Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
teleurgesteld

teleurgesteld

08-07-2010 om 17:27

Ik ben zo boos................(kleuterverlengen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
teleurgesteld

teleurgesteld

26-07-2010 om 13:54

Toch nog een staartje

maar niet echt een leuke....

Ik heb eerst ff alles laten bezinken,maar kom tot de conclusie dat ik behoorlijk boos ben op schoonmoeder.

Afgelopen vrijdag had ik haar aan de telefoonl, bla bla bla, en hoe we er op kwamen geen flauw idee, maar toen zei ze in eens dat het wel wat uit de hand was gelopen dat gesprek met mij en de 2 directeuren...Huh....hoezo zei ik ? Nou je hebt met deuren geslagen.....eeh waaaat ?? wie zegt dat nu weer, dat doet er niet toe zei schoonmoeder, ik weer: dat doet er wel degelijk toe, want het is een keiharde leugen, da's lekker dan, wordt ik van iets beschuldigd wat ik dus pertinent niet heb gedaan.

Afijn, het gesprek kwam dus toch weer op mijn jongste zoon, en ik zei dus dat ik me er bij neerlegde want het had toch geen zin, tja zei ze je hebt het al laten escaleren (deuren slaan) en dat ik het lef had om te vragen of mijn zoon in een andere klas kon komen, ik moest toch vooral niet denken dat ze voor mij een uitzondering zouden maken, wat dacht ik wel niet, ik zei dat als ik echt vuil spel wilde spelen, dan had ik geeist dat mijn zoon niet bij die kleuterjuf kwam omdat ik daar een hekel aan zou hebben (is niet, maar had ik kunnen doen om mijn zin te krijgen bv) nou toen werd ze me toch een partij boos.

Jij dit, jij dat,jij denkt dat je gelijk hebt.......ehh...ik ben daar tegeningegaan maar nu naderhand denk ik. verdorie, ik heb mijn boosheid nooit op de persoon gespeeld, altijd op de school of het beleid van school, en nu krijg ik dit inene naar mijn hoofd geslingerd, ze zou toch altijd haar school blijven verdedigen omdat de leerkrachten het beste met de leerlingen voorhadden.

Ik zei dat ze 3 jaar geleden (zelfde kwestie met middelste zoon) beweerde dat de 1 okt nog bestond , maar dat kwam zei ze omdat ze niet in de onderbouw les geeft (nu nog steeds niet) dus daar weet ze niet zoveel van, dus zei mijn moeder naderhand, waarom bemoeit ze zich daar dan mee als ze het allemaal niet zo goed weet.. Tja, da's een goeie, alleen heb ik dat niet gezegd...ik was zo geschrokken van haar uitval. Niet dat ik bang voor haar ben, want ik ga er na de vakantie nog op terugkomen, ik vind het belachelijk dat ze zich zo heeft laten gaan, en het persoonlijk heeft gemaakt.

En het ergste is...ze zijn nu op vakantie in het buitenland, en wij gaan daar zaterdag ook naar toe, we wisselen elkaar af met de caravan, maar ik dacht al die tijd dat ze de sleutel bij de campingeigenaar zou leggen (receptie) maar ze had besloten dat we allemaal in de caravan gaan slapen (tis gelukkig maar 1 nachtje)(kinderen in de tent) dus ik zie er als een berg tegenop.......zou willen dat het zondag was, weet zeker dat als we daar aankomen ze de kinderen meeneemt om de camping te verkennen zodat wij uit kunnen pakken....bleeeh, normaal zou ik dit niet heel erg leuk vinden, maar het gedogen zeg maar, alleen door dit voorval heb ik er pertinent geen behoefte aan om met mijn schoonouders in 1 ruimte te moeten slapen.....maar goed dat hoort weer bij relatieproblemen

Puck

Puck

26-07-2010 om 14:25

Vervelend teleurgesteld

Ik zou toch ernstig overwegen om een andere school te kiezen. Kennelijk is er iemand die zijn mond niet kan houden tegenover je schoonmoeder. Lekker vertrouwelijk!
En wat de vakantie betreft: kun je niet gewoon een extra tentje meenemen onder het motto van: met z'n allen in de caravan is zo broeierig, wij slapen wel buiten in de tent. Hoe dan ook, fijne vakantie.

