Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Bakblik
26-07-2026 om 10:53
Herfstappeltaart schreef op 26-07-2026 om 10:45:
[..]
Irritant. Gisteren zaten wij op een terras te lunchen en een tafeltje voor ons zat een dame te roken. De wind was natuurlijk precies onze kant op. Dame ging weg, wij blij, maar toen kwamen er een moeder en dochter aan hetzelfde tafeltje zitten en die staken allebei een sigaret op
. Totaal niet bezig met de vraag of iemand daar misschien last van zou kunnen hebben.
Wanneer wordt dat nu eens verboden op terrassen?
Dit vooral, mensen die totaal niet bezig zijn met de vraag of hun gedrag overlast veroorzaakt voor anderen.
Op een dag zoals gisteren laten wij, ook als de zon al van het terras af is, het zonnescherm nog uithangen. Daar blijft de warmte onder plakken en dan kunnen we tot laat buiten blijven.
Geen sprake van dat ik dat ding dan om 23.00 nog inklap, de veer die dat ding oprolt kan ik geen tegendruk geven om het zachtjes te doen. Daar ben ik niet sterk en lang genoeg voor. Die klabam wil ik niet zo laat op de avond. Mijn man rolt het ding dus op, bijna geluidloos. Als man er niet is zoals komende week 2 avonden het geval is dan rol ik hem op zodra de zon weg is. Dat is rond 20.00 op dit moment.
Herfstappeltaart
26-07-2026 om 10:55
Bakblik schreef op 26-07-2026 om 10:53:
[..]
Dit vooral, mensen die totaal niet bezig zijn met de vraag of hun gedrag overlast veroorzaakt voor anderen.
Op een dag zoals gisteren laten wij, ook als de zon al van het terras af is, het zonnescherm nog uithangen. Daar blijft de warmte onder plakken en dan kunnen we tot laat buiten blijven.
Geen sprake van dat ik dat ding dan om 23.00 nog inklap, de veer die dat ding oprolt kan ik geen tegendruk geven om het zachtjes te doen. Daar ben ik niet sterk en lang genoeg voor. Die klabam wil ik niet zo laat op de avond. Mijn man rolt het ding dus op, bijna geluidloos. Als man er niet is zoals komende week 2 avonden het geval is dan rol ik hem op zodra de zon weg is. Dat is rond 20.00 op dit moment.
Netjes.
Bakblik
26-07-2026 om 11:55
Herfstappeltaart schreef op 26-07-2026 om 10:55:
[..]
Netjes.
Ons huizenblok is 5 huizen groot en met de buren van 4 huizen zijn we goed met elkaar. We houden elkaar in de gaten en checken even in als de gordijnen niet open gaan. Zorgen voor elkaars post en planten met vakanties, passen in nood op de jongste telg van 4.
Met de buren aan de andere kant van de brandgang hebben we contact maar komen niet bij elkaar over huis.
In beide blokken van 5 huizen zit een gezin dat bij tijd en wijle flink overlast veroorzaakt.
Voor de buren waar ik goed mee ben gedrag ik me netjes en probeer ik overlast te beperken. Als het allemaal van die overlastgevende types zouden zijn dan liet ik dat zonnescherm iedere avond 2 keer met een klap oprollen. 😜
We leven wel gewoon en maken gewone geluiden met de normale activiteiten van het dagelijks leven. We hebben hier een buurvrouw gehad die alles wilde reguleren met afspraken, ben blij dat zij is verhuisd. Geen wasmachines aan voor 7.00 en geen stofzuiger gebruiken na 19.00. Niet douchen na 20.00. Niet met een bal in de tuin spelen, want als die over de schutting zou komen dan beschadigde dat haar planten en nog meer van die dingen die niet kunnen met opgroeiende kinderen.
Herfstappeltaart
26-07-2026 om 12:31
Bakblik schreef op 26-07-2026 om 11:55:
[..]
