Over het forum Over het forum

Over het forum

Discussie over moderatie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Poezie schreef op 07-04-2022 om 19:05:

[..]

Je "dreigt" met dat er forummers gaan stoppen als forumbeheer niet doet wat jij zegt.

Nee dat zegt ze niet. Ze zei: 



De meningen van de verschillende groepen zijn duidelijk. Beiden naar de zin maken is onmogelijk en welke beslissing er ook gemaakt wordt er zullen forummers vertrekken. De vraag is dus wie willen jullie behouden en wat voor forum willen jullie dat Via is. Die vraag is toch echt aan het beheer om te beantwoorden.


Als er dus strenger wordt gemod, dan zullen er mensen vertrekken, want we mogen niets meer zeggen. Als het blijft zoals het nu is, zullen er ook mensen vertrekken. 

Friezinnetje schreef op 07-04-2022 om 19:09:

[..]

Nee dat zegt ze niet. Ze zei:



De meningen van de verschillende groepen zijn duidelijk. Beiden naar de zin maken is onmogelijk en welke beslissing er ook gemaakt wordt er zullen forummers vertrekken. De vraag is dus wie willen jullie behouden en wat voor forum willen jullie dat Via is. Die vraag is toch echt aan het beheer om te beantwoorden.


Als er dus strenger wordt gemod, dan zullen er mensen vertrekken, want we mogen niets meer zeggen. Als het blijft zoals het nu is, zullen er ook mensen vertrekken.

Zo lees ik het ook inderdaad. Maarja, vaak lees je wat je wilt lezen. 

Poezie schreef op 07-04-2022 om 19:05:

[..]

Je "dreigt" met dat er forummers gaan stoppen als forumbeheer niet doet wat jij zegt.

Nee daar dreig ik niet mee, anders zou ik enkel benoemen en benadrukken dat mensen vertrekken als er niks veranderd en dat doe ik niet. Ik benoem zeer duidelijk beide kanten.  En die conclusie heb ik getrokkem op basis van wat ik heb gelezen in deze discussie.

Diverse mensen hebben aangegeven niet te blijven als er niks veranderd, maar er hebben net zo goed mensen aangegeven dat ze waarschijnlijk vertrekken als er strenger gemodereerd wordt. Het is simpelweg gewoon zo dat beheer nooit iedereen naar de zin gemaakt kan worden en dat als mensen zich ergens niet meer thuis voelen ze er minder of niet meer zullen komen.

Dat is geen dreigen, maar simpelweg benoemen van zeer waarschijnlijke scenarios die zich sowieso gaan voordoen ongeacht welk besluit beheer ook gaat nemen. Overigens is het ook net zo waarschijnlijk dat beide keuzes ook weer andere mensen aantrekt en er voor zal zorgen dat bepaalde nieuwe leden juist blijven hangen.

Lollypopje schreef op 07-04-2022 om 19:13:

[..]

Nee daar dreig ik niet mee, anders zou ik enkel benoemen en benadrukken dat mensen vertrekken als er niks veranderd en dat doe ik niet. Ik benoem zeer duidelijk beide kanten. En die conclusie heb ik getrokkem op basis van wat ik heb gelezen in deze discussie.

Diverse mensen hebben aangegeven niet te blijven als er niks veranderd, maar er hebben net zo goed mensen aangegeven dat ze waarschijnlijk vertrekken als er strenger gemodereerd wordt. Het is simpelweg gewoon zo dat beheer nooit iedereen naar de zin gemaakt kan worden en dat als mensen zich ergens niet meer thuis voelen ze er minder of niet meer zullen komen.

Dat is geen dreigen, maar simpelweg benoemen van zeer waarschijnlijke scenarios die zich sowieso gaan voordoen ongeacht welk besluit beheer ook gaat nemen. Overigens is het ook net zo waarschijnlijk dat beide keuzes ook weer andere mensen aantrekt en er voor zal zorgen dat bepaalde nieuwe leden juist blijven hangen.

Beheer en moderatie is goed, laat daar geen twijfel over bestaan. Wat niét goed is, is dat het beheer niet op eigen oordeel vaart, maar blindelings afgaat op mensen die op een ban-knop drukken zonder zelf te bekijken of dat rechtvaardig/gerechtvaardigd is. Want dan krijg je een situatie dat de hardste schreeuwers altijd hun zin krijgen.

Als ik een ban krijg vanwege bijv. racisme, wil ik ook inhoudelijk te horen krijgen waarom mijn post racistisch was in de ogen van de mods, en niet die ban krijgen omdat een ándere forummer víndt dat het racistisch is vanuit zijn/haar optiek, zonder dat dat wordt gecheckt.

man, man, man, ik ben ook eens een paar dagen druk bezig... hier snap ik nou helemaal niks van. En blij toe.

