Huiskamer
vrouw92
30-09-2022 om 20:49
Weekendplannen
Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af:
Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.
Mama-Inge
18-05-2023 om 16:10
Vandaag vrij, maar was om 7 uur al wakker.
Vanmorgen niet veel gedaan.
Vanmiddag een flink eind gewandeld met man, kinderen en honden
Morgen en zaterdag werken, moet dan al om 3 uur uit bed en dat hakt er ook wel in, dus als ik thuis kom, ga ik nog even een uurtje slapen
Daarna wat was weg werken en huishoudelijke klusjes doen.
Man en kinderen zijn wel vrij, maar hebben morgen nog het 1 en ander in het dorp te doen
Zaterdag middag gaan we naar Duitsland, boodschappen doen enals we thuis zijn gaat de bbq aan
Zondag hebben we nog geen plannen, waarschijnlijk ook ergens wandelen of een eind fietsen
Koko67
18-05-2023 om 22:06
Ik lees dit Topic altijd graag.
Maar wat mij elke keer fascineert en wat ik hier veel lees is dat veel mensen rommelen in huis en tuin.
Wat is dat rommelen toch? Wordt daar huishoudelijk werk mee bedoeld?
ToetieToover
18-05-2023 om 22:22
Koko67 schreef op 18-05-2023 om 22:06:
Ik lees dit Topic altijd graag.
Maar wat mij elke keer fascineert en wat ik hier veel lees is dat veel mensen rommelen in huis en tuin.
Wat is dat rommelen toch? Wordt daar huishoudelijk werk mee bedoeld?
Volgens mij zeg ik dat wel eens. Vandaag kwam het neer op: ik ga een boek lezen en elke paar bladzijden ofzo sta ik op en ga wat doen. Denk aan: katten eten geven, kattenbak schoonmaken, nieuw zeeppompje zoeken en voorraad wc rollen aanvullen, deeg maken, thee zetten, fruit wassen, keuken opruimen en afwasmachine aan, klitten uit kat halen, zonnebrand opsmeren en hoed zoeken om in de tuin verder te lezen, kattenhaar ophangen voor de vogels, vogelvoer bijvullen, flatbread bakken en soep maken, planten verspenen, lunchen, marktplaats koper aan de deur, planten in potten water geven, voedingskegels bij de planten doen die dat nog niet hadden, vijver bijvullen, dode muis van de katten afpakken, besluiten dat ik een hangmandje voor de kat wil maken, pakje aannemen met verfproefjes, proefvlakjes verf op de muur maken, slow koffie zetten, besluiten dat cafeïne niet werkt en een dutje doen, wakker worden en mijn babymagnoliaboom aanbinden, snoeien en ijzerchelaat geven, onder die boom wat citroenmelisse plukken, thee van zetten, magnoliasnoeisel stekken (potje zoeken met stekpoeder), yoga doen, bordspelletje met lief, samen koken. Boek is uit inmiddels
Koko67
18-05-2023 om 23:37
ToetieToover schreef op 18-05-2023 om 22:22:
[..]
Volgens mij zeg ik dat wel eens. Vandaag kwam het neer op: ik ga een boek lezen en elke paar bladzijden ofzo sta ik op en ga wat doen. Denk aan: katten eten geven, kattenbak schoonmaken, nieuw zeeppompje zoeken en voorraad wc rollen aanvullen, deeg maken, thee zetten, fruit wassen, keuken opruimen en afwasmachine aan, klitten uit kat halen, zonnebrand opsmeren en hoed zoeken om in de tuin verder te lezen, kattenhaar ophangen voor de vogels, vogelvoer bijvullen, flatbread bakken en soep maken, planten verspenen, lunchen, marktplaats koper aan de deur, planten in potten water geven, voedingskegels bij de planten doen die dat nog niet hadden, vijver bijvullen, dode muis van de katten afpakken, besluiten dat ik een hangmandje voor de kat wil maken, pakje aannemen met verfproefjes, proefvlakjes verf op de muur maken, slow koffie zetten, besluiten dat cafeïne niet werkt en een dutje doen, wakker worden en mijn babymagnoliaboom aanbinden, snoeien en ijzerchelaat geven, onder die boom wat citroenmelisse plukken, thee van zetten, magnoliasnoeisel stekken (potje zoeken met stekpoeder), yoga doen, bordspelletje met lief, samen koken. Boek is uit inmiddels
![]()
Zo dan, dat noem ik gewoon best hard werken.
