Over het forum Over het forum

Over het forum

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 14:53

De Taliban rukt op, topic terecht verwijdert?

De discussie liep hierover op het Feedback op moderatie topic en dat is idd niet de juiste plaats en is terecht gestopt.
Hier dus een kans voor de leden om daarover verder te discussiëren.
Moest het topic verwijdert worden, had het volstaan om enkele berichten te wissen, zijn racistische/xenofobe berichten toegestaan, etc.


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 14:57

Nee niet terecht verwijderd maar het blijft een discussie waar bij beide partijen bij hun standpunt blijven. De moderators, de mensen met een sterke hardere mening en de mensen die alles meteen als xenofoob bestempelen. 

Tja de Taliban....enerzijds is het een soort bondgenoot tegen IS-K maar het voelt toch als een pact met de duivel ergens. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

30-08-2021 om 14:58

Ik sluit me aan bij het bericht van Lavendula in het topic wel of geen discriminatie;

"En ook op dit forum wordt kritiek op het immigratiebeleid en het benoemen van problemen door of met migranten weer weggezet als discriminatie.
Tot het weghalen van hele topics aan toe (terwijl er maar enkele discriminerende posts in stonden en honderden andere posts). Echt heel jammer dat niets benoemd mag worden en dat alles maar op 'discriminatie' wordt gegooid."

Yolo schreef op 30-08-2021 om 14:58:

Ik sluit me aan bij het bericht van Lavendula in het topic wel of geen discriminatie;

"En ook op dit forum wordt kritiek op het immigratiebeleid en het benoemen van problemen door of met migranten weer weggezet als discriminatie.
Tot het weghalen van hele topics aan toe (terwijl er maar enkele discriminerende posts in stonden en honderden andere posts). Echt heel jammer dat niets benoemd mag worden en dat alles maar op 'discriminatie' wordt gegooid."

Hier sluit ik me ook bij aan. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 15:00

Yolo schreef op 30-08-2021 om 14:58:

Ik sluit me aan bij het bericht van Lavendula in het topic wel of geen discriminatie;

"En ook op dit forum wordt kritiek op het immigratiebeleid en het benoemen van problemen door of met migranten weer weggezet als discriminatie.
Tot het weghalen van hele topics aan toe (terwijl er maar enkele discriminerende posts in stonden en honderden andere posts). Echt heel jammer dat niets benoemd mag worden en dat alles maar op 'discriminatie' wordt gegooid."

Me too

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 15:03

To trapt af:
Voor mij is het topic onterecht verwijdert. Ik discussieer graag met open vizier ongeacht de stellingen die een tegenstander op mij afwerpt. 
Als daar racistische/discriminerende/ xenofobe stellingen inzitten, dan laat ik ze graag bij de tegenpartij maar heb ik geen wens om ze monddood te maken. 
Dat laatste is volgens mij wel hetgeen nu gebeurd is, ipv de mogelijkheid te bieden om argumenten aan te dienen tegen stellingen is gewoon gans de discussie verwijdert en zijn bepaalde meningen het zwijgen opgelegd. 
Op deze manier creëer je een maatschappij waarbij je slechts openlijk kunt spreken over wat past bij de norm.
Daarbij zou ik nog willen toevoegen dat je gekwetst voelen geen argument is om iemand het zwijgen op te leggen; je mag je gekwetst voelen, maar dit maakt het nog niet dat je gelijk hebt. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 15:06

Geef me even tijd om af te trappen dames. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

30-08-2021 om 15:06

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 15:06:

Geef me even tijd om af te trappen dames.

sorry 😬

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 15:03:

To trapt af:
Voor mij is het topic onterecht verwijdert. Ik discussieer graag met open vizier ongeacht de stellingen die een tegenstander op mij afwerpt.
Als daar racistische/discriminerende/ xenofobe stellingen inzitten, dan laat ik ze graag bij de tegenpartij maar heb ik geen wens om ze monddood te maken.
Dat laatste is volgens mij wel hetgeen nu gebeurd is, ipv de mogelijkheid te bieden om argumenten aan te dienen tegen stellingen is gewoon gans de discussie verwijdert en zijn bepaalde meningen het zwijgen opgelegd.

Op deze manier creëer je een maatschappij waarbij je slechts openlijk kunt spreken over wat past bij de norm.

Daarbij zou ik nog willen toevoegen dat je gekwetst voelen geen argument is om iemand het zwijgen op te leggen; je mag je gekwetst voelen, maar dit maakt het nog niet dat je gelijk hebt.

Vooral dit vind ik beangstigend op de steeds zwaarder gecensureerde online platforms. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 15:09

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 15:06:

Geef me even tijd om af te trappen dames.

Sorry 🙏

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 15:09

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 15:13

redbulletje schreef op 30-08-2021 om 15:09:

[..]

Vooral dit vind ik beangstigend op de steeds zwaarder gecensureerde online platforms.

Eens, ben hier bang voor. Soms lijkt het alsof elke kritische noot bij voorbaat geschrapt wordt. 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

30-08-2021 om 15:14

Verwijderd omdat er teveel posts waren die niet door de beugel konden. Als er eerder gemodereerd was, was dat waarschijnlijk niet nodig geweest.

Nultolerantie wat betreft racisme hier trouwens. Absoluut 0% begrip voor.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 15:15

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 15:13:

[..]

Eens, ben hier bang voor. Soms lijkt het alsof elke kritische noot bij voorbaat geschrapt wordt.

Dat is ook zo. Dat probeerde ik ook toestraks uit te leggen en mede omdat de racisme kaart trekker continuo woorden als xenofoob enz er bij gaat halen. Kun je toch niet meer mee in discussie. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-08-2021 om 15:18

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 15:03:

To trapt af:
Voor mij is het topic onterecht verwijdert. Ik discussieer graag met open vizier ongeacht de stellingen die een tegenstander op mij afwerpt.
Als daar racistische/discriminerende/ xenofobe stellingen inzitten, dan laat ik ze graag bij de tegenpartij maar heb ik geen wens om ze monddood te maken.
Dat laatste is volgens mij wel hetgeen nu gebeurd is, ipv de mogelijkheid te bieden om argumenten aan te dienen tegen stellingen is gewoon gans de discussie verwijdert en zijn bepaalde meningen het zwijgen opgelegd.
Op deze manier creëer je een maatschappij waarbij je slechts openlijk kunt spreken over wat past bij de norm.
Daarbij zou ik nog willen toevoegen dat je gekwetst voelen geen argument is om iemand het zwijgen op te leggen; je mag je gekwetst voelen, maar dit maakt het nog niet dat je gelijk hebt.

Exact dit. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 15:20

Doornroosje9 schreef op 30-08-2021 om 15:14:

Verwijderd omdat er teveel posts waren die niet door de beugel konden. Als er eerder gemodereerd was, was dat waarschijnlijk niet nodig geweest.

Nultolerantie wat betreft racisme hier trouwens. Absoluut 0% begrip voor.

En ik begrijp die nultolerantie voor racisme dan weer niet. Is het niet beter om een duidelijk blik te krijgen op personen die racistische ideeën verspreiden, dan hen monddood te maken? 
Hier zou je tenminste nog kunnen strijden met argumenten, ze gewoon negeren zal hen nooit van gedachten doen veranderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.