Heirthe
24-05-2010 om 14:16
Even updaten over gewonde zoon op kamp..
Vorige week had ik een topic over mijn zoon die op kamp ging met zijn zwaar gekneusde arm.
We hebben hem wel laten gaan, met goede afspraken met zijn meester. Men had een tandem gehuurd omdat zoon niet kon fietsen met die arm, was ook doktersadvies en ik heb ook gezegd dat hij alleen op die voorwaarden mee mocht van mij. Nou prima geregeld toch, die tandem?!
En wat hoor ik als ik zoon ophaal??
Hij is niet op de tandem geweest!!!
Hij wilde het zelf liever niet en meester vond het best om hem op een gewone fiets te laten fietsen! Zonder even met mij te bellen/overleggen, blijkbaar zonder over de eventuele gevolgen na te denken, want met zo'n gekneusd lijf heb je niet genoeg controle als je duinen affietst.. Zoonlief was ook een paar keer de berm in gefietst dus en kwam vol pijn weer terug.
Woest ben ik, echt heel erg woest!
En morgen kan ik weer die zeurderige moeder uithangen op school die niet serieus genomen wordt.
Wat moet je hier nou mee want het wordt toch weer afgedaan als gezeur van mijn kant. Maar ik vind dit echt niet kloppen hoor.
Nasha 1st
28-05-2010 om 20:12
ik vind dat verhaal ook van een totaal andere orde! Heeft niks te maken met dit....maar goed, ik hou er over op...
Jakiro
29-05-2010 om 12:55
Verantwoording
Op het moment dat je je kind op kamp laat gaan, geef je jouw directe verantwoordelijkheid uit handen en draag je die over aan de leerkracht, net zoals tijdens de reguliere lestijden.
Op sommige momenten bepaalt de leerkracht of iets verantwoordelijk is of niet.
Blijkbaar achtte de leerkracht het verantwoordelijk om je zoon zelf te laten fietsen (afwegen van voors en tegens). Uiteraard op verzoek van je zoon en na opgedane ervaringen in je zoons gesteldheid tot dan toe,
Nu aankomen met zinnen als "wat nou als het wel mis was gegaan" is grote onzin.
Het is niet mis gegaan, het is goed uitgepakt, je zoon heeft het ontzettend naar z'n zin gehad, hij is gezonder teruggekomen dan dat hij weggegaan is met een dosis ervaring.
Kinderen groter worden heeft voornamelijk te maken met loslaten en durven loslaten. Dit is zo'n momentje geweest; er is iets anders besloten, door voortschrijdend inzicht, dan dat jij voor ogen gehad. En verrek, het is nog goed gegaan ook !!! 
Ik zou de leerkracht dus niet aanspreken op z'n beslissing, maar serieus geinteresseerd naar zijn beweegredenen vragen, zonder hem aan te vallen op z'n keuze. Misschien begrijp je het dan ook.
Maak je borst maar nat Foske, er komen de aankomende jaren nog een heleboel van dat soort momenten.
Jakiro
Jakiro
29-05-2010 om 13:01
Aanvulling
In je laatste berichtje van je vorige topic staat overigens dat je zoon geen klachten heeft en ook zo goed als geen pijn.
Voor zover ik weet geeft een arts een rustadvies op basis van pijn bij een kneuzing.
Heb je geen pijn, mag je alles.
Blijkbaar had je zoon geen pijn en geen klachten, want dat had hij thuis ook al niet meer.
Persoonlijik vind ik het dus een verantwoorde beslissing die de leerkracht gemaakt heeft.
Jakiro
Puck
29-05-2010 om 13:05
Foske
Ik vind je nu wel heel vreemd gaan reageren hoor. En als je dan het draadje er toch bij wilt halen van je kinderen die elders in het dorp de boel op stelten zetten: ook daar heb ik gezegd dat jij verantwoordelijk bent en niemand anders en dat heb ik in dit draadje ook gezegd. En aangezien jij je zoon het beste kent snap ik nog steeds niet dat je je zoon op kamp hebt laten gaan ondanks de afspraken met de leerkracht. En nu hou ik er ook over op, jij neemt in mijn ogen ZELF de verkeerde beslissingen.