Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Ben je nu alweer afgewezen voor een baan? Mik je niet te hoog?

Dolfje schreef op 26-08-2026 om 17:31:

[..]

En ik bij jou in brie

Hahaha 

hopelijk gaat dit een hele goede les voor je zijn, klik nooit op de eerste de beste link die je ziet als je iets op Google zoekt..

Controle afspraak, volgens de mail duur 15 min. Ga zitten in de wachtkamer, deur staat open hij hangt achterover in zijn stoel aan de telefoon. Hij kan mij ook zien, maar kletst gewoon door. Zit me rot te ergeren, want ik wil gewoon naar huis in deze bloedhitte, en  hij is altijd te laat. Als dat komt omdat het consult van iemand uitloopt oké, maar niet omdat je aan de telefoon zit. Loop terug naar de receptie, zeg dat meneer aan de telefoon zit en of ze weet of het nog lang duurt, geen idee maar het kan misschien nog wel even duren is het antwoord. Ik zeg prima, wil je even vragen of meneer het wel weet, anders ga ik nu naar huis, heb nog een andere afspraak. Ze keek me stomverbaasd aan... maar ging het toch vragen... toen kon hij wel ophangen. Ik voelde me een vervelend mens, maar aan de andere kant, jij wilt andersom ook dat ik op tijd kom. 

Godverdorie wat een gekonkel van Jan praat niet meer met Piet en Piet niet meer met Truus en of ik dan vooral nooit meer wat wil zeggen tegen Klazien want stel dat... etc etc etc. 

Ik kan niet zomaar niets meer laten horen naar niemand. Heb nu 1 berichtje getypt naar 1 persoon en daar staat echt niets raars in, de hele wereld mag het lezen. 

Anders wordt mij de mond gesnoerd omdat anderen eerst informatie wereldkundig maken waar ze zich later toch voor schamen. Ik kan besluiten mij helemaal nooit meer te bemoeien met Jan en Piet en Truus en Klazien... misschien besluit ik dat ook... maar ook dan was er toch een soort verklaring nodig waarom ik niet meer reageer. 

1 berichtje, het wordt vermoedelijk morgenochtend gelezen. 

Ik ben het zó zat.

Mijn berichtje is al gelezen. Ben gewend dat die persoon op zondag de berichten niet leest maar het is oké. 
Ik ben het kwijt. Laat het waar het hoort. Laat het waar het hoort. Laat het waar het hoort. 

Zullen we afspreken dat ik voortaan, voordat ik ja zeg om mee te gaan naar je vader, mag kijken of er wielrennen wordt uitgezonden? Twee uur daar gaan zitten met de tv op standje gehoorschade en jullie genoegzaam zwijgend voor de tv is niet mijn idee van even gezellig bij je vader langs.

Ik heb spijt dat ik jullie niet op de foto heb gezet die dag. Het ging toen zo goed en daarna is er zoveel gebeurd. Het voelt als vorig jaar maar hoe lang is de zonsverduistering nu geleden... een week of 3? 

Ik vind het stom dat je het nodig vindt om mij op deze manier weg te sturen.

Ik heb het idee dat mijn broer en ik niet helemaal dezelfde informatie hebben gekregen. Of we interpreteren het anders. Vader is ziek, ik had een cadeautje gekocht en was aan het pijlen wanneer ik dat langs kon brengen v ziekenbezoek. Antwoord iets in de trant dat het nu niet goed gaat, dat het niet uit komt, dat ik beter volgende week kan komen. Omdat ze steeds zoveel verpleging over de vloer hebben. 
Aangezien mijn cadeau een plantje is dat nu ingepakt is zei ik, ik kan ook mijn cadeautje even bij de deur afgeven of desnoods neerzetten, dan komt het bezoek later wel, dan loop ik niet de verpleging in de weg. 

Later sprak ik broer en die gaf aan dat hij gewoon zijn kind daar brengt want ze gaan oppassen. En dat ze altijd oppassen op woensdag en niet hebben gezegd dat het niet zou kunnen. 

Het zou kunnen dat ik met de ene ouder contact had en broer met de andere ouder en dat ze met elkaar nog niet er over uit waren. Het is wel een beetje vreemd.

Dat is inderdaad wel vreemd Damoontje. 

Damoontje schreef op 02-09-2026 om 06:37:

Ik heb het idee dat mijn broer en ik niet helemaal dezelfde informatie hebben gekregen. Of we interpreteren het anders. Vader is ziek, ik had een cadeautje gekocht en was aan het pijlen wanneer ik dat langs kon brengen v ziekenbezoek. Antwoord iets in de trant dat het nu niet goed gaat, dat het niet uit komt, dat ik beter volgende week kan komen. Omdat ze steeds zoveel verpleging over de vloer hebben.
Aangezien mijn cadeau een plantje is dat nu ingepakt is zei ik, ik kan ook mijn cadeautje even bij de deur afgeven of desnoods neerzetten, dan komt het bezoek later wel, dan loop ik niet de verpleging in de weg.

Later sprak ik broer en die gaf aan dat hij gewoon zijn kind daar brengt want ze gaan oppassen. En dat ze altijd oppassen op woensdag en niet hebben gezegd dat het niet zou kunnen.

Het zou kunnen dat ik met de ene ouder contact had en broer met de andere ouder en dat ze met elkaar nog niet er over uit waren. Het is wel een beetje vreemd.

Da's raar. Kun je niet gewoon even bellen hoe het zit?

Wat irritant damoontje. Dan voel je het echt of jij minder belangrijk  bent dan je broer. Zo zou ik het in elk geval voelen.  Mijn moeder zou het ook zo doen trouwens.  Ik hoor het haar zo zeggen. Het is al zo druk met verpleging en ik heb ook de kinderen al om op te passen , nee hoor , kom jij maar een andere  keer.
Maar goed , dat is omdat ik dit dus  me zo kan voorstellen. 
Wellicht is er inderdaad  niet goed overlegd tussen je vader en moeder? Of je broer heeft gewoon een bord voor  zijn kop.

Thanks! 

Ik sprak broer gisteravond, hij zei ik zie morgenochtend wel hoe de vlag erbij hangt. Ik vroeg: Oh dus ze laten je morgen weten of ze kunnen oppassen? 
Hij zei: Nee ik heb geen tegenbericht gehad en woensdag is oppasdag dus dan gaat het gewoon door volgens mij. 
Toen heb ik gezegd: Okee ik wil er ook niet tussen zitten. 

Waarschijnlijk neemt mijn moeder de oppastaken op zich en kan mijn vader gewoon ziek zijn en ontvangt hij ook de thuiszorg. Het gaat om 1 kind. 
Misschien denken zij dat ik bij 'ziekenbezoek' ook een uur wil zitten met koffie en thee en vinden ze dat niet handig als nichtje er ook is + thuiszorg. 

Ik ga iig niet bellen want dan wordt het nog rommeliger voor ze. Ik hoor het later wel. Het is al een beetje bekend dat ze bij oudste broer altijd de boel wat mooier voorspiegelen. Ik heb vrijdag tijd om ze te bezoeken en als dat ook niet kan moet ik het cadeautje (plant) voor nu gewoon weer even uitpakken en water geven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.