Alvoco

Alvoco

26-07-2010 om 16:34

Vraagje

Je bent een volwassen moeder. Al is zij nog 100 keer familie, dan nog heeft ze niet het recht jou te onderhouden over hoe jij het aanpakt met JOUW kind. Verder, dat is het vraagje, zit ik hier te bedenken hoe de school dit opvat. Weten ze daar wel dat zij zich er achter hun rug mee bemoeit? Vindt school dat wel handig, zo iemand die het vuurtje verder opstookt op basis van "horen zeggen"?

Pippin

Pippin

26-07-2010 om 17:38

Oef

Ik zit me hier plaatsvervangend op te winden over je schoonmoeder. Wat een onprofessioneel gezeur zeg. Het lijkt wel of zij denkt dat ze in de positie is om partij te kiezen tussen jij (haar kleinkind) en de school en dat ze voor de school heeft gekozen.
Brrr. Ik zou toch die andere school in het dorp gaan overwegen. Niet omdat hij dan nog naar groep 3 kan, dat is denk ik niet meer haalbaar. Maar om van de belangenverstrengeling van je schoonmoeder en de bijbehorende ruzies af te zijn. Dit lijkt mij niet gezond zo.

Nasha 1st

Nasha 1st

26-07-2010 om 20:21

Wegwezen daar!

hoe vertrouwelijk is een gesprek van jullie nog? Schoonmoeder komt er kennelijk toch wel achter....brrr

Fransien

Fransien

27-07-2010 om 10:34

Wegwezen

Je kunt bij school of bij je schoonmoeder toch niets meer goed doen. Eerst al het bemoeien bij de oudste, waar schoonmoeder zich niet mee te bemoeien had en achteraf ook niet van alles op de hoogte bleek, en nu het geroddel binnen het team. Het lijkt wel een echt klein bedrijfje, iedereen weet alles wat er gebeurt en sommigen vinden het leuk om het nog even aan te dikken om er zelf beter uit te komen en de 'slechterik' nog even zwarter te maken zodat de grijstinten helemaal niet ter sprake komen. Heel menselijk allemaal, maar niet waar jij op zit te wachten en helemaal niet waar je zoon op zit te wachten, want reken maar dat schoonmoeder je woorden over de kleuterjuf naar de kleuterjuf van je zoon overbrieft. Wat vindt je man er van?

Bastet

Bastet

27-07-2010 om 10:46

Weg!

Vreselijk, per direct zou ik een andere school zoeken,
dit blijft etteren,al die jaren die nog volgen.
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

27-07-2010 om 11:40

En vandaag op nu.nl

Om maar weer even een beetje bij het probleem te blijven (alhoewel ik jouw probleem niet wil bagatelliseren!)
http://www.nu.nl/binnenland/2300596/scholen-weigeren-leerlingen-leeftijd.html

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

27-07-2010 om 11:43

Ja tirza

zat ik vanmorgen ook te lezen op teletekst...krijgt Miriam dus toch gelijk, ook al zijn de scholen wel op hun vingers getikt....

Tirza G.

Tirza G.

27-07-2010 om 12:02

Vingers tikken

Is blijkbaar een vakantie-activiteit. HBO, VO-scholen die cijfers opschroeven en nu weer het MBO. Tjongejongejonge.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

27-07-2010 om 12:09

ze zouden in de hoek moeten die scholen Maar triest is het wel, het gaat niet meer om de kinderen zoveel mogelijk te leren en voor te bereiden op de maatschappij, nee het gaat om geld, en dus hoge cijfers en jonge leerlingen....ministerie mag zich flink achter de oren krabben of dit nu het juiste beleid is...

Tirza G.

Tirza G.

