Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Bloemenzee schreef op 09-05-2026 om 17:09:

[..]

Als je denkt dat het kan, bespreekbaar maken. Als je denkt dat dat nergens toe leidt: niet op hulp rekenen, hulp ook niet accepteren (als je weet dat er later nog allerlei voorwaarden bij gaan komen) en vooral de gevoelens bij de ander laten. En zo min mogelijk bespreken met zo’n persoon, zodat er ook geen aanleiding is om hulp aan te bieden. Ofwel: heel veel afstand.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie, had ik even nodig!❤️

Nehalennia schreef op 10-05-2026 om 07:09:

[..]

Dankjewel voor je uitgebreide reactie, had ik even nodig!❤️

Echt. Moet dat gras nu echt elke 3 dagen gemaaid worden? Straks is het weer dood, net als vorig jaar. Ik ben al zo overprikkeld, elke 3 dagen die herrie. Word er gek van!

aaarghhhh

Ik heb al een tijd gedoe met een klant..meerdere malen aangegeven, al 2 jaar gezeik.
Mijn leidinggevende geeft niet thuis.
Nu ineens is er morgen om 7.45uur een overleg. 

Dan ben ik vrij en moet ik mijn kind naar school brengen..hoezo ineens nu?  en normaal begin ik om 9 uur..

Aaaaaa

Ik zit er een beetje doorheen geloof ik, qua energie.
Veel te veel gewerkt de laatste tijd.

Wat een energie kostte het vandaag weer. Een dag werken kost minder energie. Hou veel van ze, maar heb er een dag taak aan. 
Waarom niet gewoon naar school gaan? Het is weer iedere dag drama op het moment en op school komt ze niet.  

jij moet echt leren communiceren 🙄

Ik ben meer dan oververmoeid, sta op omvallen. Mijn hoofd werkt niet goed meer, m'n lijf geeft aan dat ik zo niet verder kan. Maar ja.....veel (mantel)zorg, 3 tot 4 keer per nacht wakker (gemaakt, niet uit mijzelf)...en dat al járen.
Respijtzorg, sociaal vangnet, ondersteuning,.......nee mevrouw, sorry.

Wat als ik omval....binnenkort in dit theater 

CreaBea schreef op 12-05-2026 om 09:35:

Ik ben meer dan oververmoeid, sta op omvallen. Mijn hoofd werkt niet goed meer, m'n lijf geeft aan dat ik zo niet verder kan. Maar ja.....veel (mantel)zorg, 3 tot 4 keer per nacht wakker (gemaakt, niet uit mijzelf)...en dat al járen.
Respijtzorg, sociaal vangnet, ondersteuning,.......nee mevrouw, sorry.

Wat als ik omval....binnenkort in dit theater

Dit zou je juist wèl hardop moeten zeggen…! Is er geen hulp vanuit de WMO? Is er niemand die ook maar een klein taakje van je over kan nemen? Als jij helemaal uitvalt door ziekte/burnout/dood, moet het ook helemaal zonder jou en dat lukt dan ook, dus waarom niet nu al? Wees ook goed voor jezelf ❤️

CreaBea schreef op 12-05-2026 om 09:35:

Ik ben meer dan oververmoeid, sta op omvallen. Mijn hoofd werkt niet goed meer, m'n lijf geeft aan dat ik zo niet verder kan.

Dit is al omgevallen hè! Letterlijk gezien sta je nog maar wil je echt doorgaan tot je echt alleen nog maar in bed kunt liggen? 

Jij bent de enige die voor jou kan zorgen. Ik hoop echt dat je dat gaat doen en als je dat niet lukt een vriend(in) inschakelt die voor jou opkomt.

lientje69 schreef op 10-05-2026 om 11:49:

Echt. Moet dat gras nu echt elke 3 dagen gemaaid worden? Straks is het weer dood, net als vorig jaar. Ik ben al zo overprikkeld, elke 3 dagen die herrie. Word er gek van!

Ik zeg misschien iets compleet overbodig, maar heb je wel eens aan een noice cancelling koptelefoon gedacht? Dat was mijn redding tijdens een lange vliegreis afgelopen zomer. 

Bellebelle schreef op 12-05-2026 om 13:39:

[..]

Ik zeg misschien iets compleet overbodig, maar heb je wel eens aan een noice cancelling koptelefoon gedacht? Dat was mijn redding tijdens een lange vliegreis afgelopen zomer.

Nog tips voor een goede? Zie online maar iets van 30 db. Dat heb ik al qua oordoppen.  En werkt niet heel goed. 

lientje69 schreef op 12-05-2026 om 14:23:

[..]

Nog tips voor een goede? Zie online maar iets van 30 db. Dat heb ik al qua oordoppen. En werkt niet heel goed.

Ik kan op de koptelefoon niet zien welk merk het is, maar het is er één van Sony. Ik las wel een interessant artikel in de krant dit weekend en daarin stond dat helemaal prikkelvrij ook weer niet goed is, omdat je hersenen ook prikkels nodig hebben. Maar dat kan helemaal anders zijn met NAH, zoals jij. 

Bellebelle schreef op 12-05-2026 om 14:30:

[..]

Ik kan op de koptelefoon niet zien welk merk het is, maar het is er één van Sony. Ik las wel een interessant artikel in de krant dit weekend en daarin stond dat helemaal prikkelvrij ook weer niet goed is, omdat je hersenen ook prikkels nodig hebben. Maar dat kan helemaal anders zijn met NAH, zoals jij.

Dit

ivm long covid onderzocht in een audiologisch centrum. Daar is mij afgeraden om een noise cancelling koptelefoon te gebruiken. Omdat ik ook snel overprikkeld ben, had ik dat wel fijn gevonden maar het mocht niet, omdat het "lawaai" harder lijkt binnen te komen, als je hem afzet. 

Bellebelle schreef op 12-05-2026 om 14:30:

[..]

Klopt. Daarom raken kinderen vaak nog erger overprikkeld als ze continu  een noise canceling op hebben . Ergo zegt ook  idd dat je ze niet steeds moet vermijden omdat het dan uiteindelijk nóg erger wordt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.