Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Lichtbron schreef op 16-12-2025 om 14:48:

Ik weet het op het moment even niet meer. Vind het allemaal zo teleurstellend. Denk dat ik even ga na denken en morgen ofzo nog een keer een berichtje stuur en proberen het bij mezelf te houden.

En waarom kies je dan weer voor een berichtje??

JtM

JtM

16-12-2025 om 16:14

Ik ben het wel eens met Roos, Lichtbron. Heel naar hoe je 'vriendinnen' het aangepakt hebben, maar het lijkt alsof dit niet alles is. Het lijkt me ook verstandig om face to face af te spreken en het hierover te hebben.

Lichtbron, hoe moeilijk het ook is, maar ik denk echt dat dit een gesprek waard is. Ik zei het al eerder, en dan bedoel ik een face to face gesprek. 
Berichten/mails/apps maken zoiets vrijwel altijd erger, zelden beter. 

Toevallig heb ik zelf nog een ding gehad waarbij de stoom uit mijn oren kwam en de boze mails heen en weer vlogen. Na een gesprek was het opgelost. 
Ik zeg niet dat het altijd zo goed uitpakt, maar geef het een kans. Ik ben een tijdje bemiddelaar geweest en ook uit die ervaring kan ik je zeggen dat praten écht meer kans van slagen heeft dan berichten. 

Ginevra schreef op 16-12-2025 om 16:40:

Lichtbron, hoe moeilijk het ook is, maar ik denk echt dat dit een gesprek waard is. Ik zei het al eerder, en dan bedoel ik een face to face gesprek.
Berichten/mails/apps maken zoiets vrijwel altijd erger, zelden beter.

Toevallig heb ik zelf nog een ding gehad waarbij de stoom uit mijn oren kwam en de boze mails heen en weer vlogen. Na een gesprek was het opgelost.
Ik zeg niet dat het altijd zo goed uitpakt, maar geef het een kans. Ik ben een tijdje bemiddelaar geweest en ook uit die ervaring kan ik je zeggen dat praten écht meer kans van slagen heeft dan berichten.

Lijkt mij ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.