Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Rekenenisleuktaalook
03-06-2026 om 18:32
Herfstappeltaart schreef op 03-06-2026 om 16:15:
[..]
Ik denk dat velen tegenwoordig huftergedrag vertonen in het verkeer. Zowel sommige ebikers, als fatbikers, als automobilisten én op een normale fiets fietsende jeugd. Bij ons achter is een middelbare school en sommige tieners fietsen daar drie, vier man sterk naast elkaar op het fietspad. Als ik er (op mijn ebike met een normaal gangetje) aan kom, vertikken ze om opzij te gaan. Ik vind het altijd een beetje jammer om etiketten te plakken op groepen.
Je hebt nu eenmaal hufters en aardige mensen. En ook bejaarden zijn niet allemaal hetzelfde.
Ik merk vooral ook dat mijn snelheid op mijn E-bike door tragere fietsers verkeerd wordt ingeschat. Dan rijd ik op een voorrangsweg en draaien mensen voor mij de weg op terwijl dat eigenlijk net niet past. Ik moet dan flink remmen. Ik rijd 23/24 km/uur maar met mijn uiterlijk wordt ik ingeschat als tragere fietser. En dat ik dan flink moet remmen.
Meestal zeg ik niks, schelden zeker niet. Alleen pas heb ik wat gezegd toen ik dus echt niet meer op tijd kon remmen en ik die vrouw tegen haar achterwiel raakte.
Herfstappeltaart
03-06-2026 om 19:29
Rekenenisleuktaalook schreef op 03-06-2026 om 18:32:
[..]
Ik merk vooral ook dat mijn snelheid op mijn E-bike door tragere fietsers verkeerd wordt ingeschat. Dan rijd ik op een voorrangsweg en draaien mensen voor mij de weg op terwijl dat eigenlijk net niet past. Ik moet dan flink remmen. Ik rijd 23/24 km/uur maar met mijn uiterlijk wordt ik ingeschat als tragere fietser. En dat ik dan flink moet remmen.
Meestal zeg ik niks, schelden zeker niet. Alleen pas heb ik wat gezegd toen ik dus echt niet meer op tijd kon remmen en ik die vrouw tegen haar achterwiel raakte.
Ja het lijkt of sommigen nog steeds niet in de gaten hebben dat het verkeer (vooral het fietsverkeer) ingrijpend is veranderd. Snelheden zijn anders en daar moeten mensen nog op leren anticiperen blijkbaar. Ik moet zelf ook wel in de gaten houden bijvoorbeeld, dat je elektrische auto's minder goed hoort aankomen. Heerlijk vind ik, dat zachte geluid, maar je moet het wel even in de gaten hebben.
Rogue
03-06-2026 om 19:40
pfft ik wordt hier wel een beetje moe van hoor..., ik heb gvd geen tijd om opnieuw op zoek te gaan.
jezus mens wil de opdracht nou of niet!!! 
Herfstappeltaart
05-06-2026 om 10:42
Broodjebrie schreef op 03-06-2026 om 20:02:
ik wou dat je nog leefde.
kerst
06-06-2026 om 11:39
Lidl, waarom wordt mijn komkommer een dag na aankoop al geel? De reclame zegt toch Lidl de beste in groente en fruit?