Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke uitspraken van jouw ouders zijn tijdloos en gebruik je zelf nog ?


Ik zie veel bekende mijn ouders zeiden.

Deze dan "als je eten te heet is, loop 3 rondjes om het huis met je bord". 1 keer gedaan, 1 rondje, en toen was het te koud.

Nu heb ik dus een "loden pijp" kan mij niet heet genoeg zijn.

'Eerst kijken, dan pas zeiken.'

Gebruik ik nog regelmatig voor mezelf. 😁

KillerQueen schreef op 28-09-2022 om 18:51:

Ik als kind: "Ik heb geen honger meer"
Moeder: "Dan eet je maar voor de honger die komt"

Ohja! Echt zo fout blijkt dat uiteindelijk te zijn.

KillerQueen schreef op 28-09-2022 om 18:51:

Ik als kind: "Ik heb geen honger meer"
Moeder: "Dan eet je maar voor de honger die komt"

Mijn oma:

' sapper de malle mosterd "

' potver drie dubbeltjes'

Mijn vader: "een mens z'n lust is een mens z'n leven" (wat je leuk vindt om te doen geeft je plezier in het leven).

En verder bijna alles wat jullie hebben opgenoemd

O en mijn moeder zei altijd: "stik niet kind, je hebt geld gekost" als ik me verslikte. Waardoor ik toen ik klein was dacht dat ze mij in een winkel had gekocht

Ik wil ……… Reactie:Ik wil, ik wil, een kikker in je bil.

Bij ons was het kwart voor de pitte.

Waarom? Reactie: Daarom! of omdat ik het zeg!

ooh jaaaa veel herkenbaar. 
Bij mijn eigen kinderen gebruik ik de kijken met je ogen en niet met je handen toch stiekem ook best vaak!

Maar ook "Waarom?" "Daarom!"

Wij aten vaak " stront met striepkes" als ik vroeg wat we aten.
Kwam Hussen met je neus ertussen niet uit Jan Jans en de kinderen of zo? Ik ken het ook.

"Ga eens kijken of je buiten bent " als we vervelend waren.

Dolfje schreef op 28-09-2022 om 19:43:

Wij aten vaak " stront met striepkes" als ik vroeg wat we aten.
Kwam Hussen met je neus ertussen niet uit Jan Jans en de kinderen of zo? Ik ken het ook.

"Ga eens kijken of je buiten bent " als we vervelend waren.

Ja dat komt idd uit Jan Jans en de kinderen.

Mijn moeder zei vaak: Als mijn tante klootjes had gehad was het mijn oom geweest.

Kom ga eens fietsen als ik in de weg stond of vervelend was. Zei ik ook wel eens tegen mijn kinderen. 
Hussen met je neus ertussen aten wij ook regelmatig
De andere herken ik ook bijna allemaal van vroeger.

Als ik mijn mening wilde geven "ik vind..." Mijn ouders: "wat jij vindt breng je maar naar de politie". 

Mijn vader zei weleens als je iets goeds gedaan had:”Ga zo door en gij zult spinazie eten.”

Ik heb nooit tegen mijn kinderen de uitspraken gebruikt die mijn grootouders tegen mij zeiden toen ik klein was.
Bv: - De man met de ketting komt elke nacht de stoute kinderen halen.
- Als je niet braaf bent ga ik je hoofd tussen je 2 oren zetten. Pas toen ik ongeveer 7 jaar was besefte ik dat mijn hoofd er al tussen stond.
- Wanneer het bliksemt mag je niet door het raam naar buiten kijken want anders word je blind.
- wanneer ik in de spiegel keek: " pas maar op want de spiegel gaat stukspringen".
- Trek toch niet zo'n gekke bek! Wanneer de klok in Rome luidt blijft je gezicht voor altijd ZO staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.