Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Beau

Beau

03-02-2011 om 19:03

Some en any

Kan iemand mij (en mijn dochter) uitleggen op een makkelijke manier wanneer je some en wanneer je any gebruikt???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

03-02-2011 om 20:42

Of deze

As a general rule we use some for positive statements, and any for questions and negative statements,

For example:-

I asked the barman if he could get me some sparkling water. I said, "Excuse me, have you got any sparkling water?" Unfortunately they didn't have any.

!Note - You will sometimes see some in questions and any in positive statements. When making an offer, or a request, in order to encourage the person we are speaking to to say "Yes", you can use some in a question:

For example: Would you mind fetching some gummy bears while you're at the shops?

You can also use any in a positive statement if it comes after a word whose meaning is negative or limiting:

For example:-
A. She gave me some bad advice.
B. Really? She rarely gives any bad advice.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-02-2011 om 20:44

Heel in het kort

Bij vragen en ontkenningen gebruik je altijd any (of een woord met any: anyone, anything). Er is een uitzondering, namelijk als je om iets vraagt waarvan je zeker weet dat het er is. Vergelijk: "Have you got any spare change?" (als je geen idee hebt of iemand kleingeld heeft) en "Mom, can I have some spare change?" (kind weet al dat moeder kleingeld heeft).
Bij bevestigende zinnen (geen vraag of ontkenning) gebruik je 'some' of een woord dat daarmee begint: I smell something funny.
Groetjes
Massi

Marieke

Marieke

06-02-2011 om 14:05

Ezelsbruggetje

In een vraag of ontkenny,
gebruik je geen some maar any.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.