Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke vraag mogen ze jou niet stellen?

Je mag alles van mij weten behalve mijn pincode 😜. 

Mogen ze alles van jou weten? Welke vraag heb jij liever niet ?

Dolfje schreef op 26-01-2025 om 09:02:

Ja mij is ook weleens gevraagd waarom ik niet fulltime werk. Wat boeit dat iemand nou?

Grappig, ik krijg dan weer de vraag waarom ik fulltime werk. Vragen ze mijn vriend nou nooit. 

Schoondochter schreef op 26-01-2025 om 10:47:

[..]

Grappig, ik krijg dan weer de vraag waarom ik fulltime werk. Vragen ze mijn vriend nou nooit.

Dat is inderdaad ook stom.

Maheiden schreef op 24-01-2025 om 18:30:

Ben je boos?

Ben je chagrijnig???

Van die vraag word ik spontaan chagrijnig ja

Ik heb van die afhangende mondhoeken dus ik lijk wel chagrijnig maar ben het niet

Yumi schreef op 26-01-2025 om 00:18:

[..]

Tig jaar terug, vanwege wonen in het centrum waardoor ik een auto niet meer nodig vond, auto verkocht. Vorig jaar mijn rijbewijs niet meer vernieuwd, voor mijn gevoel is het te lang geleden en ik heb geen zin meer om te gaan rijden.... laat me, als ik zin heb om ergens naar toe te gaan, kom ik er toch wel.

Als ik in het centrum zou wonen, zou ik er ook minder problemen mee hebben denk ik. Ik woon nu net buiten de stad, en de bus naar de bewoonde wereld gaat 2 x in het uur.. na 18:00 en op zon en feestdagen zelfs maar 1x per uur meen ik. Echt wat een armoede.

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 12:49:

[..]

Als ik in het centrum zou wonen, zou ik er ook minder problemen mee hebben denk ik. Ik woon nu net buiten de stad, en de bus naar de bewoonde wereld gaat 2 x in het uur.. na 18:00 en op zon en feestdagen zelfs maar 1x per uur meen ik. Echt wat een armoede.

Ik woon in een wijk die tegen het centrum van een grote stad aan ligt. Een auto heb ik dus niet perse nodig. Ik heb een oude auto (2008) met trekhaak en vind dat wel heel handig voor bijvoorbeeld het meenemen van veel spullen of mijn fiets op de fietsendrager. Ik ben van plan om deze auto 'op' te rijden en daarna geen andere meer aan te schaffen. Als ik in een gebied zou wonen waar het over zo summier zou zijn dan denk ik dat ik wel een auto zou blijven houden. 

[..]

Op die vraag krijgen ze standaard mijn hele medische dossier te horen. En waarom het dus niet slim zou zijn om mij mijn rijbewijs te laten halen. Als je pech hebt inclusief nog een huilpartij over mijn ziekte en handicap erbij.

Ik vloek écht wel af en toe op het openbaar vervoer waar ik afhankelijk van ben, maar dat rijbewijs zal er helaas nooit komen. Daar doe ik met mijn epilepsie en ASS toch écht niets aan.

Tenzij je natuurlijk graag hebt dat ik doordraai achter het stuur van de stress of dat ik iemand omver rij tijdens een epilepsie-aanval die plots opkomt.

(En ja, ik heb mijn rijbewijs nooit gehaald. Goddank. Ik weet dus voor een stuk ook niet wat ik mis. Anders was het volgens mij nog erger geweest.)

Waarom dus telkens dezelfde oenige vraag stellen?

Poezie schreef op 26-01-2025 om 12:58:

[..]

Ik woon in een wijk die tegen het centrum van een grote stad aan ligt. Een auto heb ik dus niet perse nodig. Ik heb een oude auto (2008) met trekhaak en vind dat wel heel handig voor bijvoorbeeld het meenemen van veel spullen of mijn fiets op de fietsendrager. Ik ben van plan om deze auto 'op' te rijden en daarna geen andere meer aan te schaffen. Als ik in een gebied zou wonen waar het over zo summier zou zijn dan denk ik dat ik wel een auto zou blijven houden.

Een auto is hoe dan ook erg handig. Zeker bij het vervoeren van (grote) spullen. Ook om de kinderen te halen/ brengen. 
Zoals ik al zei, ik wil wel weer gaan rijden… moet de moed ervoor weer verzamelen 

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 13:10:

[..]

