Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examendraadje 2022

De examens gaan bijna beginnen. 
Zijn er hier nog meer ouders van examenleerlingen?

Hoe gaan jullie er mee om, hoe zijn de kandidaten er onder etc.


Ellen1976 schreef op 01-07-2022 om 19:31:

[..]

Zoon is uiteindelijk definitief gezakt.

5,4857

Gatsie wat balen zeg! Hoe is ie eronder?

Ellen1976 schreef op 02-07-2022 om 17:07:

Bedankt voor alle lieve reacties.

We hebben net te horen gekregen dat zoon zich kan aanmelden voor de zogeheten ''augustusroute''. Als hij het cijfer van zijn profielwerkstuk ophoogt van een 6.0 naar een 7.0 wordt zijn combinatiecijfer een 7 in plaats van een 6.

3x 5, 2x 7 en de rest een 6. Met behulp van de wegstreepregeling slaagt hij dan.


Ik hoop niet boze reacties te ontvangen, maar ik heb per ongeluk een typfout gemaakt


Die 5,4857... moet 5,857... zijn. Excuses!


Al zijn eindcijfers moesten gemiddeld een 6 zijn. Hij kwam net niet aan die 6 gemiddeld.

Wauw! Superfijn! 

Dat moet te doen zijn lijkt me 😀. Moet hij een nieuw pws maken of de huidige verbeteren? 

Ellen1976 schreef op 02-07-2022 om 17:07:

Bedankt voor alle lieve reacties.

We hebben net te horen gekregen dat zoon zich kan aanmelden voor de zogeheten ''augustusroute''. Als hij het cijfer van zijn profielwerkstuk ophoogt van een 6.0 naar een 7.0 wordt zijn combinatiecijfer een 7 in plaats van een 6.

3x 5, 2x 7 en de rest een 6. Met behulp van de wegstreepregeling slaagt hij dan.


Ik hoop niet boze reacties te ontvangen, maar ik heb per ongeluk een typfout gemaakt

Boos? Waarom? 

Fantastisch dat dit kan!! Mijn advies, als docent en als moeder: laat je zoon gedetailleerd advies inwinnen bij de begeleider, wat hij kan en moet verbeteren. Laat hem ook terloops vertellen dat zijn slagen ervan af hangt. Geen enkele begeleider zal met die wetenschap alleen van een 6 een 7 maken, maar als je in een dergelijke situatie twijfelt tussen een 6,8 en een 7 en je ziet dat de leerling echt wat gedaan heeft met je advies? Dan wordt het in ieder geval bij mij wel een 7.
Lees het zelf ook een keer goed door, voor spelling, formulering, structuur. Alle hens aan dek. En complimenten voor zijn harde werken al die tijd. 

Ellen1976 schreef op 03-07-2022 om 10:53:

@Mija en @Schemerlampje

Civiele Techniek in TU Delft.

Wat fijn dat hij zich daar nu toch voorzichtig op kan gaan verheugen! Ik hoop dat hij daar op zijn plek komt te zitten en dat hij daar minder hoeft te worstelen om boven water te blijven. Het zou rot zijn als hij daar wéér jaren veel te hard moet werken om te overleven. 

Maar, eerst nu maar eens die zeven binnen zien te slepen en dan een heel groot en uitbundig feest vieren 🎉🥳

Hup zoon van Ellen1976! wij supporteren! 

Ellen1976 schreef op 03-07-2022 om 10:53:

@Mija en @Schemerlampje

Bedankt voor jullie lieve reacties. Binnenkort volgt er een intakegesprek om alles (globaal) te bespreken.

Civiele Techniek in TU Delft.

Hoe is het nu? Is hij al druk aan het herschrijven? Bij welk vak hoort zijn PWS? Als het om een exact vak gaat, zou ik nog mee kunnen denken als je/hij dat wil.

9,8 voor het nieuwe profielwerkstuk. Binnenkort begint hij aan zijn vervolgopleiding.

Dankjewel voor jullie support.

wauw! Top ! 

Ellen1976 schreef op 21-08-2022 om 19:32:

9,8 voor het nieuwe profielwerkstuk. Binnenkort begint hij aan zijn vervolgopleiding.

Dankjewel voor jullie support.

Wauw! Wat goed! Gefeliciteerd. Veel succes gewenst op zijn nieuwe opleiding!

@SuzyQFive en @Schemerlampje

Dankjewel. 

Ysenda

Ysenda

21-08-2022 om 19:51 Topicstarter

gefeliciteerd, goed gedaan zeg. Veel plezier met de nieuwe opleiding. 

Wat een geweldig resultaat Ellen! Gefeliciteerd. Wat zul jij trots op hem zijn! Ik hoop dat hij het goed naar zijn zin gaat krijgen op zijn nieuwe studie. 

Ellen1976 schreef op 03-07-2022 om 10:53:

@Mija en @Schemerlampje

Bedankt voor jullie lieve reacties. Binnenkort volgt er een intakegesprek om alles (globaal) te bespreken.

Civiele Techniek in TU Delft.

Beton, beton, beton....  Kan hij zich alvast voorbereiden op de Owee

Wauw, wat een super mooi resultaat, heel veel succes gewenst bij de vervolgopleiding!

Gefeliciteerd Ellen, geweldig gedaan van je zoon! Wens hem succes met zijn studie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.