Huiskamer
vrouw92
30-09-2022 om 20:49
Weekendplannen
Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af:
Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.
Loulou39
16-12-2023 om 13:04
Was, schoonmaken, stofzuigen, en aan het eind van de middag een verjaardagsborrel in een café-restaurant (best een eindje reizen, en onderweg nog kadootje kopen, dus vroeg weg).
Ben moe 😝, dus ben benieuwd…
Dorestad
16-12-2023 om 13:23
vanmorgen preitaart gemaakt en nu staat er een 10 liters pan soep van tomaten, ui, knoflook, laurier, rozemarijn, tijm, paprika's, tomaten, courgettes, bosui, prei op fornuis.
Was, droog en strijk gedaan. Krant gelezen.
Straks naar Winterwelvaart in Groningen.
Mo denk ik iig een ommetje van 10 km oid.
Gonnie
16-12-2023 om 13:38
Vanochtend wat boodschappen gedaan en wat dingen in huis. Kind gaat zo uit logeren en man en ik gaan naar het amsterdam light festival. Morgen kunnen we uitslapen en ga ik voor mijn cursus zitten.
Treurniet
16-12-2023 om 13:40
Vanavond naar alleenstaanden club van de kerk. Wasmachine om 10.15 uur aangezet, maar is weer lang programma.
Ik wilde dat ik morgen 10 km kon lopen! verder dan een uur park komt ik helaas niet door mijn pijnlijke achillespezen.
lientje69
16-12-2023 om 14:06
Werken . Hele weekend weer. Nog anderhalf uur en dan zit vandaag er alvast op
Auwereel
16-12-2023 om 14:52
Vanavond Sinterkerst vieren met mijn volwassen kinderen, met cadeautjes met gedichten. Straks ga ik pepernoten bakken, ben benieuwd of ze gaan lukken.
Treurniet
16-12-2023 om 15:15
lientje69 schreef op 16-12-2023 om 14:06:
Werken . Hele weekend weer. Nog anderhalf uur en dan zit vandaag er alvast op
Super dat je dit moeilijke werk doet. Respect.
lientje69
16-12-2023 om 17:25
Treurniet schreef op 16-12-2023 om 15:15:
[..]
Super dat je dit moeilijke werk doet. Respect.
Dank je treurniet, lief!
Het is soms zwaar ja, maar ook zulk dankbaar werk. Ik kom altijd weer blij en voldaan thuis ( en moe en met pijn ook wel soms, maar de blijdschap overheerst).
Auwereel
16-12-2023 om 21:25
Auwereel schreef op 16-12-2023 om 14:52:
Vanavond Sinterkerst vieren met mijn volwassen kinderen, met cadeautjes met gedichten. Straks ga ik pepernoten bakken, ben benieuwd of ze gaan lukken.
Wat ik gebakken heb, weet ik niet. Het was wel te eten, maar het waren geen pepernoten, maar een soort koekje hard van buiten, zacht van binnen.
Volgend recept beter!
Moosey
16-12-2023 om 21:35
Waarschijnlijk langer bakken Auwereel.
Hier gister kerstdiner van werk gehad, door mij en een collega gekookt. Was een groot succes en erg gezellig. Daarna zelfs nog even op stap geweest met mijn (hoofdzakelijk piepjonge) collega’s. Vandaag ook gewerkt en nu moeoeoe. Zo lekker slapen en dan morgen wat rommelen en einde middag naar een concert. Daarna nog een hapje eten denk ik. Maandag lekker nog een dag vrij. Denk dat ik weinig ga doen, het oude lijf is een beetje overbelast en ik heb dinsdag en woensdag nog twee knallers van dagen te maken.
Auwereel
17-12-2023 om 07:41
Moosey schreef op 16-12-2023 om 21:35:
Waarschijnlijk langer bakken Auwereel.
Ik wilde zachte pepernoten, dus langer bakken lijkt me niet. De taaiheid miste ook, dus ik denk dat er in het recept een ingrediënt mist dat daarvoor zorgt in mijn lievelings pepernoot.
De groentetaart die ik ook had gebakken was heerlijk!
Koettie
17-12-2023 om 12:22
Vrijdag de kroeg in met vrienden en vriend. Zaterdag flink uitgeslapen want gingen bizar laat slapen. Rest van de dag beetje gehangen en boodschappen gedaan en vandaag weet ik het nog niet. De zon schijnt heerlijk dus denk even naar buiten sowieso. Of mn moeder helpen met klussen. Nog niets toegezegd dus kan nog kiezen. Maandag ben ik ook nog vrij, eerst met de kat naar de dierenarts en misschien even naar de bios.
Mama-Inge
17-12-2023 om 15:29
Vrijdag gewerkt, hele dag onder de pannen
Zaterdag om 6 uur 's morgens thuis uit werk, daarna geslapen en 's middags weer gewerkt, al was dat niet heel lang.
's Avonds op de bank, een film gekeken, daardoor lag ik wat later in bed dan mijn planning was.
Vanmorgen honden cursus en vanmiddag naar de kerstmarkt in het dorp geweest
De rest van de middag doe ik weinig meer, alleen nog de droger aan zetten en straks eten koken
Moosey
17-12-2023 om 22:07
Auwereel schreef op 17-12-2023 om 07:41:
[..]
Ik wilde zachte pepernoten, dus langer bakken lijkt me niet. De taaiheid miste ook, dus ik denk dat er in het recept een ingrediënt mist dat daarvoor zorgt in mijn lievelings pepernoot.
De groentetaart die ik ook had gebakken was heerlijk!
Ah sorry, ik nam aan dat je het over kruidnoten had. Pepernoten heb ik nooit gebakken en ik weet ook niet wat voor taaiheid in gebak zorgt, dus heb uit interesse wat zitten Googlen. Ik vind deze er wel plausibel uit zien: https://gwennsbakery.nl/pepernoten/
Vooral omdat er rogge in gaat en geen tarwe. Maar misschien had je dat sowieso al gebruikt.
Auwereel
17-12-2023 om 22:19
Tja ik denk dat er toch iets mis gegaan in het bakproces.... Half zelfrijdend bakmeel, half roggebloem heb ik gebruikt. Ik ga het gewoon nog eens proberen want de roggebloem is nog niet op! Ik noem het dan kerstnoten! 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.