Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


Herfstappeltaart schreef op 03-06-2026 om 16:15:

[..]

Ik denk dat velen tegenwoordig huftergedrag vertonen in het verkeer. Zowel sommige ebikers, als fatbikers, als automobilisten én op een normale fiets fietsende jeugd. Bij ons achter is een middelbare school en sommige tieners fietsen daar drie, vier man sterk naast elkaar op het fietspad. Als ik er (op mijn ebike met een normaal gangetje) aan kom, vertikken ze om opzij te gaan. Ik vind het altijd een beetje jammer om etiketten te plakken op groepen.

Je hebt nu eenmaal hufters en aardige mensen. En ook bejaarden zijn niet allemaal hetzelfde.

Ik merk vooral ook dat mijn snelheid op mijn E-bike door tragere fietsers verkeerd wordt ingeschat. Dan rijd ik op een voorrangsweg en draaien mensen voor mij de weg op terwijl dat eigenlijk net niet past. Ik moet dan flink remmen. Ik rijd 23/24 km/uur maar met mijn uiterlijk wordt ik ingeschat als tragere fietser. En dat ik dan flink moet remmen. 

Meestal zeg ik niks, schelden zeker niet. Alleen pas heb ik wat gezegd toen ik dus echt niet meer op tijd kon remmen en ik die vrouw tegen haar achterwiel raakte.

Rekenenisleuktaalook schreef op 03-06-2026 om 18:32:

[..]

Ik merk vooral ook dat mijn snelheid op mijn E-bike door tragere fietsers verkeerd wordt ingeschat. Dan rijd ik op een voorrangsweg en draaien mensen voor mij de weg op terwijl dat eigenlijk net niet past. Ik moet dan flink remmen. Ik rijd 23/24 km/uur maar met mijn uiterlijk wordt ik ingeschat als tragere fietser. En dat ik dan flink moet remmen.

Meestal zeg ik niks, schelden zeker niet. Alleen pas heb ik wat gezegd toen ik dus echt niet meer op tijd kon remmen en ik die vrouw tegen haar achterwiel raakte.

Ja het lijkt of sommigen nog steeds niet in de gaten hebben dat het verkeer (vooral het fietsverkeer) ingrijpend is veranderd. Snelheden zijn anders en daar moeten mensen nog op leren anticiperen blijkbaar. Ik moet zelf ook wel in de gaten houden bijvoorbeeld, dat je elektrische auto's minder goed hoort aankomen. Heerlijk vind ik, dat zachte geluid, maar je moet het wel even in de gaten hebben. 

pfft ik wordt hier wel een beetje moe van hoor..., ik heb gvd geen tijd om opnieuw op zoek te gaan.
jezus mens wil de opdracht nou of niet!!! 

ik wou dat je nog leefde. 

Lidl, waarom wordt mijn komkommer een dag na aankoop al geel? De reclame zegt toch Lidl de beste in groente en fruit?

Ik ben een beetje klaar met jou.

kerst schreef op 06-06-2026 om 11:39:

Lidl, waarom wordt mijn komkommer een dag na aankoop al geel? De reclame zegt toch Lidl de beste in groente en fruit?

Ze kunnen zoveel zeggen. Mijn ervaring is hetzelfde als die van jou met groente en fruit vaak van daar. Koop het dus nog amper, alleen als ik het dezelfde dag nodig heb.

Nee Gerda, Henk hoeft geen nacontrole te plannen van zijn gehoorapparaten! 
Echt niet! 
Ik hoor jou vanaf het balkon vragen of Henk de droogmolen kan neerzetten, omdat je meer was hebt dan er aan de lijnen op je balkon past.
Henk geeft een keurig antwoord: Dat ga ik doen als ik de tomaten heb opgebonden en mijn handen heb gewassen. Ik kan het in mijn tuin (3 huizen verder) goed verstaan. 
Als jij de tuin in komt met de laatste handdoeken in de mand begin je te foeteren dat Henk je niet gehoord heeft en dat daarom de droogmolen nog niet klaar staat. Henk zegt dat hij gezegd heeft dat hij het gaat doen maar dat hij nog even zijn handen moet wassen maar je gelooft hem niet. 
En zo kibbelen jullie verder. Ik hoor en versta Henk prima in mijn tuin maar jij niet. 
Misschien moet je zelf even langs bij Beter horen? 

kerst schreef op 06-06-2026 om 11:39:

Lidl, waarom wordt mijn komkommer een dag na aankoop al geel? De reclame zegt toch Lidl de beste in groente en fruit?

Waarom zou je dit niet hardop zeggen? Teruggaan en aangeven dat als ze de beste willen blijven, het met dit soort komkommers niet lukt

Kon ik maar met de VUT, ben er zo klaar mee

Dolfje schreef op 08-06-2026 om 14:44:

[..]

Ze kunnen zoveel zeggen. Mijn ervaring is hetzelfde als die van jou met groente en fruit vaak van daar. Koop het dus nog amper, alleen als ik het dezelfde dag nodig heb.

Inderdaad. De Lidl avocado was ook nog rot. 

kerst schreef op 08-06-2026 om 19:43:

[..]

Inderdaad. De Lidl avocado was ook nog rot.

Nou zijn avocado's ook wel een categorie apart. Ik ben een kei geworden in het voelen of ie mooi zal zijn, maar het blijft tricky. Soms lijkt hij goed, maar is hij toch zwart vanbinnen. (ik heb eens een bordje bij een doos avocado's zien staan met de tekst: Ik knijp terug  )

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.