Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examendraadje 2022

De examens gaan bijna beginnen. 
Zijn er hier nog meer ouders van examenleerlingen?

Hoe gaan jullie er mee om, hoe zijn de kandidaten er onder etc.


Temet schreef op 09-06-2022 om 17:10:

Hier hangt de vlag ook uit. Zoon is nu naar school om de lijst op te halen. Ook van zijn vriendengroep is meen ik iedereen geslaagd. Dat hebben de heren maar weer mooi gedaan!

Ook al geslaagd, gefeliciteerd! In de vriendengroep van dochter moeten er twee herkansen. En één doet nog een deel in het tweede tijdvak. De rest is allemaal geslaagd.

Yes, zoon is ook geslaagd  ! Met twee vijven, maar zonder gebruik te maken van de duimregeling. Ik ben enorm trots en er verbaasd, want eerlijk gezegd had ik er een wat hard hoofd in. Maar de vlag hangt hier dus ook uit en volgend jaar hebben we ineens een (hbo-)student in huis! 

gefeliciteerd @nienke. Dat was wel even spannend dus. 

Mijn eigen dochter heeft vorige week al gehoord dat ze geslaagd is voor haar opleiding (mag dat erbij? Ik ben supertrots dat ze ondanks Corona deze opleiding in de zorg bijna Cum Laude heeft afgrond) 

Temet schreef op 09-06-2022 om 17:10:

Hier hangt de vlag ook uit. Zoon is nu naar school om de lijst op te halen. Ook van zijn vriendengroep is meen ik iedereen geslaagd. Dat hebben de heren maar weer mooi gedaan!

Gefeliciteerd Temet! Mooi nieuws! Fijn dat alle vrienden ook geslaagd zijn. Kunnen ze uitbundig samen vieren 🥳 

-Nienke- schreef op 09-06-2022 om 18:09:

Yes, zoon is ook geslaagd ! Met twee vijven, maar zonder gebruik te maken van de duimregeling. Ik ben enorm trots en er verbaasd, want eerlijk gezegd had ik er een wat hard hoofd in. Maar de vlag hangt hier dus ook uit en volgend jaar hebben we ineens een (hbo-)student in huis!

Wauw, da’s ook fijn! Als je er eigenlijk niet zo in geloofde en dat het dan toch gelukt is! Gefeliciteerd 🥂. Zomaar ineens toch klaar met de middelbare!

SuzyQFive schreef op 09-06-2022 om 18:35:

Mijn eigen dochter heeft vorige week al gehoord dat ze geslaagd is voor haar opleiding (mag dat erbij? Ik ben supertrots dat ze ondanks Corona deze opleiding in de zorg bijna Cum Laude heeft afgrond)

Tuurlijk Suzy! Gefeliciteerd. Geweldige prestatie! 

Voor alle geslaagden gefeliciteerd, voor degene met een herexamen veel succes ! Dochter is nu naar school voor haar cijferlijst en gaat daarna op stap met haar vrienden 😀

-Nienke- schreef op 09-06-2022 om 18:09:

Yes, zoon is ook geslaagd ! Met twee vijven, maar zonder gebruik te maken van de duimregeling. Ik ben enorm trots en er verbaasd, want eerlijk gezegd had ik er een wat hard hoofd in. Maar de vlag hangt hier dus ook uit en volgend jaar hebben we ineens een (hbo-)student in huis!

Gefeliciteerd! Dat zal een opluchting geweest zijn!

SuzyQFive schreef op 09-06-2022 om 18:35:

Mijn eigen dochter heeft vorige week al gehoord dat ze geslaagd is voor haar opleiding (mag dat erbij? Ik ben supertrots dat ze ondanks Corona deze opleiding in de zorg bijna Cum Laude heeft afgrond)

Gefeliciteerd! Dat is ook een hele prestatie!

Hoe lang laten jullie eigenlijk de vlag hangen? Ik zie andere jaren vaak nog weken een vlag hangen, maar dat lijkt me een beetje lang.

Schemerlampje schreef op 11-06-2022 om 09:00:

Hoe lang laten jullie eigenlijk de vlag hangen? Ik zie andere jaren vaak nog weken een vlag hangen, maar dat lijkt me een beetje lang.

Toen mijn zoon en dochter geslaagd waren voor het VO hing ie een half uur. Daarna brak de stok, die kon het gewicht van twee schooltassen niet aan (productiefoutje 😅). 
Toen hebben we de vlag aan het raam gehangen en na het weekend weer weggehaald. 
Officieel moet de vlag ‘s nachts naar binnen 😏. 

Ysenda

Ysenda

11-06-2022 om 09:41 Topicstarter

wij hebben 'm donderdag en gister uitgehangen. Misschien vandaag nog. 's Nachts is hij binnen omdat je 's Nachts niet vlagt en omdat ik niet wil dat hij prooi wordt van dronken studenten. En dat zijn dan niet de bewoners van het studentenhuis naast mij want dat zijn schatten van meiden.

Mijn idee is een week. Vlag hangt hier trouwens niet te wapperen, hij is aan het hekje van het Franse balkonnetje vastgeknoopt.
Zoon kreeg trouwens ook nog een vlag van school (met schoolopdruk, dus geen rood-wit-blauw), maar die hangen we niet op

vraagje. Dochter, niveau mavo heeft vorig jaar een cijfer maatschappij kunde gehaald. Ons werd toen verteld dat je dan 1 compensatiepunt hebt voor het examen. Nu wordt verteld dat dit niet zo is. Weet iemand hier iets van?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.