Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

JtM

JtM

04-05-2026 om 12:57

De maandag trainer van zoon zijn team laat net pas weten dat hij weer geen training kan geven. Als je zulke beperkte tijd hebt, word dan geen trainer! 

lientje69 schreef op 04-05-2026 om 09:22:

[..]

Jemig Hemke...

Je doet zulk goed werk. In plaats van dat ze blij zijn met je inzet.

Wat stom zeg

Familie vraagt het regelmatig. Alleen mijn kinderen en echtgenoot staan er nog altijd achter,evenals collega’s 

verlenging contract is weer binnen.

Hemke schreef op 04-05-2026 om 19:36:

[..]

Familie vraagt het regelmatig. Alleen mijn kinderen en echtgenoot staan er nog altijd achter,evenals collega’s

verlenging contract is weer binnen.

Laten we dan maar het positieve ervan denken. Dat ze het vragen omdat ze je zo goed vinden en niet kunnen  missen.

Ies

Ies

05-05-2026 om 01:24

Bakblik schreef op 04-05-2026 om 09:28:

Ja dat ding heeft een naam waar mes in voor komt en in de la ligt het, vanwege de lengte, bij de koksmessen. Zoals je nu ziet kan je daar geen peperkoek mee snijden, dit mes snijdt namelijk niet. Het is een paletmes!
Nu heb ik een peperkoek in 16 stukken, heel veel dank daarvoor!

Haha Bakblik. Ja, als het bij de messen ligt, zou het zomaar kunnen dat ik er ook het onmogelijke mee zou gaan doen. 

ja, vroeger zei ik inderdaad altijd ja tegen je, als je om hulp vroeg. Ik paste me aan, wilde je graag helpen. Dat was ik ook gewend vanuit huis, eerst een ander helpen en dan pas aan mezelf denken.

Maar die tijd is voorbij, familielid. Ik ben in therapie gegaan, heb geleerd om dat patroon te doorbreken. Eerst voor mezelf zorgen, dan voor een ander. Dat ben je niet gewend en dat snap ik, maar ik ben niet verantwoordelijk voor jouw kleine netwerk. Misschien moet je ie dat eens afvragen, waarom je netwerk zo klein is geworden. Je zult er toch aan moeten wennen dat ik ben veranderd. Als je dat niet kan accepteren is daar het gat van de deur.

godsamme mam het valt best mee zoveel eet ik niet eens

Komt wel goed met de jurk 🙄

Echt ik ben iedereen dankbaar die rekening houdt met mij en mijn cursisten en ons voorzichtig passeert. Helemaal top! 
Maar snappen jullie ook dat we moeten oefenen met echte verkeerssituaties? Dat we over een rotonde willen fietsen waar het verkeer zich gedraagt volgens de regels, zodat we moeten wachten om naar de overkant te komen.  Dat we op de vluchtheuvel wachten, omdat de cursist nog onvoldoende snelheid heeft om in 1 keer over te steken. 
Dat we voorrang krijgen is leuk maar het moet geen gewoonte worden, dan denken de cursisten straks dat dat altijd gebeurt en steken ze straks voor die aanstormende vrachtwagen over, omdat ze denken: Die stopt wel!  

DOE NORMAAL EN GEDRAAG JE VOLGENS DE REGELS, DAAR HEBBEN WE WAT AAN! 

Wat een kutdag weer zeg

Ik ben vast te moe waardoor de opmerking verkeerd valt, maar: jij moet dat doen van mij??? Volgens mij hebben we daar afspraken over! Samen gemaakt. Ter bescherming van mij, dat klopt, anders laat je alles voor mij liggen…

Als je mij hulp aanbied op een heel specifieke manier, die precies in jouw schema past, met je hele gezin erbij en ik dat afwijs, dan betekent dat niet dat ik 'alle hulp afwijs'. Dat betekent dat jouw voorstel vooral over jou en jouw schuldgevoelens en projecties gaat en niet over wat mij daadwerkelijk zou helpen. Kijk eens eerlijk naar je beweegredenen zou ik zeggen, jouw gevoelens gaan over jou, niet over mij. 

Nehalennia schreef op 09-05-2026 om 14:39:

Als je mij hulp aanbied op een heel specifieke manier, die precies in jouw schema past, met je hele gezin erbij en ik dat afwijs, dan betekent dat niet dat ik 'alle hulp afwijs'. Dat betekent dat jouw voorstel vooral over jou en jouw schuldgevoelens en projecties gaat en niet over wat mij daadwerkelijk zou helpen. Kijk eens eerlijk naar je beweegredenen zou ik zeggen, jouw gevoelens gaan over jou, niet over mij.

Helemaal herkenbaar! 

Bloemenzee schreef op 09-05-2026 om 15:07:

[..]

Helemaal herkenbaar!

Ja? Wat vervelend voor je dat je het herkent, ik vind het een hele lastige dynamiek om me in te bevinden, hoe doorbreek je dit nu?

Nehalennia schreef op 09-05-2026 om 16:40:

[..]

Ja? Wat vervelend voor je dat je het herkent, ik vind het een hele lastige dynamiek om me in te bevinden, hoe doorbreek je dit nu?

Als je denkt dat het kan, bespreekbaar maken. Als je denkt dat dat nergens toe leidt: niet op hulp rekenen, hulp ook niet accepteren (als je weet dat er later nog allerlei voorwaarden bij gaan komen) en vooral de gevoelens bij de ander laten. En zo min mogelijk bespreken met zo’n persoon, zodat er ook geen aanleiding is om hulp aan te bieden. Ofwel: heel veel afstand.

Ik zou donderdag een date hebben maar merkte dat mn beste vriend een oogje op haar heeft dus gevraagd of hij het fijn zo vinden als ik zou cancelen. Eerst nee maar net appte hij nou ja misschien toch wel. Enerzijds jammer want leuke dame maar ik gun hem de wereld dus hoop voor hem dat ze ja zegt als hij haar uit gaat vragen binnenkort.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.