Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wie mis je op Via?


Grindelwald schreef op 14-06-2026 om 14:36:

[..]

Precies, ik mis haar kortzichtige meningen totaal niet.

Ik ook niet.

watertoren schreef op 14-06-2026 om 11:07:

De enige die ik nog steeds mis op dit forum is Redbulletje. Ze heeft een ban gekregen en ik weet niet waarom. Ik mocht haar graag en ze was een kinderhater. Mijn zoon is dat ook en ik herkende vele uitspraken van haar in mijn zoon.

RedBulletje sloeg racistische taal uit. Haar ban is terecht.

Ik denk dat de afgelopen periode wat beeldbepalende forummers om verschillende redenen verdwenen zijn.  Wat praktisch ook betekent dat ik zelf wat minder schrijf. Want een politiek topic vraagt verschillende meningen.  Ik mis bijvoorbeeld Fleurtje.

Daglichtlamp schreef op 14-06-2026 om 15:21:

Ik denk dat de afgelopen periode wat beeldbepalende forummers om verschillende redenen verdwenen zijn. Wat praktisch ook betekent dat ik zelf wat minder schrijf. Want een politiek topic vraagt verschillende meningen. Ik mis bijvoorbeeld Fleurtje.

Nou ik helemaal niet. Zij was voor mij de reden dat ik ben weggegaan uit het politieke draadje.

Daglichtlamp schreef op 14-06-2026 om 15:21:

Ik denk dat de afgelopen periode wat beeldbepalende forummers om verschillende redenen verdwenen zijn. Wat praktisch ook betekent dat ik zelf wat minder schrijf. Want een politiek topic vraagt verschillende meningen. Ik mis bijvoorbeeld Fleurtje.

Zij heeft een ban

Herfstappeltaart schreef op 14-06-2026 om 15:23:

[..]

Nou ik helemaal niet. Zij was voor mij de reden dat ik ben weggegaan uit het politieke draadje.

Dat had ik dus ook idd. De lange lappen tekst en steeds enzenz irriteerde me.

die beeldbepalende forummers in de politieke draadjes mis ik niet. Ik ben er zelf overigens ook niet meer te vinden.
Fleurtje vond ik een leuke forummer. Ze had geen linkse insteek, liep niet mee met de linkse meute.

Euphoria schreef op 14-06-2026 om 17:37:

die beeldbepalende forummers in de politieke draadjes mis ik niet. Ik ben er zelf overigens ook niet meer te vinden.
Fleurtje vond ik een leuke forummer. Ze had geen linkse insteek, liep niet mee met de linkse meute.

Nee dàt klopt. Ze schuurde tegen extreem-rechts aan.

Euphoria schreef op 14-06-2026 om 17:37:

die beeldbepalende forummers in de politieke draadjes mis ik niet. Ik ben er zelf overigens ook niet meer te vinden.
Fleurtje vond ik een leuke forummer. Ze had geen linkse insteek, liep niet mee met de linkse meute.

Ik blijf het gevaarlijk vinden dat veel stemgedrag is gebaseerd op een gevoel in plaats van op feiten. Als je dan onderbouwd beargumenteerd waarom dat gevoel niet klopt, dan ben je meteen zo'n irritante linkse. Gejammer over dat links de dienst uitmaakt, eh nee.

Radicaalrechts krijgt echt een enorm podium momenteel in de westerse wereld, wat zelfs leidt tot fascistisch geweld jegens vreemdelingen in diverse landen.
Ik vind het een enge gang van zaken. Fleurtje_5 was ook van dergelijk gedachtegoed. Iets staat je gevoelsmatig niet aan, omdat het anders, zelfs vreemd is en daarom weg met die vreemde invloeden, alleen wij witte autochtone westerse Nederlanders deugen, want dat kennen we tenminste. 

Ik zal daar tegenin blijven gaan, tot mijn laatste snik. En ontopic mis ik Nicole123 daarom ook.

felija schreef op 14-06-2026 om 18:13:

[..]

