Huiskamer
Zilver_gray
11-04-2024 om 09:57
Wie mis je op Via?
Welke forummer(s) mis je (al een tijd) ?
Ik heb dit topic geopend n.a.v. de vraag waar Cookielover gebleven is.
Ik heb haar al langer dan een jaar niet meer gesproken. Mis haar humor, maar bovenal hoop ik dat het goed met haar gaat.
Graag oprechte reacties, topic is niet bedoeld om afwezige forumleden af te fikken.
Zilver_gray
15-06-2026 om 20:55
madee schreef op 15-06-2026 om 20:28:
Ik heb Moirmel al een tijdje niet gezien hier
Ik dacht dat die na meermaals een ban te hebben gehad uiteindelijk een perma ban gekregen.
Courage
15-06-2026 om 21:17
Zilver_gray schreef op 15-06-2026 om 20:55:
[..]
Ik dacht dat die na meermaals een ban te hebben gehad uiteindelijk een perma ban gekregen.
Even gekeken op diens profiel; klopt Moirmel heeft een ban.
madee
15-06-2026 om 21:26
Ah, dat verklaart het. Ik mis dan telkens de reden waarom iemand een ban krijgt, ik lees denk ik te weinig hier?
Zilver_gray
15-06-2026 om 22:14
madee schreef op 15-06-2026 om 21:26:
Ah, dat verklaart het. Ik mis dan telkens de reden waarom iemand een ban krijgt, ik lees denk ik te weinig hier?
Is ook al een tijd terug. Dat kun je maar zo gemist hebben.
Courage
16-06-2026 om 00:37
madee schreef op 15-06-2026 om 21:26:
Ah, dat verklaart het. Ik mis dan telkens de reden waarom iemand een ban krijgt, ik lees denk ik te weinig hier?
Nee, dat wordt niet vermeld. Je kan het hooguit afleiden uit de laatste posts van iemand.
Zeespiegel
16-06-2026 om 05:39
RavIvaR schreef op 13-04-2024 om 08:58:
Prima idee. Wat mij betreft mag de permaban dan vervangen worden voor de half jaar ban.
Perma vind ik eigenlijk heel vreemd in een land met vrij intermet.
Ik vind het best logisch. Er zijn forumregels die gehandhaafd moeten worden.
Als iemand desondanks terug wilt komen is een ander account aanmaken ook gewoon een optie. Als je je dan wel beter aan de regels houdt, denk ik niet dat daar een haan naar kraait.
Zeespiegel
16-06-2026 om 05:45
Fleurtje_5 schreef op 13-04-2024 om 13:12:
[..]
Nee zeker niet. Bedreiging en schelden is zeker niet oké. Maar ik heb Pejeka en RedBulletje nooit iets horen zeggen (zien schrijven) dat een permaban zou verdienen.
Dat ze op het andere forum een permaban zouden hebben kan ook te maken hebben met de "oplopende trap" op dat forum.
1:Waarschuwing.
2:de 24 uursban
3:de 48 uursban
4: de weekban
5: de maandban
6: De permaban.
Dan kon je dus al een maandban krijgen voor een reden waar iemand anders alleen een waarschuwing voor zou krijgen, maar omdat je dan al bij trap 5 zit word het een maandban. Heb je dan de pech dat een groep je bijdragen niet zo fijn vind, en je tijdens een ban geen uitleg/weerwoord meer kan geven, dan zit je al gauw op trap 5.
Daar zit als het goed is nog een moderator tussen, die beoordeelt of de klachten terecht zijn.
Thora
16-06-2026 om 08:38
Courage schreef op 15-06-2026 om 21:17:
[..]
Even gekeken op diens profiel; klopt Moirmel heeft een ban.
Hier? Of op het Vivaforum?
Ysenda
16-06-2026 om 08:46
ik mis moeder kareltje, die heeft een ban.
Maar dat fleurtje een ban heeft was me niet opgevallen, ik kom haar alleen tegen in niet politieke draadjes.
madee
16-06-2026 om 09:31
Maar hoe zie je dan dat iemand een ban heeft? Moet ik dan eerst een topic vinden waarin diegene iets heeft geplaatst en dan loepen?
Ginevra
16-06-2026 om 10:09
RavIvaR schreef op 13-04-2024 om 08:58:
Perma vind ik eigenlijk heel vreemd in een land met vrij intermet.
Vrij internet wil niet zeggen dat elke website de plicht heeft jouw schrijfsels te publiceren.
Iedereen die een forum opzet, betaalt en beheert, is vrij om zelf te kiezen wat hij daar wel of niet toelaat en wie daar wel en niet mag schrijven. (Dat alles wel binnen de grenzen van de wet, fascistische bagger en oproepen tot geweld mag bijvoorbeeld sowieso niet).
Maar afgezien daarvan mag je zelf bepalen wat jouw huisregels zijn en of je iemand tijdelijk of permanent bant. Als Pietje hier geband wordt is hij ook vrij om zelf een forum op te zetten waar andere dingen mogen. En iedere viaforummer die dat wil is ook vrij om vervolgens naar Pietjes forum te gaan.
Dat is vrij internet. Vrij internet is niet "jij bent verplicht mij toe te laten op jouw forum ongeacht hoe ik me daar gedraag".