Huiskamer
vrouw92
30-09-2022 om 20:49
Weekendplannen
Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af:
Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.
Tara82
30-12-2023 om 13:35
Vanmorgen vroeg opgestaan en om 9 uur lagen we in het zwembad. Het was heel rustig, dus bij de glijbaan kon je zo doorlopen en ook op de opblaas hindernisbaan kon kleuter rustig haar gang gaan. Ze heeft ook weer een beetje kunnen oefenen met zwemmen. We merkten echt dat ze nu op zwemles zit. Ze durft ook veel in het water. We hebben alle drie genoten. Net lekker kibbeling gehaald voor de lunch. Verder hoeven we niks vandaag.
Morgen gaan we donuts halen, omdat we een keer iets anders willen dan oliebollen. Verder hoeven we niks. Het wordt denk ik spelletjes spelen en gewoon lekker rustig aan doen. We gaan ook niet uitgebreid eten ofzo. Kleuter stoppen we gewoon in bed. Als ze wakker worden dan mag ze wel beneden komen zitten. Waarschijnlijk slaapt ze daarna de rest van de nacht tussen ons in. Zo ging het vorig jaar. Man en ik hebben wel wat toastjes en kaasjes. Waarschijnlijk zetten we een leuke film aan.
Broodjebrie
30-12-2023 om 18:57
vandaag de laatste boodschappen in huis gehaald, en ik ben langs mijn vader geweest. Nu eindelijk op de bank geploft, dadelijk de was ophangen.
Morgen hopelijk uitslapen, kerstspullen opruimen want savonds komen de buren hierheen. Vriend is er ook, dus een gezellig avondje
Auwereel
30-12-2023 om 19:12
Tara82 schreef op 30-12-2023 om 13:35:
Vanmorgen vroeg opgestaan en om 9 uur lagen we in het zwembad. Het was heel rustig, dus bij de glijbaan kon je zo doorlopen en ook op de opblaas hindernisbaan kon kleuter rustig haar gang gaan. Ze heeft ook weer een beetje kunnen oefenen met zwemmen. We merkten echt dat ze nu op zwemles zit. Ze durft ook veel in het water. We hebben alle drie genoten. Net lekker kibbeling gehaald voor de lunch. Verder hoeven we niks vandaag.
Morgen gaan we donuts halen, omdat we een keer iets anders willen dan oliebollen. Verder hoeven we niks. Het wordt denk ik spelletjes spelen en gewoon lekker rustig aan doen. We gaan ook niet uitgebreid eten ofzo. Kleuter stoppen we gewoon in bed. Als ze wakker worden dan mag ze wel beneden komen zitten. Waarschijnlijk slaapt ze daarna de rest van de nacht tussen ons in. Zo ging het vorig jaar. Man en ik hebben wel wat toastjes en kaasjes. Waarschijnlijk zetten we een leuke film aan.
Vandaag uit de krant geleerd dat de (Nederlandse?) oliekoeck de voorloper van zowel de hedendaagse oliebol als de Amerikaanse donut is.
Dorestad
30-12-2023 om 19:21
wederom, dankjewel voor jullie reacties.
De situatie was met kerst zorgwekkend. De eerste AB deed niets, hij werd steeds zieker. Nefrostomie werd genoemd door de uroloog.Gelukkig sloeg de volgende soort wel aan. Ontstekingswaarden zijn nu een heel eind gekelderd. Verder kreeg hij pijn op de borst, ECG was afwijkend en er was enzymstijging, dus midden in de nacht verplaatsen naar hartbewaking. Enzymstijging ging niet verder. Na de nodige medicatie om ondersteuning te geven aan hart en bloedvaten ging hij weer naar gewone verpleegafdeling. Ondertussen kreeg mijn moeder griep, zij was te slap om op de benen te staan.
Mijn vader knapte op. Nefrostomie niet meer nodig. Infuus uit. En eigenlijk voor het weekend naar huis met 3 x daags thuiszorg. Daar heb ik me tegen verzet, mijn vader kon uitsluitend van bed naar stoel lopen, 1 x per dag. In de avond kon hij niet op zijn benen staan. Mijn moeder was ziek.
Toen is er geprobeerd om hem kortdurend over te plaatsen, echter, nergens was plek. Hij blijft nu tot 2 januari in het ziekenhuis. Daarna verder kijken. Ik ga er dus heen, vanmiddag, om te oefenen met weer lopen.
Het is hartverwarmend hoe de omgeving rond mijn ouders reageert. Elke dag wordt er warm vers eten afgeleverd. Plus wasje gedraaid. Alle buren geven hulp.
Onze plannen morgen: lopen met vader uitbreiden. Oudejaarsavond bij vrienden die weer op loopafstand van mijn ouders wonen zodat ik mo ook even bij moeder kan kijken. De dagen vliegen om. Gisteren 19 telefoontjes, eergisteren 29. Alleen maar over mijn ouders...
Auwereel
30-12-2023 om 19:27
Wat een zorg, Dorestad. Ik hoop dat je ouders er weer snel bovenop zullen komen.
lientje69
31-12-2023 om 07:07
Wat een drukte en zorgen Dorestad. Gelukkig dat het iets beter lijkt te gaan. Sterkte gewenst, niet de ideale manier om het nieuwe jaar in te gaan.
Broodjebrie
06-01-2024 om 08:32
dadelijk zwemmen, en vanmiddag heb ik met een vriendin afgesproken. Morgen wil ik gaan wandelen, als de weersverwachting klopt.
Tuinfluiter
06-01-2024 om 09:31
Ik ga vandaag naar markt in de stad en vanmiddag kerstboom opruimen en wat klusjes doen.
Morgen wil ik wandelen ben alleen bang dat het overal in de natuur een modderpoel is. Anders maar weer een stadswandeling.
Dolfje
06-01-2024 om 09:33
Niet echt plannen, sporten, wandelen en rustig aan doen. Misschien een stukje muur in de keuken bijwerken met verf.
Ted68
06-01-2024 om 10:11
We doen dit weekend niets bijzonders.... Het gaat sneeuwen, en word echt koud...dus lekker binnen zitten meteen boek
alhambra
06-01-2024 om 10:18
Straks naar de bibliotheek en vanmiddag een beetje verlaat nog het kersthuisje van koek maken. Morgen sporten en op visite.
-Nienke-
06-01-2024 om 10:21
Wij zijn op vakantie in een zonnig land, liggen nu aan het zwembad en gaan vanmiddag op pad. Morgen nog een hele dag hier en dan vliegen we maandag (helaas) weer naar het koude Nederland terug!
Dorestad
07-01-2024 om 11:40
lientje69 schreef op 31-12-2023 om 07:07:
Wat een drukte en zorgen Dorestad. Gelukkig dat het iets beter lijkt te gaan. Sterkte gewenst, niet de ideale manier om het nieuwe jaar in te gaan.
Dankjewel Lientje69. Ik lees dit nu pas.
Moosey
07-01-2024 om 12:26
Gister gewerkt, vanochtend lekker even de rivier in gedoken. Zo misschien nog even wat in de tuin rommelen nu het eindelijk droog is. Eind van de middag nog even bij m’n ouders langs. Morgen schilderklusjes.
MissBobby
07-01-2024 om 16:28
gisteren rondje stad en een lange wandeling gemaakt. Gisteravond goed feestje en vanochtend pas naar bed. Dus nu hangen op de bank.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.