Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vinden anderen fantastisch wat jij stom vindt...


Miraval schreef op 20-03-2023 om 11:07:

[..]

Dat vind ik altijd een bijzondere tegenstelling inderdaad. Mensen die houden van de winter en het gezellige donker zijn en mensen die houden van zon, warmte en lange zwoele avonden. Niet dat het ene beter is dan het andere hoor maar naar mezelf kijkend ben ik aan het einde van de winter altijd wel helemaal klaar met de kou en het donkere weer. Zo erg zelfs dat ik in de coronatijd gewoon depressieve buien had. Dus ik heb het gevoel dat nu voor mij alles weer beter wordt... lekker weer en zon en veel buiten zijn op terrasjes enzo.

Ik vind de vier seizoenen aantrekkelijk aan ons klimaat. Net als ik iets beu begin te raken komt er weer iets anders . Na een warme zomer kan ik hevig verlangen naar het leven wat zich weer naar binnen keert met minder lawaai op straat en lange avonden voor de t.v.

Na een lange donkere winter verlang ik hevig naar langer licht en zachte temperaturen.

Grijs in het interieur. Ik vind het deprimerend. Vooral donkergrijs, de kleur van naderend onweer.

Herfstappeltaart schreef op 20-03-2023 om 13:58:

Grijs in het interieur. Ik vind het deprimerend. Vooral donkergrijs, de kleur van naderend onweer.

Oh ja, helemaal vergeten. 100 tinten grijs in elk interieur, afschuwelijk.

Poezie schreef op 20-03-2023 om 12:46:

[..]

Die mensen doen dat omdat ze dat praktisch vinden en geen zin hebben in een bekeuring voor te hard rijden. Niet omdat ze dat fantastisch vinden om te doen.

Boete voor onnodig links rijden is €220,-

Loulou39 schreef op 20-03-2023 om 17:04:

[..]

Boete voor onnodig links rijden is €220,-

Als je 100km per uur rijdt, rij je niet onnodig links. Voor bumperkleven kun je trouwens ook een boete krijgen. (€300,=-€650,=)

Kamperen met stip op 1 !

Ik zou echt niet kunnen kamperen. Geen fatsoenlijk bed, geen controle over de temperatuur binnenin, uit de koffer leven, het op en af moeten breken van tent/caravan.. de horror! Daarvoor ga ik dus echt niet op vakantie

Een kant-en-klare stacaravan met bed&matras zou daarentegen nog kunnen.. maar het liefst ultra-luxe all-inclusive 

Poezie schreef op 20-03-2023 om 12:46:

[..]

Die mensen doen dat omdat ze dat praktisch vinden en geen zin hebben in een bekeuring voor te hard rijden. Niet omdat ze dat fantastisch vinden om te doen.

Maar uiteindelijk is het helemaal niet praktisch want niet beide rijstroken worden naar volledige capaciteit benut. Kijk maar naar stroken waar geritst moet worden. De bedoeling is om tot bijna het einde van die strook te blijven rijden alvorens te ritsen, daardoor blijven beide rijstroken zo lang mogelijk optimaal benut. In de praktijk gaan al veel mensen snel naar rechts en worden de linksrijders gek aangekeken als voordringen. 

En een bekeuring voor te hard rijden krijg je ook niet op de rechterrijstrook wanneer je je aan de snelheid houdt. Het gaat om het stukje doorstroming.

Poezie schreef op 20-03-2023 om 17:14:

[..]

Als je 100km per uur rijdt, rij je niet onnodig links. Voor bumperkleven kun je trouwens ook een boete krijgen. (€300,=-€650,=)

Natuurlijk wel, wanneer de rechterrijstrook over voldoende afstand vrij is om op die snelheid terug te gaan en je blijft toch star linksrijden dan rijdt je dus onnodig links. 

Mensen die gestresst in de auto gaan rijden en zich aan alles en iedereen gaan zitten ergeren zijn een gevaar op de weg.

Poezie schreef op 20-03-2023 om 17:33:

Mensen die gestresst in de auto gaan rijden en zich aan alles en iedereen gaan zitten ergeren zijn een gevaar op de weg.

Maar daar heb ik het toch ook niet over? Dat haal jij erbij... waarom is iemand gefrustreerd wanneer die bijvoorbeeld 110 km per uur rijdt ipv 100 km per uur. Waarom moet diegene die 100 km rijdt perse op de linkerbaan blijven wanneer er ruimte is op de rechterbaan. 

Voorgenoemde redenen door mij zorgen juist voor een betere doorstroming.

Wobbelkont schreef op 20-03-2023 om 17:25:

Kamperen met stip op 1 !

Ik zou echt niet kunnen kamperen. Geen fatsoenlijk bed, geen controle over de temperatuur binnenin, uit de koffer leven, het op en af moeten breken van tent/caravan.. de horror! Daarvoor ga ik dus echt niet op vakantie

Een kant-en-klare stacaravan met bed&matras zou daarentegen nog kunnen.. maar het liefst ultra-luxe all-inclusive

Je vergeet nog geen normale stoelen, koken op 1 pitje, met de hand moeten afwassen en geen koelkast...

Miraval schreef op 20-03-2023 om 17:46:

[..]

Maar daar heb ik het toch ook niet over? Dat haal jij erbij... waarom is iemand gefrustreerd wanneer die bijvoorbeeld 110 km per uur rijdt ipv 100 km per uur. Waarom moet diegene die 100 km rijdt perse op de linkerbaan blijven wanneer er ruimte is op de rechterbaan.

Voorgenoemde redenen door mij zorgen juist voor een betere doorstroming.

In plaats van te gaan drukken kun je beter je gas even iets loslaten. Mensen gaan vanzelf wel aan de kant als ze in de gaten hebben dat jij er langs wil. 

Poezie schreef op 20-03-2023 om 18:06:

[..]

In plaats van te gaan drukken kun je beter je gas even iets loslaten. Mensen gaan vanzelf wel aan de kant als ze in de gaten hebben dat jij er langs wil.

Nogmaals ik heb het niet over drukken of bumperkleven. Ik heb het over onnodig links rijden.

Zomer en zon
En thuiswerken

Miraval schreef op 20-03-2023 om 18:31:

[..]

Nogmaals ik heb het niet over drukken of bumperkleven. Ik heb het over onnodig links rijden.

Maar waarom zouden anderen dat fantastisch vinden? (Daar gaat dit topic over)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.