Pejeka1 schreef op 07-04-2022 om 19:24:

[..]

Beheer en moderatie is goed, laat daar geen twijfel over bestaan. Wat niét goed is, is dat het beheer niet op eigen oordeel vaart, maar blindelings afgaat op mensen die op een ban-knop drukken zonder zelf te bekijken of dat rechtvaardig/gerechtvaardigd is. Want dan krijg je een situatie dat de hardste schreeuwers altijd hun zin krijgen.

Als ik een ban krijg vanwege bijv. racisme, wil ik ook inhoudelijk te horen krijgen waarom mijn post racistisch was in de ogen van de mods, en niet die ban krijgen omdat een ándere forummer víndt dat het racistisch is vanuit zijn/haar optiek, zonder dat dat wordt gecheckt.

En hoe weet je dat je die ban krijgt omdat een ander dat racistisch vindt? Is het ook een mogelijkheid dat de mods die ban geven omdat ze je uitlatingen zelf ook racistisch vinden? (eigenlijk een rare woordkeus van mezelf, racisme is namelijk niet iets wat je ‘vindt’)

Cookielover schreef op 07-04-2022 om 19:43:

[..]

En hoe weet je dat je die ban krijgt omdat een ander dat racistisch vindt? Is het ook een mogelijkheid dat de mods die ban geven omdat ze je uitlatingen zelf ook racistisch vinden? (eigenlijk een rare woordkeus van mezelf, racisme is namelijk niet iets wat je ‘vindt’)

Dat kan. Maar dan zou ik een inhoudelijke onderbouwing van de mods correct vinden en waarderen.

Pejeka1 schreef op 07-04-2022 om 19:45:

[..]

Dat kan. Maar dan zou ik een inhoudelijke onderbouwing van de mods correct vinden en waarderen.

Fijn dat je dat zegt. Heb je al eens om opheldering gevraagd bij de mods? 

Saga schreef op 07-04-2022 om 19:39:

man, man, man, ik ben ook eens een paar dagen druk bezig... hier snap ik nou helemaal niks van. En blij toe.

Tja, als je dit niet een beetje gevolgd hebt weet je niet wat je leest denk ik. Het begint ook wel een beetje extreme vormen aan te nemen. Zóooo vreselijk is het allemaal ook weer niet.

Moxxie schreef op 07-04-2022 om 19:47:

[..]

Tja, als je dit niet een beetje gevolgd hebt weet je niet wat je leest denk ik. Het begint ook wel een beetje extreme vormen aan te nemen. Zóooo vreselijk is het allemaal ook weer niet.

Nou dit ben ik wel met je eens. 

Ik probeer het te volgen maar ben een beetje de draad kwijt merk ik... 

Cookielover schreef op 07-04-2022 om 19:46:

[..]

Fijn dat je dat zegt. Heb je al eens om opheldering gevraagd bij de mods?

Yep. Geen reactie.

Pejeka1 schreef op 07-04-2022 om 19:58:

[..]

Yep. Geen reactie.

Dat vind ik (ook) jammer.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

07-04-2022 om 20:09 Topicstarter

Kom morgen weer met een inhoudelijke reactie, maar werd even door een mod op het volgende gewezen:

Pejeka1 schreef op 07-04-2022 om 19:58:

[..]

Yep. Geen reactie.

Hoe heb je contact met ons hierover gezocht? Wij hebben geen PB of e-mail van je ontvangen, vandaar.

AlexOudersnl schreef op 07-04-2022 om 20:09:

Kom morgen weer met een inhoudelijke reactie, maar werd even door een mod op het volgende gewezen:

[..]

Hoe heb je contact met ons hierover gezocht? Wij hebben geen PB of e-mail van je ontvangen, vandaar.

Gewoon, in het bericht over de ban stond volgens mij een emailadres, niks op gehoord.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

07-04-2022 om 20:33 Topicstarter

Pejeka1 schreef op 07-04-2022 om 20:27:

[..]

Gewoon, in het bericht over de ban stond volgens mij een emailadres, niks op gehoord.

Misschien kan je even in je postvak uit kijken, ons mailadres is [email protected], mogelijk heb je een typefout gemaakt? En als je dan toch kijkt, dan kan je mij even de datum & tijdstip van sturen doorgeven, dan kan ik misschien zelfs zien of hij bijv. geweigerd is om een of andere reden. Wij hebben in ieder geval geen email van je ontvangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.