Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke vraag mogen ze jou niet stellen?

Je mag alles van mij weten behalve mijn pincode 😜. 

Mogen ze alles van jou weten? Welke vraag heb jij liever niet ?

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 13:38:

[..]

Even een persoonlijke vraag; (je hoeft ‘m uiteraard niet te beantwoorden) heb jij telkens wanneer je in de auto stapt ook het gevoel alsof je weer een drempel over moet, elke keer weer “ergens overheen moeten stappen “?

Ik heb ook dagelijks gereden nadat ik mijn rijbewijs had (elke x dezelfde korte route naar mijn toenmalige werkgever). Dat ging best. Maar door omstandigheden is het er niet meer van gekomen te rijden en hoe langer ik wacht, des te groter de angst.

Ik heb altijd gereden omdat het waar ik woonde nu eenmaal handiger was dan openbaar vervoer. Ik vond het pas echt leuk toen ik automaat ging rijden. Wat een verschil ik zou nooit meer anders willen. Ook vind ik de ene auto prettiger dan de andere. Mijn fiesta beheerste ik echt maar de audi A6 met veel meer vermogen van mij man vond ik hard werken. Nu hebben we één auto een Toyota automaat en die rijdt ook prima.

Tuinfluiter schreef op 26-01-2025 om 18:34:

[..]

Ik heb altijd gereden omdat het waar ik woonde nu eenmaal handiger was dan openbaar vervoer. Ik vond het pas echt leuk toen ik automaat ging rijden. Wat een verschil ik zou nooit meer anders willen. Ook vind ik de ene auto prettiger dan de andere. Mijn fiesta beheerste ik echt maar de audi A6 met veel meer vermogen van mij man vond ik hard werken. Nu hebben we één auto een Toyota automaat en die rijdt ook prima.

Ik heb ook rijangst. Ik durf de snelweg niet meer op. Ik rijd nog wel maar kleine stukjes

Tuinfluiter schreef op 26-01-2025 om 18:34:

[..]

Ik heb vroeger gelest in een schakel auto, en ook zo mijn rijbewijs gehaald. De lessen die ik later heb gevolgd met een rij-angst instructeur waren in een automaat. Dat ging veel beter; het schakelen bezorgt me teveel stress.

Roos57

Roos57

27-01-2025 om 10:54 Topicstarter

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Welke vragen niet?
- Vragen over mijn cultureel/etnische achtergrond. En dan vooral waar ik echt (!!) vandaan kom.
- Vragen over mijn uiterlijk en dan bedoel ik, bv een blauwe plek of een pukkeltje. Dingen die je niet even kunt veranderen of waar je geen invloed op hebt. Als het bijvoorbeeld gaat over mijn kleding, dan is het geen probleem.
- Vragen over waarom ik geen kinderen heb.
- En andere vragen die meer om sensatie gaan dan om werkelijke interesse.

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 20:10:

[..]

Ik heb vroeger gelest in een schakel auto, en ook zo mijn rijbewijs gehaald. De lessen die ik later heb gevolgd met een rij-angst instructeur waren in een automaat. Dat ging veel beter; het schakelen bezorgt me teveel stress.

Ik wou dat dit het bij mij was. Ik heb nooit moeite gehad met het controleren van de auto, schakelen e.d. Ik reed ook in auto's van mijn moeder en broer. Bij mij is het probleem echt de deelname aan het verkeer.

Herfstappeltaart schreef op 27-01-2025 om 11:23:

[..]

Ik wou dat dit het bij mij was. Ik heb nooit moeite gehad met het controleren van de auto, schakelen e.d. Ik reed ook in auto's van mijn moeder en broer. Bij mij is het probleem echt de deelname aan het verkeer.

Ik wil dit topic niet kapen met mijn auto- rij issues 

@Herfstappeltaart; misschien moeten we samen eens rijden; jij achter het stuur en schakelen, dan kijk ik op de weg en geef aanwijzingen 

Zilver_gray schreef op 27-01-2025 om 13:05:

[..]

Ik wil dit topic niet kapen met mijn auto- rij issues

@Herfstappeltaart; misschien moeten we samen eens rijden; jij achter het stuur en schakelen, dan kijk ik op de weg en geef aanwijzingen

Hahahaha goed idee!

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

27-01-2025 om 15:46

Ik wil dan ook wel mee..! Ik heb jullie gesprek gevolgd; had ook jaren rijangst, ik ben 42 en heb pas sinds 1,5 jaar mijn eerste autootje. De eerste paar maanden scheet ik ook 7 kleuren (en maakte ik ook echt wel domme fouten; oud autootje gelukkig dus die deuken die ik erin reed waren geen ramp; nu zijn die er trouwens uit want 1 van mijn beste vrienden is erg handig)  maar het gaat steeds beter en ik ben vrijwel nooit meer onzeker, behalve als ik moet parkeren in het donker. Ik moet overigens wel zorgen dat ik rustig blijf en niet in paniek raak want dan ga ik klooien maar daar heb ik vrijwel geen last meer van.