27-07-2010 om 15:01

Dat klopt pelle

Maar het begint érgens. Je legt de kiem al in de onderbouw basisschool. Heb je zomaar ineens een extra jaar te pakken.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

27-07-2010 om 15:06

Zie hier

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/21073

Mbo's weigeren studenten aan te nemen die volgens de instellingen te oud zijn, dat meldt de Jongeren Organisatie Beroepsonderwijs (JO. Het is verboden om iemand op grond van leeftijd af te wijzen, maar de JOB heeft de afgelopen maand ongeveer tien klachten binnengekregen over weigering vanwege leeftijd.

Vorig jaar waren die klachten er ook al, maar toen de helft minder. De belangenorganisatie noemt het een structureel probleem. Het is onduidelijk op hoeveel opleidingen de studenten zijn geweigerd.

Volgens de JOB zeggen de mbo's dat de oudere leerlingen geen goede aansluiting zouden vinden bij de rest van de klas. Ook zouden ze minder kans hebben om een diploma te halen. De afgewezen leerlingen zijn tussen de 19 en 28 jaar oud.

Brief
De JOB heeft een voorbeeldbrief op haar website geplaatst die leerlingen kunnen gebruiken om bezwaar te maken tegen de afwijzing. Het ministerie van Onderwijs zegt in het Nederlands Dagblad dat geweigerde studenten desnoods naar de Commissie Gelijke Behandeling kunnen stappen. Ook de MBO-raad zegt dat instellingen leerlingen niet mogen weigeren.

De weigering van 'oudere' studenten heeft volgens de belangenorganisatie te maken met de subsidie die instellingen krijgen voor leerlingen die afstuderen. "Mbo's denken dat jonge studenten makkelijker en sneller hun opleiding zullen doen", meldt de voorzitter van de JOB. "Maar nergens blijkt uit dat dat inderdaad zo is." Voor de mbo's is het van belang om het rendement hoog te houden, omdat de financiën daar van af hangen, zegt de JOB.

Dat zou weer samenhangen met de eerdere berichten over diplomafraude.

reina

reina

27-07-2010 om 19:34

Idd pelle

Ik denk ook dat het vnl gaat om jongeren die bijv na een paar jaar met een opleiding gestopt zijn en dan willen switchen of na een paar jaar werken alsnog besluiten een diploma te gaan halen.

mirreke

mirreke

27-07-2010 om 22:42

Of die gewoon weer een andere opleiding willen gaan doen

Mijn stiefdochter is nu 21 en ze heeft een tweejarige mbo-opleiding die, naar nu is gebleken, haar helemaal niet de mogelijkheden geeft om te doen wat ze wil en kan. Ze wil nu, na een jaar werken, een andere opleiding gaan doen.
Ik neem aan dat dit vaak genoeg zal voorkomen. Moet blijven kunnen.

mirreke

mirreke

27-07-2010 om 22:58

Teleurgesteld, ga een dag later weg, en toch nog even over die s

zodat je pas zondag in de middag aankomt. Dan zijn je schoonouders toch wel weg, hoop ik voor je.
En ik sluit me eerlijk gezegd toch weer aan bij de meeste posters boven me. Ik zou alsnog bij deze school weggaan. Het lijkt me veel te ingewikkeld worden, deze situatie. Bovendien blijkt dat zowel jij als je schoonmoeder ook de vorige situatie met je oudste nog zo goed weten dat ik me afvraag of het (zeker voor school, maar ook voor je schoonmoeder) geen prestigezaak is geworden, (toen niet, en nu ook niet!!) en of het bij jou toch niet is blijven vreten. Kun jij hier wel echt vrede mee hebben... Wat school betreft, dan wordt er toch echt niet naar je kind gekeken, en ook niet naar de wet.
Ik denk idd dat zoiets je nagedragen blijft worden, dat welke akkefietjes er eventueel met je kinderen nog voorvallen, over pesten, of avi-lezen, of zitten in een vervelend groepje, of wat er zoal kan voorvallen met je kind op school, men niet meer zuiver ernaar kan kijken, maar dit voorval blijft aanhalen. En dan ook nog vertekend! Het kind met die moeder die...
Privé en zakelijk moet je kunnen scheiden, blijkbaar kan zowel de school als je schoonmoeder dat niet. En dan kun je ervoor kiezen, nadat de scherpe kantjes hiervan zijn afgesleten, om dit alsnog weer te slikken, voor de lieve vrede, omdat je kinderen daar hun vriendjes hebben, omdat het toch je schoonmoeder is, enz. Maar mij zegt het meer iets over de school, en over hoe zij met dit soort zaken omgaan. Ik proef vanuit wat jij hebt verteld geen enkele invoelingsbereidheid van de school, alleen een op eigen strepen staan van de juf en van de directie. Er zijn echt zat scholen die een heel andere benadering hebben.
Enfin, wat vind je man hier allemaal van?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2010 om 09:59