Ik blijf het gevaarlijk vinden dat veel stemgedrag is gebaseerd op een gevoel in plaats van op feiten. Als je dan onderbouwd beargumenteerd waarom dat gevoel niet klopt, dan ben je meteen zo'n irritante linkse. Gejammer over dat links de dienst uitmaakt, eh nee.

Radicaalrechts krijgt echt een enorm podium momenteel in de westerse wereld, wat zelfs leidt tot fascistisch geweld jegens vreemdelingen in diverse landen.
Ik vind het een enge gang van zaken. Fleurtje_5 was ook van dergelijk gedachtegoed. Iets staat je gevoelsmatig niet aan, omdat het anders, zelfs vreemd is en daarom weg met die vreemde invloeden, alleen wij witte autochtone westerse Nederlanders deugen, want dat kennen we tenminste.

Ik zal daar tegenin blijven gaan, tot mijn laatste snik. En ontopic mis ik Nicole123 daarom ook.

Eens Felija.

Daglichtlamp schreef op 14-06-2026 om 15:21:

Ik denk dat de afgelopen periode wat beeldbepalende forummers om verschillende redenen verdwenen zijn. Wat praktisch ook betekent dat ik zelf wat minder schrijf. Want een politiek topic vraagt verschillende meningen. Ik mis bijvoorbeeld Fleurtje.

Ik ook. Al een tijd niet gezien. En van Viva mis ik Pejeka. 

felija schreef op 14-06-2026 om 18:13:

[..]

Ik blijf het gevaarlijk vinden dat veel stemgedrag is gebaseerd op een gevoel in plaats van op feiten. Als je dan onderbouwd beargumenteerd waarom dat gevoel niet klopt, dan ben je meteen zo'n irritante linkse. Gejammer over dat links de dienst uitmaakt, eh nee.

Radicaalrechts krijgt echt een enorm podium momenteel in de westerse wereld, wat zelfs leidt tot fascistisch geweld jegens vreemdelingen in diverse landen.
Ik vind het een enge gang van zaken. Fleurtje_5 was ook van dergelijk gedachtegoed. Iets staat je gevoelsmatig niet aan, omdat het anders, zelfs vreemd is en daarom weg met die vreemde invloeden, alleen wij witte autochtone westerse Nederlanders deugen, want dat kennen we tenminste.

Ik zal daar tegenin blijven gaan, tot mijn laatste snik. En ontopic mis ik Nicole123 daarom ook.

Fleurtje onderbouwde tot en met 500 punten achter de komma.

Daardoor ontstonden lange teksten. Dat werd/ wordt niet gewaardeerd.


bij Nicole en consorten werd hun onderbouwing ineens tot proza verheven.

Ik mis Yette……

Euphoria schreef op 14-06-2026 om 19:42:

[..]

Fleurtje onderbouwde tot en met 500 punten achter de komma.

Daardoor ontstonden lange teksten. Dat werd/ wordt niet gewaardeerd.


bij Nicole en consorten werd hun onderbouwing ineens tot proza verheven.

Het is meer hoe je onderbouwt, daarvoor heb je bronnen nodig van onderzoekbureaus zoals bijvoorbeeld CBS, die professioneel weten hoe statistiek werkt. Bronnen zoals een item op tv of een youtube-fragment zijn geen neutrale bronnen, ze bevestigen je hooguit in je gevoel.

Wij weten zelf te weinig af van hoe het nationaal is gesteld met maatschappelijke stromingen en groepen. Daarvoor zijn we afhankelijk van deskundigen die daar jarenlang voor hebben gestudeerd.

Linkse mensen staan vaak bekend als elitair en betweterig, maar eigenlijk is dat juist niet zo: slim zijn is weten dat je weinig weet. Denken dat je op basis van je gevoel een weloverwogen beslissing kunt nemen, vind ik juist hoogmoedig gedacht.

Gaat wel heel erg offtopic, sorry. 

Thora schreef op 14-06-2026 om 19:26:

[..]

Ik ook. Al een tijd niet gezien. En van Viva mis ik Pejeka.

hAHA, ik vond hem zo leuk en grappig, De liefste homo die er is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.