het te accepteren en ons forum gedrag aan te passen of ergens anders te gaan schrijven.

Het is een gratis forum, draait op vrijwilligers daar kun je geen eisen aan opleggen.

redbulletje schreef op 11-08-2022 om 21:22:

Een fatsoenlijk zorgsysteem, een fatsoenlijk pensioen met een acceptabele pensioenleeftijd. Allemaal al verleden tijd. Net als betaalbare energie.

Offtopic

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.