Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welk voorwerp heeft jouw leven makkelijker gemaakt?

En dan bedoel ik niet een duur apparaat zoals een robotstofzuiger of vaatwasser. Maar gewoon een simpel niet te duur artikel. Bij mij is dat een nachtlampje met bewegingssensor. Ideaal om ‘‘s nachts de weg naar het toilet te vinden, zonder eerst zelf een lamp aan te doen en daardoor partner ook nog eens wakker te maken.

Het lijkt erop. Alleen is het geen cup maar een schoteltje. Wat ik fijn vind is dat hij niet vacuüm zuigt, dat vond ik lastig en schijnt ook niet zo goed te zijn met het risico op verzakking.

Martje80 schreef op 29-05-2026 om 22:25:

Deurdrangers. Ik vind ze super handig met kinderen die nooit achter hun kont de deur dicht doen. Scheelt mij veel ergernis en geroep door het huis.

Hehehe, ik heb van die kleine veren die je op de deur zet, een dranger vond ik weer wat te ‘groots’. 

rionyriony schreef op 29-05-2026 om 19:04:

[..]

Ik sla er een gaatje in; dan kan je het deksel heel makkelijk opendraaien. Mes met dunne scherpe punt bijvoorbeeld een steakmes, recht op het deksel plaatsen, hand erover (palm naar beneden op de punt v.h. heft en rug v.d. hand omhoog, en dan sla je met je andere hand op de rug van je hand. En dan hoor je slllt, net als met de potopener. Je hebt daar niet veel kracht voor nodig. Het gaatje in het deksel kan je zo laten of een plakbandje erover. Dus voor als je pottenopener even zoek is.

Ik heb al genoeg ongelukjes met messen als ik ze gewoon gebruik waar ze voor bedoeld zijn.

Hechtstrips, heel handig om je vinger weer te repareren. Daarna een vingercondoom erover heen en je kunt weer verder met koken.

Haken om de kinderfiets aan de wandelwagen vast te maken, als ze moe is kan de fiets mee zonder gesjouw. 

Kleinere bezem, peuter kan meedoen zonder het grote risico op dingen omgooien.

Elektrische plisse gordijn, gordijnen dicht zonder opstaan van de bank.

Veel tweede dingen om minder aan het sjouwen te zijn (achterin de tuin staat een extra zonnebrand en keuken spray), een tweede fietsstoeltje.

Sorbo_Bathroom_Pad_Spons_SSO04157_m1_big.jpg

En ook nog deze spons voor de badkamer. Wasbaar, dus elke keer een schone spons voor alles. 

Ik neem de spons met een drupje afwasmiddel mee naar de badkamer, doe eerst de spiegels en glazen deur. Dan met allesreiniger de douche etc. En als laatste de wasbak met wat Cif. Spons in de was en volgende ronde opnieuw. 

Alleen de wc heeft nu nog zijn eigen spons. Voorheen had ik er drie voor de verschillende schoonmaakmiddelen. 

Anouk1234

Anouk1234

30-05-2026 om 17:33 Topicstarter

Kampeerder schreef op 30-05-2026 om 10:10:

Sorbo_Bathroom_Pad_Spons_SSO04157_m1_big.jpg

En ook nog deze spons voor de badkamer. Wasbaar, dus elke keer een schone spons voor alles.

Ik neem de spons met een drupje afwasmiddel mee naar de badkamer, doe eerst de spiegels en glazen deur. Dan met allesreiniger de douche etc. En als laatste de wasbak met wat Cif. Spons in de was en volgende ronde opnieuw.

Alleen de wc heeft nu nog zijn eigen spons. Voorheen had ik er drie voor de verschillende schoonmaakmiddelen.

Zo’n spons wil ik ook

Anouk1234 schreef op 30-05-2026 om 17:33:

[..]

Zo’n spons wil ik ook

Ik wil iemand die ‘m bedient 

Anouk1234 schreef op 30-05-2026 om 17:33:

[..]

Zo’n spons wil ik ook

Gewoon bij de supermarkt gekocht. Dus niet lastig verkrijgbaar

https://www.bol.com/nl/nl/p/reisenthel-toiletbag-xl-toilettas-ophangen-4l-twist-maroon-donkerrood/9300000224779654/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

En deze. Dé perfecte toilettas. Allemaal vakjes en ritsen hier kan zoveel in. En het blijft netjes op zijn plek.

Voor onder het bed: Een lampje op 1 batterij die aangaat bij beweging en na 30 sec langzaam uit gaat. Heel fijn licht, niet fel. Jaaaaren geleden bij de aldi gekocht. 
Super fijn als je de slaapkamer opkomt in het donker of uit bed stapt.
De lampjes van de action zijn allemaal te fel, gaan snel leeg (opladen, dat dan weer wel), of gaan plotseling uit, dat vind ik op de slaapkamer niet fijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.