Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.

Nog 2 uur werken en dan begint het weekend. Naast de standaard verplichtingen (dansles van kleuter en boodschappen doen) gelukkig dit weekend niks. Mijn plan is om onze slaapkamer op te gaan ruimen. Er staat erg veel zooi die er tijdelijk is neer gezet, maar er nu wel erg lang staat. Man wil uit zijn hobbykamer een van de bureau's weg doen, dus als er plaats is kan die naar de slaapkamer om daar een hobby hoekje voor mij te maken. Ik hoop wel dat ik de zin om op te ruimen vast kan houden tot ik thuis ben. 

Het weekend begint voor mij altijd al op vrijdag. 
Vandaag stond een bezoekje aan de tandarts op de planning en ben ik even bij m'n moeder geweest. Kind helemaal blij want alles moest op de fiets want de auto staat bij de garage. 

Morgen de auto ophalen bij de garage. En wellicht een proefrit maken. Man had al weer wat zien staan bij de garage toen hij de auto wegbracht en de offerte zit al in de mail 🙄. 

En verder helemaal geen plannen. 
Misschien morgen richting Duitsland om boodschappen te doen. Verder zien we het wel. 

ik heb wat schade aan mijn auto dus ik ben sinds gisteren bezig met de verzekering en de garage. Vanmiddag krijg ik visite, dus mijn dag is lekker gevuld.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-03-2024 om 10:52

aan het begin van de middag komt er een schilder langs, om een offerte te maken, verder wil ik in de tuin bezig, grasmaaien. Verder weinig plannen, maar dat vind ik wel lekker

Heb net voor de derde keer de wasmaschine  aangezet. En ben klaar met schoonmaken. Ga straks rendang maken. En nog met de honden uit. Daarna lekker met een glas wijn verder in mijn boek.
Morgen middag eten bij vrienden. En dan is helaas het weekend weer voorbij.

Vanmorgen naar de markt geweest straks ga ik uitgebreid koken de kinderen komen vandaag eten. Morgenmiddag ga ik een rondje golfen.

Gisteren lekker aan het gourmetten geweest met mijn zoon. Vanmiddag een pilsje drinken in de voetbalkantine. Morgenmiddag komen er 2 vriendinnen bij mij borrelen en dan laten we 's avonds Griekse vleesschotels bezorgen. Bestelling is al gedaan.

Vanochtend heerlijk gesport en een rondje door het stadje gelopen, wat boodschappen gedaan. Straks lekker in huis en tuin rommelen. Morgen lunchen en naar een tentoonstelling met een vriendin. Maandag ook nog vrij, sporten, tandarts en rommelen. Lekker

Ik ben op vakantie, morgen weer naar huis. Ook wel weer fijn want moet weer gezond gaan eten en bewegen 

vrouw92

vrouw92

09-03-2024 om 15:18 Topicstarter

Gisterenavond Google Tv proberen te installeren, met veel frustratie en uiteindelijk niet gelukt. Vandaag gesport, fysio en nog een rondje gewandeld. Paastakken en tulpen gehaald. Nu nog even poetsen en koken. Morgen 10km wandelen en voorbereiden voor volgende week. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-03-2024 om 15:24

Friezinnetje schreef op 09-03-2024 om 10:52:

aan het begin van de middag komt er een schilder langs, om een offerte te maken, verder wil ik in de tuin bezig, grasmaaien. Verder weinig plannen, maar dat vind ik wel lekker

grasmaaien voor derde deel gelukt, toen hield hij er mee op. Dus om een nieuwe gegaan en die heb ik, maar ja, nu een met accu en die moet eerst opgeladen worden. Morgen maar verder.

ik was er om half zeven al uit want klaarwakker. Benedenverdieping schoongemaakt incl ramen aan de binnenkant en alle deuren in huis afgesopt. Bedden verschoond en gestreken. Om een uur of elf met dochter naar de stad. Vanmiddag lekker zitten tekenen en avondeten gemaakt. Morgen uit lunchen en verder geen plannen!

MissBobby schreef op 09-03-2024 om 17:06:

ik was er om half zeven al uit want klaarwakker. Benedenverdieping schoongemaakt incl ramen aan de binnenkant en alle deuren in huis afgesopt. Bedden verschoond en gestreken. Om een uur of elf met dochter naar de stad. Vanmiddag lekker zitten tekenen en avondeten gemaakt. Morgen uit lunchen en verder geen plannen!

Dat is vroeg zeg. Ik was er pas om half negen uit. Ik heb het huis gestofzuigd, keukenkastjes afgenomen, terrastegels schoongemaakt, ramen gelapt, straatje opgehoogd, welness momentje gepakt en in de middag met mijn oude moedertje een rondje door het winkelcentrum gelopen. Heerlijk. Morgen muurtje stucen, heipalen vervangen, beddengoed verwisselen, stoofvlees preppen, loodveters in de gordijnen maken, tuintje omspitten en lekker 's avonds bijkomen met een romcommetje. Zonder mij schuldig te voelen. Zalig.

Vanmorgen, na het werk, nog wat geslapen 
Huishoudelijke klusjes gedaan 
Een eind gewandeld met de honden en genoten van het mooie weer 
Vanavond uit eten geweest met man en kinderen 
Morgen ochtend hondencursus en 's middags nog geen plannen  

Bijna weekend  . Nog een paar uur werken en daarna op de terugweg boodschappen doen. Vanavond wil ik boekenleggers haken. Ik had er eentje weg gegeven en nu wil de hele familie er eentje en het zou wel leuk zijn als ik er met Pasen een paar kan uitdelen. 

Zaterdag eerst naar dansles met kleuter en daarna de rest van de middag naar een verjaardag. We willen rond etenstijd weer thuis zijn, maar we moeten nog maar zien of dat lukt. Verder staat een filmavondje voor man en mij op de planning met een lekker hapje en drankje.

Zondag proberen uit te slapen. Ik hoop dan nog wat dingen in huis te kunnen doen naast de standaard huishoudelijke klussen. Maar we moeten maar kijken of dat lukt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.