Andere school

Jeetje wat een toestanden. Alles bij elkaar zou ik zeggen kies voor je kind en voor jezelf en ga niet nog vijf, zes jaar door die ellende met die school en je schoonmoeder. Want ik kan je verzekeren dat deze situatie niet makkelijker of leuker gaat worden, alleen maar nog erger en frustrerender. En het klinkt alsof je het nu al allemaal nauwelijks aankan. Dus voor je eigen gemoedsrust en gezondheid alsook voor het welzijn van je kind zou ik je ook absoluut aanraden om zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een andere school voor je kind zodat jullie met een schone lei en zonder vooroordelen een nieuwe start kunnen maken! En ik zou ook graag willen weten wat je man hier allemaal van vindt en op welke manier hij je hierin steunt? Heb je anderen die je hierin steunen en je kunnen helpen met dit soort beslissingen?

Geen achttien meer

Ja, het gebeurt. Ontkennen helpt niet meer. Vlak voor mijn stiekeme vertrek nog bij de kapper gehoord (en dat is in dit geval synoniem aan uit de eerste hand). Leerlingkapster, 19 jaar, heeft hemel en aarde moeten bewegen om een stageplaats te vinden. Het Grote Probleem: haar leeftijd. Te oud. Leerlingkappers zijn er ook van 15 en 16. Die hebben bij de leerbedrijven de absolute voorkeur.
Het verschijnsel is helemaal niet nieuw. Kassieres klagen er al jaren over. Met 16 jaar krijgen ze dat baantje, maar zodra ze 19 worden merken ze ineens dat ze inderdaad een oproepcontract hebben. Ze worden niet meer opgeroepen. Er komt een nieuwe 16 jarige te zitten.
Mbo scholen weten dat ook en selecteren daar dus op.
Drommels:"Ik zie nergens staan dat het ministerie van Onderwijs het ernstig genoeg vindt om zelf actie te ondernemen. Zo langzamerhand bekruipt mij het gevoel dat scholen wél erg vaak net buiten de marges van de wet opereren. "
Het is maar de vraag of de scholen hiermee de wet overtreden. Er is hier sprake van botsende wetgeving. De school moet leerlingen selecteren. Alleen die die de opleiding met succes af kunnen ronden (de anderen zijn te duur/weggegooid geld). Leeftijd speelt daarin een rol. De school kan zich hier makkelijk verschuilen achter de houding van werkgevers. Dat die werkgevers/stagebedrijven op leeftijd selecteren is een feit. Daarmee is de kans op een stageplaats voor lln van 18 jaar en ouder, klein in bepaalde beroepen.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2010 om 21:34

Nog teveel mensen

geloven in de onschuld van het kleuterverlengen. Heb er onlangs ook weer een hele discussie met iemand over gehad. Ze geloven je gewoonweg niet. Ok dan niet, kom je er vanzelf achter.....

T&T

T&T

02-08-2010 om 10:29

Ik hoop nog altijd dat mijn superkleuter meer bereikt dan op zijn 16e achter de kassa te gaan zitten en dat de rest van zijn leven te blijven doen...
Mijn zusje had ook zo'n baantje van haar 16e tot haar 19e, toen werd ze idd te duur... gelukkig is er nog meer in het leven
Oh ja, in de bouw kijken we niet zo nauw op leeftijd, maar naar wat iemand kan (ook stagieres) dat is vaak nog om te huilen als ze 16 zijn. Dat ligt overigens niet altijd aan die jongens, maar ook aan het beroerde praktijk onderwijs.
Groetjes, Tess (die weer eens geheel ot gaat)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.