Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Anke

Anke

20-01-2011 om 22:24

Problemen met overblijfjuf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet de eigen juf

Jade vraagt zich af waarom Anke's zoon geen problemen heeft met eigen juf, en wel met overblijfjuf.
Ook dat is makkelijk te verklaren: ze is niet zijn EIGEN juf. Juist die stoere prepubers zijn eigenlijk heel onzeker, en reageren dat vaak af op iedereen die wel met ze te maken heeft, maar niet de EIGEN juf is.

Iedereen die ooit heeft ingevallen in een groep 8 begrijpt waarschijnlijk precies wat ik bedoel.

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2011 om 18:24

Dirksmama

Dat begrijp ik volledig. Maar wat ik niet begrijp is dat men voorbij gaat aan het feit dat zulke jongens soms ook gewoon gelijk hebben. Ze worden soms namelijk als klieren behandeld terwijl ze dat op dat moment helemaal niet zijn, met name door TSO-ouders die bang zijn hun overwicht te verliezen.

Anke

Anke

23-01-2011 om 22:35

Even reageren

Het gesprek met de overblijfjuf aan de telefoon was inderdaad een waterval aan wat er allemaal niet kon en ik heb haar gewoon het hele verhaal laten doen. Eerst dacht ik nog dat ze het over een andere jongen had met dezelfde voornaam, echt waar. Mijn zoon is best een verlegen ventje.
Waarschijnlijk is hij met een groepje jongens wel wat brutaler en durft hij meer, dat was dus ook hier het geval.
Ik merk ook wel dat de grotere kinderen altijd de schuld krijgen.
Nou, ik zal het niet groter maken dan het is, maar wel even aankaarten bij de leerkracht, goed idee.

Yura

Yura

24-01-2011 om 08:27

Ouders van jongere kinderen

Mijn kinderen zijn nu 11 en 12, groep 8 en brugklas. Ik heb daar echt in moeten groeien. Weet nog toen oudste kleuter was en ik hem naar school moest brengen, dat ik ongeveer het schoolplein over rende met jongste op de arm, was gewoon bang voor die keihard rond vliegende ballen. Vond die oudere kinderen ook echt niet leuk, brutaal en irritant. Ze konden bij mij bij voorbaat al weinig goeds doen. Als je zo'n moeder op de overblijf hebt bij de bovenbouw kan dat niet goed gaan. Inmiddels vind ik het heerlijk die prepubers en vind ik werkelijk waar echt niks meer aan kleine kinderen. Als er vrienden (of mijn eigen zus, oh ik ben echt erg) langs komen met kleine kinderen probeer ik geinteresseerd en leuk te doen, maar ik heb er echt niks mee en ik vind ze ook vaak weer teveel aandacht vragen, irritant en slecht opgevoed.
Nu ik erover nadenk ze hebben me zelfs eens gevraagd voor de overblijf toen de kinderen in groep 1 en 2 zaten, daar heb ik toen even heel hard om gelachen, maar het geeft wel aan hoe omhoog ze zitten dat ze zelfs mij wilden hebben

Fiorucci

Fiorucci

24-01-2011 om 15:15

Haha yura ot

Oh zo herkenbaar, ik draai mijn hand niet om voor een huis vol pubers en ik vind het nog leuk ook. Maar als ik dan help op school en weer eens in een roedel kleuters terecht kom, is dat wel weer wennen hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.