Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


Geen wonder dat de wachttijden bij/voor gemeentelijke instanties/diensten zo exorbitant lang zijn! 
In geen enkel commercieel bedrijf hebben medewerkers een lunchpauze van meer dan 1½ uur!
Nou weet ik echt wel dat commerciële bedrijven niet altijd goed zijn voor hun medewerkers maar dit is belachelijk! Na 17.00 hoef je ook niet meer te komen dan zijn ze dicht. 

De verleiding om twee katten tegelijk erin te vervoeren wordt wel groot met zo'n grote kattentrolley. Maar de dierenarts vind het geen goed idee.

Bakblik schreef op 11-06-2026 om 14:08:

Geen wonder dat de wachttijden bij/voor gemeentelijke instanties/diensten zo exorbitant lang zijn!
In geen enkel commercieel bedrijf hebben medewerkers een lunchpauze van meer dan 1½ uur!
Nou weet ik echt wel dat commerciële bedrijven niet altijd goed zijn voor hun medewerkers maar dit is belachelijk! Na 17.00 hoef je ook niet meer te komen dan zijn ze dicht.

Hebben ze echt 1,5 uur pauze? Of is het een half uur pauze en een uur om telefoontjes/mails etc, van de ochtend te verwerken? Net zoals het reces van de tweede kamer niet betekent dat ze vakantie hebben, alleen dat er in die tijd niet plenair vergaderd wordt.

Ik moet nu echt even op mijn handen gaan zitten . 

Roos57 schreef op 11-06-2026 om 14:23:

Ik moet nu echt even op mijn handen gaan zitten .

Dat typt zo lastig   

De meeste van jouw negatieve ervaringen van de laatste tijd zijn reacties op jouw eigen onvriendelijke en botte houding en geen bewijzen dat er iets mis is in de wereld.

Schemerlampje schreef op 11-06-2026 om 14:20:

[..]

Hebben ze echt 1,5 uur pauze? Of is het een half uur pauze en een uur om telefoontjes/mails etc, van de ochtend te verwerken? Net zoals het reces van de tweede kamer niet betekent dat ze vakantie hebben, alleen dat er in die tijd niet plenair vergaderd wordt.

Dat zou natuurlijk ook kunnen dat had ik niet aan gedacht. Maar laat dat dan weten! Laat degene die wel de telefoon opneemt DAT dan zeggen en niet zeggen dat ze met lunchpauze zijn. Dat geeft dan een heel verkeerd beeld. Eind ochtend bellen en te horen krijgen dat ik na de lunch moet terugbellen zonder tijd erbij geeft bij mij na een tweede telefoontje het idee dat die lunchpauze zo lang duurt. 

Bloemenzee schreef op 11-06-2026 om 14:39:

[..]

Dat typt zo lastig

😅


Nehalennia schreef op 11-06-2026 om 14:43:

De meeste van jouw negatieve ervaringen van de laatste tijd zijn reacties op jouw eigen onvriendelijke en botte houding en geen bewijzen dat er iets mis is in de wereld.

Je denkt toch niet dat ik aan de telefoon of op straat zo sta te schreeuwen?  Echt niet!  Dan blijf ik ijzig kalm en reageer beleefd en dan schreeuw ik hier even. 

Bakblik schreef op 12-06-2026 om 09:17:

[..]

Je denkt toch niet dat ik aan de telefoon of op straat zo sta te schreeuwen? Echt niet! Dan blijf ik ijzig kalm en reageer beleefd en dan schreeuw ik hier even.

Voel je je aangesproken? Nehalennia zegt toch nergens dat dit over jou gaat?

Schemerlampje schreef op 12-06-2026 om 10:05:

[..]

Voel je je aangesproken? Nehalennia zegt toch nergens dat dit over jou gaat?

Dat is waar. 

heeft niks met gevoeligheid te maken je bent gewoon veels te ruw soms

Ik snap je echt, het is vervelend als je buren roken in de tuin en jij je ramen daardoor moet sluiten. Zelf vind ik het ook niet fijn als buurman rookt en de boel daardoor dicht moet gooien en mijn wasrek naar binnen moet halen. Maar ruzie maken omdat je vindt dat hij binnen moet roken of moet stoppen, dat kan ook niet. Bovendien mag je tegenwoordig niet altijd in huis roken van de verhuurder. 

Je kunt het probleem ook van de andere kant benaderen. 
Niet zoeken naar een tas die groot genoeg is om AL je spullen in te doen maar even kritisch kijken naar of je al die spullen ook echt nodig hebt tijdens je uitstapje en misschien iets thuis laten. 

Bakblik schreef op 13-06-2026 om 13:43:

Je kunt het probleem ook van de andere kant benaderen.
Niet zoeken naar een tas die groot genoeg is om AL je spullen in te doen maar even kritisch kijken naar of je al die spullen ook echt nodig hebt tijdens je uitstapje en misschien iets thuis laten.

Oh ja! Die ken ik. 

Paar weken geleden ging bij ons groep acht op kamp. Kinderen die meer dan één forse tas mee hebben of hun toilettas in hun rugzak hebben. De bagage ging direct door naar de locatie, de kinderen gingen onderweg nog van alles doen. Lopen ze een uur in een bos hun toilettas mee te sjouwen. En hun lunch, dat ook. En dan hebben sommigen ook gewoon grote flessen shampoo en douchegel mee. Of vier grote handdoeken voor twee nachten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.