Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat kan tegenwoordig écht niet meer?


Piratenkoningin schreef op 14-12-2021 om 18:41:

[..]

Mag dit niet meer? Ik vond en vind die vogeltjes nou net het allerleukste van de hele kerstboom! Rare ideeën hebben mensen toch!

Eens, ik heb er ook een in de boom!

Ik heb ook 2 vogeltjes in de boom. En 4 vlinders. Of mogen vlinders nog wel?

Broodjebrie schreef op 14-12-2021 om 19:34:

Ik heb ook 2 vogeltjes in de boom. En 4 vlinders. Of mogen vlinders nog wel?

Jawel want die heb  ik ook 4 

En een klokje/bel .

Dolfje schreef op 14-12-2021 om 19:40:

[..]

Jawel want die heb ik ook 4

En een klokje/bel .

Mooi zo haha

Ik ben nooit naar school gebracht, als kleuter woonde ik naast de school en keek mijn moeder of de buurvrouw gewoon net zolang toe tot buurjongetje en ik door het gat in het hek waren geklommen. Vanaf mijn zesde woonde ik in een andere straat maar dan liepen we gewoon met een hele groep, zonder ouders.

Ik las het vanmorgen vroeg in dit topic geen zilveren ballen en vogeltjes. Ik keek naar mijn boom met heel veel oude zilveren vogeltjes, klokjes, dennenappels, sneeuwpoppen en ook nog ballen dat dit wel erg ouderwets moet overkomen. Bij het tuincentrum zie je deze versieringen echt niet meer. Maar ik ben blij dat er ook nog andere liefhebbers van kerstvogeltjes zijn.

Dolfje schreef op 14-12-2021 om 08:09:

Wij mochten vroeger niet met de auto naar school gebracht worden ( niet dat wij een auto hadden maar het mocht niet). Nu staat hier 4 keer per dag file in de straat... Lopen of zelf naar school fietsen kan dus blijkbaar ook niet meer ( uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).

Zelf laten lopen/fietsen is te gevaarlijk met al die auto's bij school 🤓

Regendrup.

Regendrup.

14-12-2021 om 22:18 Topicstarter

Gewoon beginnen aan je eten in een restaurant en genieten, in plaats van eerst een foto te maken voor "the gram".

Unwind schreef op 14-12-2021 om 14:36:

[..]

Zakdoeken zijn toch ook hartstikke ouderwets tegenwoordig?

Mijn ouders hadden vroeger een hele stapel (die gestreken werden!) en als je dan verkouden was kreeg je er eentje mee. Ik ken niemand meer in de jongere generatie die stoffen zakdoeken gebruikt. En ik geloof dat het tegenwoordig ook afgeraden wordt ivm Corona verspreiding.

Ik gebruik ze. Maar het is wel zo ver dat ik het bijna niet durf te zeggen inderdaad

Wat ik vies vind is mensen die niks bij zich hebben en wel een druppel aan hun neus hebben, of die kwijt maken via hun mouw, hand etc. Bij mij gaat het in de zakdoek en die gaat gevouwen in mijn zak. En nu met corona was of ontsmet ik daarna mijn handen als dit buitenshuis nodig is en ik moet aan iets anders dan mijn eigen fiets zitten.

Fenyw schreef op 14-12-2021 om 08:10:

O en feestjes worden ook niet gegeven maar gegooid.

Dit heb ik dus gemist. Wordt er echt gezegd 'ik gooi een feestje?'

Regendrup.

Regendrup.

14-12-2021 om 22:25 Topicstarter

Aaaanne schreef op 14-12-2021 om 22:25:

[..]

Dit heb ik dus gemist. Wordt er echt gezegd 'ik gooi een feestje?'

Overgewaaid denk ik van "we throw a party" 

En waar komt de uitdrukking 'iemand een slinger geven' opeens vandaan in allerlei Nederlandse series? 

Regendrup. schreef op 14-12-2021 om 22:25:

[..]

Overgewaaid denk ik van "we throw a party"

Ahaaaaa

Broodjebrie schreef op 14-12-2021 om 19:34:

Ik heb ook 2 vogeltjes in de boom. En 4 vlinders. Of mogen vlinders nog wel?

Nu wil ik ook van die vogeltjes in de boom. Ik heb dan weer wel paddestoelen in de kerstboom.(ook op een knijper)

redbulletje schreef op 14-12-2021 om 22:27:

En waar komt de uitdrukking 'iemand een slinger geven' opeens vandaan in allerlei Nederlandse series?

Als in een zetje geven?

Dat zeiden wij vroeger al.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.