Ons huizenblok is 5 huizen groot en met de buren van 4 huizen zijn we goed met elkaar. We houden elkaar in de gaten en checken even in als de gordijnen niet open gaan. Zorgen voor elkaars post en planten met vakanties, passen in nood op de jongste telg van 4.
Met de buren aan de andere kant van de brandgang hebben we contact maar komen niet bij elkaar over huis.
In beide blokken van 5 huizen zit een gezin dat bij tijd en wijle flink overlast veroorzaakt.
Voor de buren waar ik goed mee ben gedrag ik me netjes en probeer ik overlast te beperken. Als het allemaal van die overlastgevende types zouden zijn dan liet ik dat zonnescherm iedere avond 2 keer met een klap oprollen. 😜
We leven wel gewoon een maken gewone geluiden met de normale activiteiten van het dagelijks leven. We hebben hier een buurvrouw gehad die alles wilde reguleren met afspraken, ben blij dat zij is verhuisd. Geen wasmachines aan voor 7.00 en geen stofzuiger gebruiken na 19.00. Niet douchen na 20.00. Niet met een bal in de tuin spelen, want als die over de schutting zou komen dan beschadigde dat haar planten en nog meer van die dingen die niet kunnen met opgroeiende kinderen.
Die laatste alinea gaat wel heel ver inderdaad, daar zou ik ook niet blij van worden. Maar gewoon op een normale manier rekening met elkaar houden maakt het samenleven wel zo fijn.
kerst
26-07-2026 om 12:35
Herfstappeltaart schreef op 26-07-2026 om 10:45:
[..]
Irritant. Gisteren zaten wij op een terras te lunchen en een tafeltje voor ons zat een dame te roken. De wind was natuurlijk precies onze kant op. Dame ging weg, wij blij, maar toen kwamen er een moeder en dochter aan hetzelfde tafeltje zitten en die staken allebei een sigaret op
. Totaal niet bezig met de vraag of iemand daar misschien last van zou kunnen hebben.
Wanneer wordt dat nu eens verboden op terrassen?
Roken in de buitenlucht stoort me niet. En nee, ik rook zelf niet. Mensen worden onverdraagzaam over roken buiten. Zelf stoor ik me aan overmatig alcoholgebruik in de horeca .
Herfstappeltaart
26-07-2026 om 12:49
kerst schreef op 26-07-2026 om 12:35:
[..]
Roken in de buitenlucht stoort me niet. En nee, ik rook zelf niet. Mensen worden onverdraagzaam over roken buiten. Zelf stoor ik me aan overmatig alcoholgebruik in de horeca .
Ik ben twee keer geopereerd aan longkanker en heb geen zin de rook van anderen in te moeten ademen als ik lekker zit te lunchen. Gek hè...Overmatig alcoholgebruik is ook niet goed maar daar heb ik geen last van als ik zit te eten. Roken buiten moeten ze zelf weten maar niet vlak voor mijn neus.
Rekenenisleuktaalook
26-07-2026 om 12:56
kerst schreef op 26-07-2026 om 12:35:
[..]
Je hebt buitenlucht en buitenlucht natuurlijk. Ik vind het prima als mensen in de buitenlucht roken. Liever niet op het balkon naast mijn open slaapkamerraam. Niet op de camping in de buurt van de ventilatie-opening van mijn tent. Niet op een terras waar ik dan letterlijk in jouw uitgeademde rook zit.
Herfstappeltaart
26-07-2026 om 12:56
Rekenenisleuktaalook schreef op 26-07-2026 om 12:56:
[..]
Je hebt buitenlucht en buitenlucht natuurlijk. Ik vind het prima als mensen in de buitenlucht roken. Liever niet op het balkon naast mijn open slaapkamerraam. Niet op de camping in de buurt van de ventilatie-opening van mijn tent. Niet op een terras waar ik dan letterlijk in jouw uitgeademde rook zit.
Precies.