Een auto is hoe dan ook erg handig. Zeker bij het vervoeren van (grote) spullen. Ook om de kinderen te halen/ brengen.
Zoals ik al zei, ik wil wel weer gaan rijden… moet de moed ervoor weer verzamelen

Toen ik pas mijn eerst auto had (die kon ik pas kopen nadat ik al enkele jaren mijn rijbewijs had) ben ik op de zondagochtenden routes gaan uitstippelen en heb de knelpunten van tevoren goed bekeken en bedacht hoe ik die aan moest pakken. Op die manier raakte ik steeds meer vertrouwd met het deelnemen aan het verkeer met een auto. Na ongeveer een jaar kon ik met een gerust hart zomaar in de auto stappen en ergens naartoe rijden.

Poezie schreef op 26-01-2025 om 13:20:

[..]

Toen ik pas mijn eerst auto had (die kon ik pas kopen nadat ik al enkele jaren mijn rijbewijs had) ben ik op de zondagochtenden routes gaan uitstippelen en heb de knelpunten van tevoren goed bekeken en bedacht hoe ik die aan moest pakken. Op die manier raakte ik steeds meer vertrouwd met het deelnemen aan het verkeer met een auto. Na ongeveer een jaar kon ik met een gerust hart zomaar in de auto stappen en ergens naartoe rijden.

Even een persoonlijke vraag; (je hoeft ‘m uiteraard niet te beantwoorden) heb jij telkens wanneer je in de auto stapt ook het gevoel alsof je weer een drempel over moet, elke keer weer “ergens overheen moeten stappen “?

Ik heb ook dagelijks gereden nadat ik mijn rijbewijs had (elke x dezelfde korte route naar mijn toenmalige werkgever). Dat ging best. Maar door omstandigheden is het er niet meer van gekomen te rijden en hoe langer ik wacht, des te groter de angst.

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 13:38:

[..]

Even een persoonlijke vraag; (je hoeft ‘m uiteraard niet te beantwoorden) heb jij telkens wanneer je in de auto stapt ook het gevoel alsof je weer een drempel over moet, elke keer weer “ergens overheen moeten stappen “?

Ik heb ook dagelijks gereden nadat ik mijn rijbewijs had (elke x dezelfde korte route naar mijn toenmalige werkgever). Dat ging best. Maar door omstandigheden is het er niet meer van gekomen te rijden en hoe langer ik wacht, des te groter de angst.

Dat wil ik best beantwoorden hoor! Na dat eerste jaar heb ik nooit meer drempels gevoeld om te gaan rijden. Dat jaar waarin ik op met name zondagen heb geoefend heeft me zoveel zelfvertrouwen en oefening gegeven dat ik nu, net als met fietsen, de auto instap en gewoon weg kan rijden. Misschien zou je wat meer verschillende routes moeten gaan rijden zodat je ook wat meer vertrouwd raakt op onbekender terrein. 

Poezie schreef op 26-01-2025 om 14:10:

[..]

Dat wil ik best beantwoorden hoor! Na dat eerste jaar heb ik nooit meer drempels gevoeld om te gaan rijden. Dat jaar waarin ik op met name zondagen heb geoefend heeft me zoveel zelfvertrouwen en oefening gegeven dat ik nu, net als met fietsen, de auto instap en gewoon weg kan rijden. Misschien zou je wat meer verschillende routes moeten gaan rijden zodat je ook wat meer vertrouwd raakt op onbekender terrein.

Thnks! Ja dat lijkt me fijn; zonder stress, net als dat ik de fiets zou pakken!

[..]

Dat is inderdaad niet te doen, hoop dat er voor jou andere voordelen zijn het wonen aan het wonen daar!

Yumi schreef op 26-01-2025 om 16:24:

[..]

Dat is inderdaad niet te doen, hoop dat er voor jou andere voordelen zijn het wonen aan het wonen daar!

Hahahaha ja hoor, gelukkig wel 😃

Vragen waar mensen het eerlijke antwoord niet op willen weten omdat ze het antwoord te pijnlijk vinden. Schoonmoeder doet dit geregeld. Ze voelt zichzelf het slachtoffer van haar scheiding en sindsdien vind ze het pijnlijk als we contact hebben met schoonvader. En toch steeds vragen hoe vaak zien jullie schoonvader? Wie heeft er opgepast vorige week (ze kon zelf niet)? Wat doen jullie verder met kerst. Ik denk dan vraag het gewoon niet. Ze vraagt het en als we eerlijk antwoord geven is de sfeer verpest. Dus nu liegen we maar vaak. Heel vermoeiend.

Roos57

Roos57

26-01-2025 om 17:48 Topicstarter

Ohh echt .Liegen om de sfeer ?
Geloof niet dat ik dat zou gaan doen .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.