Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat kan tegenwoordig écht niet meer?


Lollypopje schreef op 14-12-2021 om 22:31:

[..]

Als in een zetje geven?

Dat zeiden wij vroeger al.

Oh echt, ik hoor 't dit jaar voor 't eerst opduiken op tv. 

wat ook niet meer kan is stiekem meeluisteren op de vaste telefoonlijn. Wat hebben m’n vriendinnen en ik onze zusjes en broertjes vervloekt! Hoorde je ineens weer gegniffel en ja hoor had iemand weer eens de hoorn van het andere toestel opgepakt. 

leuk topic trouwens, lees heel veel herkenbare dingen. 
Deden jullie vroeger ook altijd zo’n rijmpje met nieuwjaar, en dan bedelen om een kwartje bij iedere volwassene die je tegenkwam op nieuwjaarsdag? 
plaatsvervangende schaamte als ik eraan denk 

Regendrup.

Regendrup.

14-12-2021 om 22:48 Topicstarter

Hobbelster schreef op 14-12-2021 om 22:43:

wat ook niet meer kan is stiekem meeluisteren op de vaste telefoonlijn. Wat hebben m’n vriendinnen en ik onze zusjes en broertjes vervloekt! Hoorde je ineens weer gegniffel en ja hoor had iemand weer eens de hoorn van het andere toestel opgepakt.

Hahhaha jaaaaa ook heel vaak gedaan 

- trainingspak (matching broek en jasje)
- fel gekleurde bodywarmer
- kerstverlichting zo’n trappetje in het raam
- met rood tape op de ramen vierkantjes maken en gekleurde raamstickers met de kerstman/kerstbomen erin
- met je verjaardag langs alle klassen om bij alle juffen en meesters een sticker uit te zoeken voor op de grote verjaardagskaart die je in je eigen klas had uitgezocht.
- elastieken of touwtje springen met de hele buurt

die verjaatdagskaart met stickers is er op school van mijn dochter nog steeds

niet kunnen bellen en internetten tegelijk 

Collect calls naar het buitenland in een telefooncel.

redbulletje schreef op 14-12-2021 om 22:33:

[..]

Oh echt, ik hoor 't dit jaar voor 't eerst opduiken op tv.

Is al een oud gezegde. Komt van de auto's van vroeger die je moest aanslingeren

Lollypopje schreef op 14-12-2021 om 22:31:

[..]

Als in een zetje geven?

Dat zeiden wij vroeger al.

Zo kan het, maar ik hoor het ook als in: zal ik je ergens afzetten?/met de auto naar het station brengen omdat ik toch ongeveer die kant op moet. 

iLavendel schreef op 14-12-2021 om 22:54:

- trainingspak (matching broek en jasje)
- fel gekleurde bodywarmer
- kerstverlichting zo’n trappetje in het raam
- met rood tape op de ramen vierkantjes maken en gekleurde raamstickers met de kerstman/kerstbomen erin
- met je verjaardag langs alle klassen om bij alle juffen en meesters een sticker uit te zoeken voor op de grote verjaardagskaart die je in je eigen klas had uitgezocht.
- elastieken of touwtje springen met de hele buurt

Zo’n elastiek kreeg mijn dochter voor haar verjaardag. In een mooi doosje en als mooi gekleurd elastiek. Ik geloof dat wij gewoon onderbroekenelastiek gebruikten. Touwtje springen is op het schoolplein nog steeds hot. 

redbulletje schreef op 14-12-2021 om 22:27:

En waar komt de uitdrukking 'iemand een slinger geven' opeens vandaan in allerlei Nederlandse series?

Ik geef de paarden een slingertje als ze alleen even gelongeerd moeten worden, verder heb ik die uitdrukking ook nog nooit gehoord!

Mevrouw75 schreef op 15-12-2021 om 07:14:

[..]

Zo kan het, maar ik hoor het ook als in: zal ik je ergens afzetten?/met de auto naar het station brengen omdat ik toch ongeveer die kant op moet.

Zo ken ik hem ook al jaren ja!

Hobbelster schreef op 14-12-2021 om 23:21:

Collect calls naar het buitenland in een telefooncel.

Vanuit het buitenland naar huis en dan maar hopen dat het gesprek geaccepteerd wordt .

En travelers’ cheques!

Mugske schreef op 14-12-2021 om 22:29:

[..]

Nu wil ik ook van die vogeltjes in de boom. Ik heb dan weer wel paddestoelen in de kerstboom.(ook op een knijper)

Bij mij zitten ze ook op een knijper.

Ik heb nu grotendeels kerstballen in de boom maar ik zat laatst te denken, eigenlijk wil ik er meer vogeltjes/vlinders/eikeltjes/etc in. en minder ballen.

Vorig jaar een paar kerstmanhandschoentjes en kleine schaatsjes gekocht, zo leuk! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.