Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke artikel hoef je niet te hebben wat veel anderen wel hebben

N.a.v. de vraag welk luxe artikel je wilt hebben als je minimalistisch moet leven. Welke artikel hoef je niet te hebben wat veel anderen wel hebben? Voor mij is dat een wasdroger. Ik heb een tuin waar ik bij goed weer de was droog aan een droogmolen en anders op een rekje in de bijkeuken. Vind een wasdroger zonde van de enerigekosten

krulliebollie schreef op 28-01-2025 om 13:35:

grappig dat veel mensen Quooker zeggen. Wij hebben er al 13 jaar eentje en zijn er nog steeds heel blij mee. Man en ik zijn echte theedrinkers dus maken we er meerdere malen per dag goed gebruik van.

Zelf vind ik een spelcomputer echt niks. Ik heb er niks mee.. man wel dus hebben we zo'n ding.

Maar dat is toch ook heel persoonlijk? Ik zie de ebike ook steeds langskomen maar die zou ik (met mijn slechte longen) absoluut niet willen missen.

netflix een aanverwanten

Caroline80 schreef op 28-01-2025 om 13:22:

Een Quooker inderdaad. Ze zeggen wel dat het geen extra energie kost, maar ik geloof er niets van.

Precies dit dus. 

Het is trouwens dat we veel apparaten toevallig wel in huis hebben, en een deel gebruik ik ook wel, maar ik hoef ze niet perse te gebruiken. 

Vaatwasser. 

Als ik nou 2000 euro zonder bestemming had liggen, zou ik er wel eentje laten installeren. Maar ik kan heel prima zonder. 

nlies schreef op 28-01-2025 om 14:04:

netflix een aanverwanten

Idem. We hebben afwisselend HBO max, netflix of Disney+, afhankelijk van de serie die de kinderen willen kijken, maar ik kijk zelden. Ik heb gewoon geen geduld om te zoeken wat er nou weer interessant is. 

On topic, ik zie veel vrouwen van mijn (middelbare) leeftijd met zo'n enorme wollen sjaal, het lijkt wel een soort cult. Dat lijkt mij dus echt onhandig.

Een mooie nieuwe grote auto.
Ik heb een oud barreltje die misschien nog 200 euro opbrengt. Zolang die het nog doet hoef ik geen luxe auto. Merk dat veel mensen dat raar vinden nu ik kinderen heb. Vind dat zonde van m’n geld voor die paar ritjes die ik maak.

- airfryer 
- e-reader (tablet, laptop, fysieke boeken is voldoende)
- knoflookpers
- broodbakmachine 
- slowcooker en / of snelkookpan

Wasdroger hoef ik echt niet.  Ruime tuin en anders hangt het op zolder.

Een heleboel dingen die hier genoemd zijn. En daarnaast: de auto die ik zo leuk vind en die ik als ik per se wilde best zou kunnen betalen.

Mijn auto brengt me van A naar B en ik ga er vrij relaxed mee om. Laatst heeft iemand er een kras van een halve meter op gemaakt, die heb ik zelf weggewerkt met een lakstift. 
Er zijn auto's die ik veel mooier en luxer of bijzonderder vind. Maar we hebben geen eigen parkeerruimte en ik ken mezelf: dan zou ik me vreselijk ergeren aan elk krasje of enorm balen als er iets beschadigt op straat. Dus dan is de lol van die mooiere auto er al weer half af. Dus ik heb liever de luxe van "ik maak me niet druk".

Herfstappeltaart schreef op 28-01-2025 om 13:57:

[..]

Maar dat is toch ook heel persoonlijk? Ik zie de ebike ook steeds langskomen maar die zou ik (met mijn slechte longen) absoluut niet willen missen.

de hele vraag is toch persoonlijk? ik wil, met mijn goede longen, ook niet zonder mijn ebike. 

wel vind ik een airfryer een onding. ik heb er op een broodje na nog nooit iets lekkers uit gehad, maar ik weet dat anderen niet zonder kunnen

Broadway schreef op 28-01-2025 om 14:47:

[..]

de hele vraag is toch persoonlijk? ik wil, met mijn goede longen, ook niet zonder mijn ebike.

wel vind ik een airfryer een onding. ik heb er op een broodje na nog nooit iets lekkers uit gehad, maar ik weet dat anderen niet zonder kunnen

Nou dat bedoel ik toch? Krulliebollie verbaast zich er over dat veel mensen de quooker noemen als 'hoef ik niet' omdat zij en haar man er zoveel plezier van hebben. Vandaar mijn opmerking dat dit heel persoonlijk is.

Leuke vraag en inderdaad heel persoonlijk. 
Een kokend waterkraan heb ik niet, maar zou ik als theedrinker wel willen.
Een e-bike heb ik wel en zou ik niet meer kunnen missen. De vaatwasser zou ik ook niet willen missen. 

Ik vind mezelf niet materialistisch. Al heb ik echt wel het een en ander in huis. Vervangen stel ik zo lang mogelijk uit.

Wat ik wel kan missen: frituurpan, snelkookpan, rijstkoker, eierkoker, broodbakmachine, melkopschuimer of überhaupt een luxe koffie apparaat. Ik heb een nespresso Deze wordt slechts een paar keer per jaar gebruikt voor visite.

En in wat andere categorien:
Hakken, jurken, rokken, make-up. 
Tv- of stream abonnement.
Spelcomputer 
Dvd-speler, Platenspeler.
Hometrainer/crosstrainer/loopband. (Hoewel deze categorie bij gebruik wel goed zou zijn. )

Alles met ingewikkelde knoppen (lees: touch toetsen)voor onzinnige functies, Mr Google opent de gordijnen app, apparaten die je zelden gebruikt, maar wel ruimte in nemen.

Dat de magnetron best vaak genoemd wordt verbaast me wel. 
Warmen jullie zelden iets op? Of vind je dan de oven of in de pan opwarmen fijner/sneller/lekkerder? Of is het simpelweg vanwege ruimtegebrek?

Ik gebuik mijn combi bijna dagelijks. Ontdooien, opwarmen of natuurlijk de oven voor vanalles. Al ga ik er nu vanuit dat degenen die aangaven de magnetron te kunnen missen wel een oven hebben. 

een tosti ijzer.
Tosti uit de pan is net zo lekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.