Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Lichtbron schreef op 16-12-2025 om 14:48:

Ik weet het op het moment even niet meer. Vind het allemaal zo teleurstellend. Denk dat ik even ga na denken en morgen ofzo nog een keer een berichtje stuur en proberen het bij mezelf te houden.

En waarom kies je dan weer voor een berichtje??

JtM

JtM

16-12-2025 om 16:14

Ik ben het wel eens met Roos, Lichtbron. Heel naar hoe je 'vriendinnen' het aangepakt hebben, maar het lijkt alsof dit niet alles is. Het lijkt me ook verstandig om face to face af te spreken en het hierover te hebben.

Lichtbron, hoe moeilijk het ook is, maar ik denk echt dat dit een gesprek waard is. Ik zei het al eerder, en dan bedoel ik een face to face gesprek. 
Berichten/mails/apps maken zoiets vrijwel altijd erger, zelden beter. 

Toevallig heb ik zelf nog een ding gehad waarbij de stoom uit mijn oren kwam en de boze mails heen en weer vlogen. Na een gesprek was het opgelost. 
Ik zeg niet dat het altijd zo goed uitpakt, maar geef het een kans. Ik ben een tijdje bemiddelaar geweest en ook uit die ervaring kan ik je zeggen dat praten écht meer kans van slagen heeft dan berichten. 

Ginevra schreef op 16-12-2025 om 16:40:

Lichtbron, hoe moeilijk het ook is, maar ik denk echt dat dit een gesprek waard is. Ik zei het al eerder, en dan bedoel ik een face to face gesprek.
Berichten/mails/apps maken zoiets vrijwel altijd erger, zelden beter.

Toevallig heb ik zelf nog een ding gehad waarbij de stoom uit mijn oren kwam en de boze mails heen en weer vlogen. Na een gesprek was het opgelost.
Ik zeg niet dat het altijd zo goed uitpakt, maar geef het een kans. Ik ben een tijdje bemiddelaar geweest en ook uit die ervaring kan ik je zeggen dat praten écht meer kans van slagen heeft dan berichten.

Lijkt mij ook.

dat werd gvd tijd zeg, jezus zeg 

JtM

JtM

18-12-2025 om 15:11

Waarom gaat de tijd zo langzaam? Was het maar vast zaterdagmiddag.

Wat zou ik graag in dit huis wonen. 

Die scanner die ik bij de Jumbo kreeg toen ik mijn pasje bliepte had vast last van monday disease.
Ik als mevrouw "altijd correcte steekproef" had nu 6!!!! artikelen van de 30 niet gescand? Ik geloof er niks van! 
Weet nu dat ik de komende weken iedere keer de lul ben voor de steekproef. Pak wel even een scanner zonder mijn pasje zoveel leuke gratis artikelen voor de gespaarde punten zijn er toch niet! 

Dubbel was niet nodig, hoewel ik wel had willen gillen voor 10.

Bakblik schreef op 22-12-2025 om 15:50:

Die scanner die ik bij de Jumbo kreeg toen ik mijn pasje bliepte had vast last van monday disease.
Ik als mevrouw "altijd correcte steekproef" had nu 6!!!! artikelen van de 30 niet gescand? Ik geloof er niks van!
Weet nu dat ik de komende weken iedere keer de lul ben voor de steekproef. Pak wel even een scanner zonder mijn pasje zoveel leuke gratis artikelen voor de gespaarde punten zijn er toch niet!

Ik hoop dat ze je niet als winkeldief hebben behandeld…wat ontzettend #%*

madee schreef op 22-12-2025 om 16:57:

[..]

Ik hoop dat ze je niet als winkeldief hebben behandeld…wat ontzettend #%*

De tiener bleef beleefd en ik ook. Ze weigerde alleen te geloven dat het aan de scanner lag. Het "systeem is prima in orde".

Heb er ook geen heisa om getrapt door de manager erbij te laten roepen. Ze deed haar werk en ik had de voorwaarden geaccepteerd kan er weinig aan doen. Maar ik ga woensdag de kerstboodschappen doen zonder het pasje te scannen. Dan herkent het systeem mij niet als de dief. 😜

Nou hoe maak je een bedrijf waarin iedereen hart voor de zaak had kapot...

Bakblik schreef op 22-12-2025 om 17:01:

[..]

De tiener bleef beleefd en ik ook. Ze weigerde alleen te geloven dat het aan de scanner lag. Het "systeem is prima in orde".

Heb er ook geen heisa om getrapt door de manager erbij te laten roepen. Ze deed haar werk en ik had de voorwaarden geaccepteerd kan er weinig aan doen. Maar ik ga woensdag de kerstboodschappen doen zonder het pasje te scannen. Dan herkent het systeem mij niet als de dief. 😜

Dat lijkt me een goed plan!
Ik heb wel eens dat het product niet wordt herkend met de mededeling ‘vraag een medewerker om hulp’ Maar als je die mededeling niet ziet staan en dan gewoon doorbliept, dan kun je zo maar iets missen… En ik had zelf laatst een puzzelboekje dat ik wilde scannen maar het niet deed, dus toen liep ik naar een medewerker een pad verderop, met m’n boekje en de scanner met de mededeling, en daar deed ie het wel gewoon…de medewerker zei dat de scanner het in bepaalde delen/hoekjes van de winkel minder goed doet en dat ze dit dus regelmatig tegenkomen (dit was ook bij Jumbo)

madee schreef op 22-12-2025 om 17:06:

[..]

Dat lijkt me een goed plan!
Ik heb wel eens dat het product niet wordt herkend met de mededeling ‘vraag een medewerker om hulp’ Maar als je die mededeling niet ziet staan en dan gewoon doorbliept, dan kun je zo maar iets missen… En ik had zelf laatst een puzzelboekje dat ik wilde scannen maar het niet deed, dus toen liep ik naar een medewerker een pad verderop, met m’n boekje en de scanner met de mededeling, en daar deed ie het wel gewoon…de medewerker zei dat de scanner het in bepaalde delen/hoekjes van de winkel minder goed doet en dat ze dit dus regelmatig tegenkomen (dit was ook bij Jumbo)

Dankjewel voor dit inzicht. 

5 van de 6 artikelen die niet gescand waren kwamen uit hetzelfde pad (de wijn, bier, nootjes,  toastjes afdeling) Daar zal ik woensdag eens op letten.

Die scanners moeten natuurlijk via de WiFi contact maken met de computer.  Ga ik in dat pad staan om mijn yoghurt of slagroom te scannen. Als een soort test of het wel werkt. 

Edit:

Klopt ook wel met mijn altijd correcte steekproef.  Die het jaar heen heb ik weinig tot niks te zoeken in dat pad. We hebben nooit bier en wijn in huis alleen met feestjes. 

Bakblik schreef op 22-12-2025 om 15:50:

Bij de Jumbo kun je je pas ook scannen bij het afrekenen bij de zelfscankassa. Dan ben je de steekproef-name al voorbij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.