Huiskamer
Caroline80
28-01-2025 om 12:54
Welke artikel hoef je niet te hebben wat veel anderen wel hebben
N.a.v. de vraag welk luxe artikel je wilt hebben als je minimalistisch moet leven. Welke artikel hoef je niet te hebben wat veel anderen wel hebben? Voor mij is dat een wasdroger. Ik heb een tuin waar ik bij goed weer de was droog aan een droogmolen en anders op een rekje in de bijkeuken. Vind een wasdroger zonde van de enerigekosten
Herfstappeltaart
28-01-2025 om 18:59
krulliebollie schreef op 28-01-2025 om 17:21:
[..]
Ik zei grappig dat mensen de Quooker noemen.. niet verbazingwekkend 😬😬
Dat had ik wel zo opgevat, anders begrijp ik het grappige er niet aan....
kerst
28-01-2025 om 19:01
Magnetron, apparaten die op Wifi werken, vaatwasser, Quooker, airfryer, robotstofzuiger.
MidasWolf
28-01-2025 om 19:02
Een airfrayer, lijkt mij niets z’n ding.
Ik heb ook geen oven, mocht ik dat willen komt er eerst een oven.
magnetron heb ik wel.
MidasWolf
28-01-2025 om 19:04
Online: een steamingsdienst zoals Netflix, Disney plus enz.
Ik kijk tot nu toe liever gewoon tv.
Herfstappeltaart
28-01-2025 om 19:08
MidasWolf schreef op 28-01-2025 om 19:04:
Online: een steamingsdienst zoals Netflix, Disney plus enz.
Ik kijk tot nu toe liever gewoon tv.
Wij kijken ook het liefste gewoon t.v. (wel alles wat we willen zien opgenomen, zodat we kunnen kijken als het ons uitkomt). Disney en Netflix hebben we eigenlijk alleen voor de kleinkinderen.
FaithfulDuck87
28-01-2025 om 19:33
Quooker, robotstofzuiger, streamingskanalen, magnetron, robotmaaier
Poezenmeisje
28-01-2025 om 19:51
Ik denk dat de magnetron (warme melk) en de dubbele grill (tosti's plus wat er nog meer op kan) het meest gebruikt worden hier. En bijna elke dag de broodbakmachine, ik bak altijd brood met mijn eigen bloem/meel mengsel. Minder zout ook.
De oven wordt minder gebruikt dan ik soms zou willen omdat die zoveel stroom vreet. Ik probeer altijd meerdere gerechten tegelijk te maken, zodat hij maar één keer aan hoeft.
lientje69
28-01-2025 om 19:58
Airfryer. Doe mij maar een echte frituurpan.
Al is het leven nog zo zuur, alles smaakt beter uit de frituur!
Mevrouw75
28-01-2025 om 20:06
RavIvaR schreef op 28-01-2025 om 16:00:
Dat de magnetron best vaak genoemd wordt verbaast me wel.
Warmen jullie zelden iets op? Of vind je dan de oven of in de pan opwarmen fijner/sneller/lekkerder? Of is het simpelweg vanwege ruimtegebrek?
Ik gebuik mijn combi bijna dagelijks. Ontdooien, opwarmen of natuurlijk de oven voor vanalles. Al ga ik er nu vanuit dat degenen die aangaven de magnetron te kunnen missen wel een oven hebben.
Die magnetron gebruik ik wel, vooral omdat hij er toevallig al stond en eigenlijk alleen maar om melk voor de koffie op te warmen. Het is vooral gemakzucht, in mijn oude huis vond ik het hartstikke lekker, een beetje de melkschuimer op het fornuis zetten (of zelfs met een pannetje gewoon).
Bakblik
28-01-2025 om 20:16
lientje69 schreef op 28-01-2025 om 19:58:
Airfryer. Doe mij maar een echte frituurpan.
Al is het leven nog zo zuur, alles smaakt beter uit de frituur!
Dit ja. Echte frites moeten uit de frituurpan komen, bruin geföhnde aardappelsticks zijn geen frites.
Peaches
28-01-2025 om 20:33
Geen artikel, maar een tv-abonnement. Heb ik al 20 jaar niet meer.
Verder een inloopdouche, glazen douchewand, regendouche. Sta je daar in de tocht in de warme regen. Ik vind dat kletterende water helemaal niet prettig en ik kan mijn haar niet droog houden. En na het douchen moet je die glazen wand droog maken. Doe mij maar een ouderwetse douche...
Strijkstok
28-01-2025 om 20:41
Peaches schreef op 28-01-2025 om 20:33:
Geen artikel, maar een tv-abonnement. Heb ik al 20 jaar niet meer.
Verder een inloopdouche, glazen douchewand, regendouche. Sta je daar in de tocht in de warme regen. Ik vind dat kletterende water helemaal niet prettig en ik kan mijn haar niet droog houden. En na het douchen moet je die glazen wand droog maken. Doe mij maar een ouderwetse douche...
Wat is dan een ouderwetse douche? Ik ken alleen douches met wanden die je droog moet maken geloof ik.
Strijkstok
28-01-2025 om 20:42
Wat ik niet hoef zijn de airfryer en een Quooker. Daar zou ik te weinig gebruik van maken, denk ik.
Nickske
28-01-2025 om 20:54
Magnetron, droger, luxe koffieapparaat (met van die cupjes), ipad/tablet, robotstofzuiger, airfryer/frituurpan. Allemaal overbodig. Ik zal vast nog spullen vergeten trouwens.
amarna
28-01-2025 om 21:01
Quooker. Heb met een waterkoker snel thee gezet.
Gourmetstel. Dat gepruts in een pannetje waar je huis nog dagen naar stinkt....
Ik kook liever zelf voor gasten.
Ligbad. Geen geduld voor
Netflix en andere streamingdiensten. Geen zin in een weekend "bingewatchen". En bij mn tv-provider ook veel series en films te zien.
E-reader. Ik lees liever een papieren boek. Heerlijk neuzen in een boekwinkel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.