ToetieToover
18-05-2023 om 23:40
Koko67 schreef op 18-05-2023 om 23:37:
[..]
Zo dan, dat noem ik gewoon best hard werken.
Voor mij was dit best een ontspannen vrije dag. Ik snap dan weer niet dat mensen zich kunnen vervelen thuis. Ik vind altijd wel wat te doen.
Mama-Inge
19-05-2023 om 03:38
Dat rommelen in huis schrijf ik ook wel eens.
Inderdaad wat hierboven staat.
Beetje lezen, tv kijken en tussendoor de wasmachine aanzetten of een wasje vouwen.
Maar inderdaad ook honden eten geven of ze een kambeurt geven.
Eigenlijk allemaal kleine klusjes
Broodjebrie
19-05-2023 om 07:27
Mama-Inge schreef op 19-05-2023 om 03:38:
Dat rommelen in huis schrijf ik ook wel eens.
Inderdaad wat hierboven staat.
Beetje lezen, tv kijken en tussendoor de wasmachine aanzetten of een wasje vouwen.
Maar inderdaad ook honden eten geven of ze een kambeurt geven.
Eigenlijk allemaal kleine klusjes
Dit dus
Dolfje
19-05-2023 om 07:34
ToetieToover schreef op 18-05-2023 om 23:40:
[..]
Voor mij was dit best een ontspannen vrije dag. Ik snap dan weer niet dat mensen zich kunnen vervelen thuis. Ik vind altijd wel wat te doen.
Ik ook. En nog zoveel wat ik wil lezen en zien dat vervelen nooit voorkomt.
HAHA!wait..what
20-05-2023 om 08:57
Broodjebrie schreef op 18-05-2023 om 13:46:
morgen verhuizen en daarna een paar dagen Zeeland! ♥️
Is het gelukt met verhuizen? Heerlijk, Zeeland 💛 veel plezier! Ook in je nieuwe huis als je terug komt 😊
alhambra
20-05-2023 om 09:39
Straks een feest in een horecagelegenheid. Ik hoop dat we buiten kunnen zitten. Het is weer zonnig.
Dolfje
20-05-2023 om 09:53
Wij gaan dus naar een festival en ik heb geen idee wat ik aan moet /wil trekken.
FaithfulDuck87
20-05-2023 om 10:03
hier naar winkel geweest voor vers stokbrood en nog een paar kleine dingen. Als het goed is, aan begin van de middag op de fiets naar stad om nieuwe sneakers. Eind vd middag komen 2 vriendinnen langs om te borrelen en ik heb wat hapjes klaar.
Ted68
20-05-2023 om 11:18
Gisteravond gekookt voor bezoek, was erg gezellig. Vanochtend op Libris een paar boeken bestelt voor op mijn e reader, en nu moet ik eigenlijk gaan gras maaien. Vanmiddag wil ik dan beginnen in een nieuw boek. Morgen doen we weer eens wat in het huishouden....
vrouw92
21-05-2023 om 11:37
Gisteren een rondje door Haarlem en alleen geluncht op het terras met een podcast aan. Verder mn boek uitgelezen voor de deur, zodat ik me iets minder verdrietig voelde.
Vandaag valt het weer hier wat tegen. Ik ga straks proberen een kilometer of 6,7 te wandelen en kijken hoe mijn heupen en schenen hierop reageren. Verder huishouden en proberen mijn financieen op op orde te krijgen.
Broodjebrie
23-05-2023 om 19:18
HAHA!wait..what schreef op 20-05-2023 om 08:57:
[..]
Is het gelukt met verhuizen? Heerlijk, Zeeland 💛 veel plezier! Ook in je nieuwe huis als je terug komt 😊
Yes, ik zit er inmiddels. Zeeland was heerlijk!!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.