Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


Bakblik schreef op 08-04-2024 om 08:18:

[..]

Verschil in prioriteiten? Liever een Mercedes voor de deur dan een koelkast in de keuken? Zoiets?

Had hier een buurtgenoot een paar jaar geleden. Iedere dag boodschappen doen, want geen geld voor een nieuwe koelkast, maar wel een flinke, redelijk nieuwe, volkswagen voor de deur.

Het is al wat jaren geleden dat ik dit hoorde. Het fenomeen van die dure wagens kennen wij vooral van bij jongeren met Noord-Afrikaanse roots. Journalist gaf toen aan dat ze met meerdere samenleggen voor de wagen ipv elk apart een wagen te kopen.

Bakblik schreef op 08-04-2024 om 08:18:

[..]

Verschil in prioriteiten? Liever een Mercedes voor de deur dan een koelkast in de keuken? Zoiets?

Had hier een buurtgenoot een paar jaar geleden. Iedere dag boodschappen doen, want geen geld voor een nieuwe koelkast, maar wel een flinke, redelijk nieuwe, volkswagen voor de deur.

Keeping up appearences😉

Herfstappeltaart schreef op 08-04-2024 om 14:00:

[..]

Keeping up appearences😉

Zoiets ja.

Herfstappeltaart schreef op 08-04-2024 om 14:00:

[..]

Keeping up appearences😉

Appearances (ik moet het wèl goed schrijven)

Poezie schreef op 07-04-2024 om 19:34:

Wat doen al die dure Mercedessen in die wijk met sociale huurwoningen? (Ze rijden er nog bere asociaal mee ook)

lease auto? 

bij in bepaalde straten struikel je over de dure wagens inclusief tesla's en idd rijden kunnen ze niet

ontopic: OMG ik ben jaloers wat een mooie woning 

Ik heb zin om me ziek te melden, maar helaas ben ik daar te netjes voor opgevoed. Sowieso dat werken, wat zitten we daar eigenlijk met zijn allen te doen? Ik heb zo'n tabak van die types die altijd zichzelf ten koste van anderen omhoog menen te moeten drukken. Het liefst zou ik helemaal stoppen met werken en alleen nog doen waar ik zelf zin in heb. Maar dat kan natuurlijk niet dus worstel ik me week na week er weer doorheen de dagen aftellen dat ik eindelijk weer vrij heb.

Poezie schreef op 08-04-2024 om 20:36:

Ik heb zin om me ziek te melden, maar helaas ben ik daar te netjes voor opgevoed. Sowieso dat werken, wat zitten we daar eigenlijk met zijn allen te doen? Ik heb zo'n tabak van die types die altijd zichzelf ten koste van anderen omhoog menen te moeten drukken. Het liefst zou ik helemaal stoppen met werken en alleen nog doen waar ik zelf zin in heb. Maar dat kan natuurlijk niet dus worstel ik me week na week er weer doorheen de dagen aftellen dat ik eindelijk weer vrij heb.

Dat klinkt naar Poezie, als je met zo'n gevoel naar je werk gaat. Is het mogelijk om een andere baan te zoeken, want op deze manier doorgaan kan leiden tot een burn out...weet ik uit ervaring. Sterkte!

Yumi schreef op 08-04-2024 om 22:37:

[..]

Dat klinkt naar Poezie, als je met zo'n gevoel naar je werk gaat. Is het mogelijk om een andere baan te zoeken, want op deze manier doorgaan kan leiden tot een burn out...weet ik uit ervaring. Sterkte!

Dankjewel, lief van je. Ik heb dit op andere werkplekken ook wel ervaren dis ik denk niet dat het zin heeft om een andere baan te zoeken. Op papier is het prima voor elkaar op de werkdruk na. Misschien heeft het ook wel te maken met ouder worden en daarom geen zin meer hebben in de ratrace.

Poezie schreef op 08-04-2024 om 22:50:

[..]

