Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

PriceyRook54

PriceyRook54

14-12-2021 om 13:06

Wie stuurt er nog kerstkaarten?

Peiling

Stuur jij nog kerstkaarten?
60 stemmen
53%
17%
30%
0%

Niet meer naar Jan en alleman, maar wel echte kaarten met een persoonlijk berichtje erop. 

Vanochtend verstuurd via kaartjetogo gekozen voor gerecycled papier. Een stuk 16 alleen naar familie. Binnen een paar minuten gepiept. Ieder kaartje apart schrijven keek ik altijd enorm tegen op. 

Nee. Ik stuurde eerder altijd trouw kaartjes en vind het ook nog steeds leuk om te doen. Laatst had ik een periode dat ik zelf veel kaartjes maakte en stuurde er toen ook veel op. Maar een kaartje met alleen een naam vind ik nutteloos. Ik zet er of een spreuk op die ik bij diegene vind passen of een persoonlijk verhaaltje. Wel ben ik er minder goed in geworden om een kaartje vol te schrijven. En ik doe het dus soms gewoon tussendoor, niet perse voor een verjaardag of kerst. 

Tijdens mijn eerste baantje in 1979 kreeg ik van mijn chef de taak om als er kerstwensen arriveerden reciproceerkaarten te verzenden. Benieuwd of iemand weet hoe die eruit zagen. In elk geval saai, herinner ik me. Nooit meer gezien.

Joszy schreef op 14-12-2021 om 13:07:

voor een deel met een persoonlijk bericht, voor een deel met alleen mijn naam

Dit. 

Ik had nog nooit gehoord van Jacquie lawson in mijn hele leven. Net even op de link van de vorige pagina geklikt... Ik kon zonder in mijn leven 

Herfstappeltaart schreef op 14-12-2021 om 14:47:

[..]

Dat is leuk, kun je mij een tip geven over die winkeltjes?

Ik heb ze laatst besteld bij brievenbusgeluk en bij Winkeltje van Anne. Voor vriendin met kanker had ik kaartjes besteld bij Post van nummer 48

Loetjekoe schreef op 14-12-2021 om 15:44:

Wij versturen een enkel kaartje, vaak nog wel een kaartje in de bus bij buren waar we goed contact mee hebben, meer niet.
En dan alleen met namen er in.
@herfstappeltaart ik ben toevallig eigenaar van zo'n kleine webshop in inpakmaterialen en wenskaarten, weet alleen niet of ik hier de link mag plaatsen

Wil je mij de naam in pb sturen? Ik ben benieuwd!

Ik ben ook altijd teleurgesteld met een onpersoonlijke kaart. Dan denk ik dat de kaart automatisch elk jaar wordt verstuurd terwijl ze nergens meer wat van weten.

Ik had er acht, dit jaar. Ik plak er altijd nog een slingertje glitter of wat engelenhaarkrullen in, voor de persoonlijke touch. Niet overdreven maar toch iets meer aan gedaan. En een handgeschreven wens erbij.

Wat ik vroeger wel deed dat was van oude kerstdeco iets uitknippen en dan op een neutraal kaartje plakken. Dan lijkt het heel bijzonder maar het was maar 5 minuten werk. Zo had ik stoffen servetten met geborduurde (niet door mij maar zo gekochte) zilveren sterren en daar hoefde ik alleen maar een stukje van uit te knippen en dan met een mooi lintje vast te plakken op een kaartje

Valt me op dat er steeds meer mensen op vakantie gaan eind december. Die hoef je dan niets te sturen want dan ligt het daar tussen de bergen post.

Ik heb tot nu toe wel veel kaarten verstuurd met persoonlijke boodschap. Ik vind het alleen zo jammer dat er elk jaar weer minder terug komen. Ik vind het wel een mooie traditie, zeker in coronatijd. Toch hartverwarmend om een lief kaartje te krijgen. Maar ik vraag me ook wel af hoe lang ik dit nog ga doen. Ik heb ook geen zin om lijsten bij te houden met van die kreeg ik wel een kaart terug en van die niet. Dat gaat voor mij ook weer voorbij aan de gedachte er achter. Het is voor mij niet voort wat hoort wat. Maar als je twee of drie vellen kerstzegels aan kaarten hebt verstuurd, wil je er toch ook zelf wel wat ontvangen. Lastig!

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

14-12-2021 om 18:22

Ik zo 20. 

Ik breng de kaartjes rond hier in de buurt.
Afgelopen weekend op visite geweest, toen kwamen we bij een x aantal vrienden en familie langs onderweg, dus daar ook de kaartjes door de deur gegooid 
Dus ja wel kaartjes en nee niet versturen 

En alleen onze namen er op

Kerstkaarten stuur ik al een aantal jaar niet meer.
Wel probeer ik bij vrienden attent te zijn met een kaartje bij een verjaardag, nieuwe baan, diploma, geboorte, overlijden etc.   

Loetjekoe schreef op 14-12-2021 om 15:44:

Wij versturen een enkel kaartje, vaak nog wel een kaartje in de bus bij buren waar we goed contact mee hebben, meer niet.
En dan alleen met namen er in.
@herfstappeltaart ik ben toevallig eigenaar van zo'n kleine webshop in inpakmaterialen en wenskaarten, weet alleen niet of ik hier de link mag plaatsen

Wil je me een pb sturen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.