Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

PriceyRook54

PriceyRook54

14-12-2021 om 13:06

Wie stuurt er nog kerstkaarten?

Nou ja, ik dus. Niet superveel, iets van 25-30 denk ik, maar wel allemaal met een persoonlijk berichtje. Gemiddeld krijgen we er ook zo'n 40-50 elk jaar, die dan opgehangen worden.

Wat ik, persoonlijk, echt gruwel vind, zijn die e-kaarten, vooal van die suffe Jacquie Lawson. Ik open die emails niet eens eerlijk gezegd.

Ik ben sowieso een kaartenstuurder, voor allerlei gelegenheden eigenlijk, maar ik geloof dat het wel een beetje uit de tijd raakt.

Peiling

Stuur jij nog kerstkaarten?
60 stemmen
53%
17%
30%
0%

voor een deel met een persoonlijk bericht, voor een deel met alleen mijn naam

Ik stuur ook kerstkaarten, sommigen met een persoonlijk berichtje. E-cards verstuur ik niet en ontvang ik gelukkig zelden.

Ja, maar dan maak ik ze wel zelf. En dat lukt niet elk jaar. Dus het is óf zelfgemaakt óf niets.

nope, nooit gedaan.
Ik vind kaarten sturen en krijgen leuk, maar van kerstkaarten sturen schiet ik serieus in de stress. Want wie moet ik sturen? En als ik die stuur moet ik dan ook die sturen? En oh nu krijg ik een kaart van die, maar die heb ik niks gestuurd. Moet ik dan alsnog?

Zal wel iets van mijn autisme zijn, dat mijn hoofd daar compleet op vastloopt. Maar scheelt mij een hoop stress om het helemaal niet te doen  

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-12-2021 om 13:17

Ik stuur 2 kaarten: naar ouders en schoonouders. En alle buren krijgen een kaart, dat is hier de gewoonte in het straatje. 

Ik stuur er 8 dit jaar. Wel alleen met naam.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-12-2021 om 13:19

Lollypopje schreef op 14-12-2021 om 13:15:

nope, nooit gedaan.
Ik vind kaarten sturen en krijgen leuk, maar van kerstkaarten sturen schiet ik serieus in de stress. Want wie moet ik sturen? En als ik die stuur moet ik dan ook die sturen? En oh nu krijg ik een kaart van die, maar die heb ik niks gestuurd. Moet ik dan alsnog?

Zal wel iets van mijn autisme zijn, dat mijn hoofd daar compleet op vastloopt. Maar scheelt mij een hoop stress om het helemaal niet te doen

Je pakt op 1 december de stapel kaarten van vorig jaar, die mensen stuur je allemaal een kaart. Daarna niks meer. 

En volgend jaar dus weer zo, etcetera. 


Zo doet mijn gehele autistische familie het altijd 

Peen schreef op 14-12-2021 om 13:19:

[..]

Je pakt op 1 december de stapel kaarten van vorig jaar, die mensen stuur je allemaal een kaart. Daarna niks meer.

En volgend jaar dus weer zo, etcetera.


Zo doet mijn gehele autistische familie het altijd

En dan nog ga ik twijfelem, want die stuurt niet, maar heb ik wel een hele goede band mee. Is het dan niet lullig die niet te doen? Etc... Mijn hoofd stopt niet. Dus begin ik gewoon niet

Nee, ik stuur al vele jaren geen kaarten meer en ontvang er gelukkig ook weinig meer. Vroeger kreeg ik er veel en die gingen dan gelijk bij het oud papier. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-12-2021 om 13:24

Lollypopje schreef op 14-12-2021 om 13:21:

[..]

En dan nog ga ik twijfelem, want die stuurt niet, maar heb ik wel een hele goede band mee. Is het dan niet lullig die niet te doen? Etc... Mijn hoofd stopt niet. Dus begin ik gewoon niet

😂 Dan is het wel heel erg bij jou. Niet sturen is het beste dan inderdaad 

Nope, sinds een aantal jaren (10 ofzo) niet meer. 
Bevalt me goed. 

Ik twijfel elk jaar weer. Er zijn in mijn omgeving steeds meer mensen die er mee stoppen en zelf geef ik er niet veel om. De kaarten die ik krijg hang ik ook niet meer op zoals vroeger. Ik heb 1 vel zegels gekocht en zal er nog een paar sturen naar familie in een andere provincie en verder naar degenen die er ons eentje sturen. Bij de buren stop ik ze altijd in de bus. Dat doen meer mensen hier in de straat.

Overigens TO: een gelegenheids-kaartjesstuurder ben ik wèl. Als iemand ziek is, een nieuwe baan start, een hart onder de riem nodig heeft stuur ik een leuke kaart. Dat vind ik niet uit de tijd hoor, maar gewoon leuk
Het is wel moeilijk hier in de buurt om leuke kaarten te vinden buitenom dan de saaie uit de supermarkt.
Meestal wordt het dan Hallmark-online.

Ginevra schreef op 14-12-2021 om 13:13:

Ja, maar dan maak ik ze wel zelf. En dat lukt niet elk jaar. Dus het is óf zelfgemaakt óf niets.

Voor mij geldt hetzelfde! Vind het leuk om zelf te maken en schrijf er dan een kleine persoonlijke boodschap op. Als het een jaar niet lukt vind ik dat ook niet zo'n ramp. 

Eigenlijk geeft het ieder jaar wel meer stress dan dat ik van tevoren incalculeer haha 

Ik. Al wordt het lijstje elk jaar kleiner, want wie ons niks meer stuurt gaat van de kerstlijst af. Behalve die ene tante die fysiek geen kaarten meer kan schrijven maar ze wel graag krijgt. En mijn moeder krijgt er drie, een van ons en een van elk kleinkind. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.