Bij mij zat het overigens vooral in mijn hoofd en is het vooral een kwestie van doen. Ik trek me overigens nog wel te veel aan van andere weggebruikers. Ik verd*m het bijvoorbeeld om harder te rijden dan de max. snelheid want ik heb geen zin in een boete (ja vast heel nerdy maar dat interesseert me geen r**t), niet dat ik daar sneller door ga rijden want nogmaals dat vertik ik maar weggebruikers worden daar wel agressief van. Net als wanneer je niet bij groen licht meteen a la M. Verstappen wegscheurt, gaan ze ook snel toeteren. Ik snap die agressie niet zo...  (Mmm misschien moeten we een autorijd topic voor dummies of zoiets starten want idd ik wil dit topic ook niet overnemen)

Dolfje schreef op 26-01-2025 om 09:02:

Ja mij is ook weleens gevraagd waarom ik niet fulltime werk. Wat boeit dat iemand nou?

Aan mij ook, want je hebt geen kinderen. Nou en ? Ik vind vrije tijd belangrijker dan geld. Dus werk ik part time. 

Grindelwald schreef op 27-01-2025 om 16:09:

[..]

Aan mij ook, want je hebt geen kinderen. Nou en ? Ik vind vrije tijd belangrijker dan geld. Dus werk ik part time.

In zo'n zelfde gesprek werd ook weleens gezegd " hoe kan jij nou moe zijn, je hebt geen kinderen "

En" waarom laat jij de boodschappen bezorgen, je hebt toch tijd zat "

MissHolmes schreef op 27-01-2025 om 15:46:

Ik wil dan ook wel mee..! Ik heb jullie gesprek gevolgd; had ook jaren rijangst, ik ben 42 en heb pas sinds 1,5 jaar mijn eerste autootje. De eerste paar maanden scheet ik ook 7 kleuren (en maakte ik ook echt wel domme fouten; oud autootje gelukkig dus die deuken die ik erin reed waren geen ramp; nu zijn die er trouwens uit want 1 van mijn beste vrienden is erg handig) maar het gaat steeds beter en ik ben vrijwel nooit meer onzeker, behalve als ik moet parkeren in het donker. Ik moet overigens wel zorgen dat ik rustig blijf en niet in paniek raak want dan ga ik klooien maar daar heb ik vrijwel geen last meer van.

Bij mij zat het overigens vooral in mijn hoofd en is het vooral een kwestie van doen. Ik trek me overigens nog wel te veel aan van andere weggebruikers. Ik verd*m het bijvoorbeeld om harder te rijden dan de max. snelheid want ik heb geen zin in een boete (ja vast heel nerdy maar dat interesseert me geen r**t), niet dat ik daar sneller door ga rijden want nogmaals dat vertik ik maar weggebruikers worden daar wel agressief van. Net als wanneer je niet bij groen licht meteen a la M. Verstappen wegscheurt, gaan ze ook snel toeteren. Ik snap die agressie niet zo... (Mmm misschien moeten we een autorijd topic voor dummies of zoiets starten want idd ik wil dit topic ook niet overnemen)

Ik rijd een ernstig pittig auto'tje maar je zult mij niet weg zien scheuren bij groen licht.

Ik rijd veel in de Randstad en er komen regelmatig gasten langs scheuren die nét even door rood zijn getetterd. Die kom ik niet graag tegen. 

Dolfje schreef op 27-01-2025 om 16:27:

[..]

In zo'n zelfde gesprek werd ook weleens gezegd " hoe kan jij nou moe zijn, je hebt geen kinderen "

En" waarom laat jij de boodschappen bezorgen, je hebt toch tijd zat "

Zo irritant. Of dat kan jij wel even doen want jij hebt toch tijd zat. 

Grindelwald schreef op 27-01-2025 om 16:35:

[..]

Zo irritant. Of dat kan jij wel even doen want jij hebt toch tijd zat.

Ooh die kreeg ik een keer tijdens een hele drukke werkweek van een collega-vrijwilliger (ik was vrijwilliger naast mijn fulltimebaan). Zij werkte niet en haar kinderen waren het huis uit, en ze ging een taak naar mij delegeren.

'Waarom doe jij dat niet even, jij hebt toch tijd zat. Op jou zitten geen kinderen te wachten.'

Dat was voor mij de druppel om daar te stoppen als vrijwilliger. 

MissHolmes schreef op 27-01-2025 om 15:46:

Ik wil dan ook wel mee..! Ik heb jullie gesprek gevolgd; had ook jaren rijangst, ik ben 42 en heb pas sinds 1,5 jaar mijn eerste autootje. De eerste paar maanden scheet ik ook 7 kleuren (en maakte ik ook echt wel domme fouten; oud autootje gelukkig dus die deuken die ik erin reed waren geen ramp; nu zijn die er trouwens uit want 1 van mijn beste vrienden is erg handig) maar het gaat steeds beter en ik ben vrijwel nooit meer onzeker, behalve als ik moet parkeren in het donker. Ik moet overigens wel zorgen dat ik rustig blijf en niet in paniek raak want dan ga ik klooien maar daar heb ik vrijwel geen last meer van.

Bij mij zat het overigens vooral in mijn hoofd en is het vooral een kwestie van doen. Ik trek me overigens nog wel te veel aan van andere weggebruikers. Ik verd*m het bijvoorbeeld om harder te rijden dan de max. snelheid want ik heb geen zin in een boete (ja vast heel nerdy maar dat interesseert me geen r**t), niet dat ik daar sneller door ga rijden want nogmaals dat vertik ik maar weggebruikers worden daar wel agressief van. Net als wanneer je niet bij groen licht meteen a la M. Verstappen wegscheurt, gaan ze ook snel toeteren. Ik snap die agressie niet zo... (Mmm misschien moeten we een autorijd topic voor dummies of zoiets starten want idd ik wil dit topic ook niet overnemen)

Je hebt een PB 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.