Dankjewel, lief van je. Ik heb dit op andere werkplekken ook wel ervaren dis ik denk niet dat het zin heeft om een andere baan te zoeken. Op papier is het prima voor elkaar op de werkdruk na. Misschien heeft het ook wel te maken met ouder worden en daarom geen zin meer hebben in de ratrace.

Ik weet niet hoe oud je bent maar het kan ermee te maken hebben. In mijn omgeving hoor ik veel vrienden die tussen 55 en 60 jaar er genoeg van hebben... zeker als de werkdruk hoog is. 

Er is al vanaf midden jaren 90 sprake van sloop en herbouw van de flats (gebouwd eind jaren 50) aan de overkant.  Eind jaren 90 eerst toch nog renovatie om de woningvoorraad op peil te houden. Volgende plan rond de jaren 10 is uitgesteld, uitgesteld en naar de prullenbak verwezen, omdat er minder woningen terug zouden komen dan er nu zijn. Over naar kortdurende huurcontracten, om ieder moment te kunnen beginnen. Wietplantage, andere criminaliteit we hebben het allemaal voorbij zien komen
Sinds 2018 zijn er nieuwe plannen,  vertraging door corona,  vertraging door de stikstof problematiek, omwonenden die in verweer gaan omdat ze het ontwerp niet mooi vinden (Die krotten met zwerfvuil is volgens mij nog erger om tegenaan te kijken maar dat terzijde) zorgde voor nog wat vertraging. 
Nu is er eindelijk een goed plan en een geplande begindatum hoera!

En dan krijg ik vandaag een brief dat er toch weer uitstel komt, omdat er nog een plan moet komen voor veilige sanering, omdat er onverwacht toch asbest is aangetroffen?  Hoezo onverwacht? Al die jaren onderhoud en renovaties heeft nooit iemand gemerkt/ gezien dat er asbest in die huizen zit? Maak dat de kast wijs! Bij gebouwen uit die tijd kan je er toch gewoon op rekenen dat er asbest is gebruikt!  Stelletje losers! 

Hoe diep kun je zinken... 

Malibu2 schreef op 09-04-2024 om 10:13:

Hoe diep kun je zinken...

Nog dieper dus. Ik weet niet of ik nu medelijden met je moet hebben of kwaad moet zijn. Dat jij zulke dingen denkt of zegt, zegt vooral iets over jouw eigen persoonlijkheid, maar je hebt meer dan een miljoen online volgers. En 85K likes op dit bericht dat zo overduidelijk gelogen is, een bericht dat 9 miljoen keer bekeken is. Hoe durf je een andere vrouw, een slachtoffer van ontvoering, zo'n quote toe te schrijven? Ik heb het oorspronkelijke interview met haar gezien en dit heeft ze echt niet gezegd, no way. De reacties op je bericht zijn ook niet fraai. Voel je soms de druk om je nieuwe grote groep volgers aan je te blijven binden en dat je daarvoor steeds extremer moet gaan liegen? Het zal je ongetwijfeld wat opleveren, maar tegen welke prijs? Ik vermoed dat de prijs veel hoger gaat zijn dan jij nu ooit vermoedt. Jij bent de werkelijke nazi. Het is jammer dat je zovelen met je mee de afgrond in sleurt. 

Nou ja, het bevestigt voor mij nogmaals dat jouw mikpunt beter is dan jou. Het bevestigt voor mij hoe haat zich uit, hoe wijdverspreid het is en hoe het zich verder kan verspreiden. Het bevestigt me in mijn eigen standpunt in deze hele kwestie. Maar jemig, wat lopen er toch verrotte exemplaren rond op deze wereld...

gloeiende gloeiende als ik weer is een goed idee bedenk niet uitvoeren. 

Ik: waarom ben ik jaloers?
Gesprekspartner: je bent niet jaloers, je telt gewoon niet mee
Au.

Yumi schreef op 09-04-2024 om 09:53:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent maar het kan ermee te maken hebben. In mijn omgeving hoor ik veel vrienden die tussen 55 en 60 jaar er genoeg van hebben... zeker als de werkdruk hoog is.

Haha spot on! Ik ben 57 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.