Huiskamer
vrouw92
30-09-2022 om 20:49
Weekendplannen
Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af:
Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.
ToetieToover
17-12-2023 om 22:31
Auwereel schreef op 17-12-2023 om 22:19:
Tja ik denk dat er toch iets mis gegaan in het bakproces.... Half zelfrijdend bakmeel, half roggebloem heb ik gebruikt. Ik ga het gewoon nog eens proberen want de roggebloem is nog niet op! Ik noem het dan kerstnoten!
Ik zou gaan voor een recept met ei. Mijn ervaring is dat een koekje nooit bros en knapperig wordt als er ei doorheen zit. Dan worden ze altijd wat zachter.
Moosey
18-12-2023 om 15:29
In zanddeeg zit ook ei, en in spritsdeeg. Toch allebei best bros. En in taaitaai dan weer niet. Ik zou t niet doen, ei.
Plaats je recept ns, Auwereel?
Broodjebrie
23-12-2023 om 08:29
ik zit net aan het ontbijt, straks naar het zwembad waaien, vanmiddag moet ik nog even de stad in en wil ik nog groentesoep gaan maken. Verder wat rommelen in huis en genieten van mijn lang weekend.
Tuinfluiter
23-12-2023 om 09:00
Wij vieren dit weekend mijn verjaardag en kerst. Vandaag ga ik koken voor acht en morgen voor zes personen. Het worden twee drukke maar ook gezellige dagen. Heb er zin in. Maandag vertrekken dochter en vriend na het ontbijt en gaan mijn man en ik uitpuffen met een kerstfilm en restjes.
Traditie is om op tweede kerstdag een wandeling te maken ik hoop dat het daar een beetje weer voor is.
_Audrey
23-12-2023 om 09:06
Ik ga dit weekend rustig aan doen. Beetje rommelen in huis, spelletjes doen met het gezin, filmpje kijken enzo, niks bijzonders. Maandag en dinsdag worden druk zat, dus even opladen vantevoren. Gelukkig hoef ik geen boodschappen meer te doen ![]()
Ted68
23-12-2023 om 09:15
Krijg bezoek voor een week....En ben nu moet aan het verzamelen om te poetsen en hun bedden op te maken. Vanmiddag moet ik nog. De kerstboom versieren, en natuurlijk koken. En morgen vieren we kerst....
MissBobby
23-12-2023 om 09:15
net de laatste boodschappen gedaan, was rustig in de supermarkt en alles was er. Verder weinig plannen. Morgen stoofperen maken en verder zie ik het wel
FaithfulDuck87
23-12-2023 om 09:33
straks eerst kaarten proberen te krijgen voor een concert, dan laatste boodschappen doen. Een gerecht al voorbereiden voor kerstavonddiner, nog wat opruimen en stofzuigen. Morgen met neefje diner verder voorbereiden, en dan met zijn zessen eten. Eerste kerstdag brunchen met bijna de hele familie, en dan lekker op de bank en verder niet zo veel meer. 2e kerstdag ben ik alleen en hang ik ws ook op de bank.
Tara82
23-12-2023 om 09:42
Zo de laatste dansles van het jaar van kleuter. Vanmiddag wil ik een beetje opruimen in huis en er moeten nog wat laatste boodschappen gedaan worden. Gelukkig krijgen we geen bezoek dit jaar, dus als het nog een beetje rommelig is , dan maakt het niet uit.
Morgen wat hapjes maken om mee te nemen naar het kerstdiner bij familie. Het zal wel laat worden. De rest van de week slapen we toch lekker uit. Eerste kerstdag zijn we thuis en koken we een klein beetje luxer dan normaal. Verder juist lekker niks gepland voor de aankomende week. Misschien dat we nog een keer gaan zwemmen. Ik vrees namelijk dat ik dat per ongeluk heb beloofd aan kleuter.
alhambra
23-12-2023 om 09:48
We zijn hier allemaal erg moe dus het wordt een pyjamadag. Veel tv kijken, krant lezen etc. Even opladen.
MellowTurkey78
23-12-2023 om 09:51
Ik ga vandaag ook rustig aan doen want morgen middag/avond ga ik al kerst vieren bij mijn vader en 1e kerstdag bij mijn zus en haar gezin. Dat is best een eindje weg dus daar slapen we ook. Ik ben chronisch vermoeid, dit soort dagen zijn best vermoeiend voor mij dus ik moet echt even rustig aan doen, hoe stom ik dat ook vind... (Ik kan niet goed op mijn kont zitten... Tot een paar jaar terug propte ik 3 dagen vol maar dat doe ik niet meer; 2e kerstdag ga ik lekker een pizzaatje eten en de Dertigers-film kijken...
)
lientje69
23-12-2023 om 10:21
Rustig weekend gepland. Want eerste , tweede en " derde " kerstdag ( nou ja, de dag na kerst ) moet ik werken. Zware weken gehad met veel pijn, dus nu maar even 2 dagen rustig aan.
Moosey
23-12-2023 om 10:23
Vandaag heb ik maar één taak: brood bakken. Ik ga 2 stollen bakken, 2 soorten baguettes en wellicht nog wat ‘gewoon’ brood. Verder een beetje rommelen en als ik moed kan vinden de goot schoonmaken, want die stroomt over. Morgen rustig aan en ‘s avonds kaasfondue bij de schoonouders.
HAHA!wait..what
23-12-2023 om 16:28
Gisteren naar een kerstmarkt in DL geweest (Essen). Was mooi
Vanmorgen naar de kapper geweest, werd echt een keer tijd en kon nog mooi vlak voor kerst 
Net nog even de laatste boodschappen gehaald, viel mee met de drukte gelukkig!
Morgen even mijn nagels doen en dessert vast maken voor 1ste kerstdag. 's middags en begin van de avond kerstavond/verjaardag vieren bij schoonouders. Hopelijk een beetje op tijd weer terug 😇
Mama-Inge
23-12-2023 om 17:04
Vanmorgen gewerkt en daarna een poos geslapen
Vanmiddag een kerstfilm gekeken en tussendoor wat was weg gewerkt
Morgen (en de kerstdagen) hoop ik wat uit te kunnen slapen
Verder wat huishoudelijke klusjes doen en voorbereidingen voor het eten 's avonds en 1e kerstdag
1e kerstdag hebben we geen plannen/afspraken
Gezellig samen ontbijten met lekkere broodjes
En 's avonds eten we ook wat luxer als normaal
Misschien dat we nog ergens gaan wandelen met de honden, maar dat hangt van het weer af
2e kerstdag komen schoonouders op visite en gaan we bami/ nasi met verschillende gerechten eten
We vieren dan ook al een beetje onze verjaardagen (man en ik zijn volgende week beide jarig) zodat ze dan niet nog een keer hier heen hoeven te reizen (ze zijn al behoorlijk op leeftijd en wat betreft gezondheid ook niet helemaal oke)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.