Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Broodjebrie
01-05-2026 om 09:15
als je al m'n hulp weigert voor deze maand schiet het niet op he? De weekenden wil je niet. Hemelvaart en Pinksteren ook niet. En mij dan proberen een schuldgevoel aan te praten omdat je netwerk niet groot is. Tja mensen moeten ook werken en hebben een gezin. Kun je wel chagrijnig op me reageren maar je hebt alleen jezelf ermee. Wees blij dat ik je wil helpen..
kerst
01-05-2026 om 17:25
Wat zijn deze snackwortels smaakloos. Nu begrijp ik waarom 1 + 1 gratis is..
Netherfield
01-05-2026 om 18:12
“Ik heb een werkvraag”. Om vervolgens alleen maar te zeuren over collega’s van mijn vorige afdeling. Dat is GEEN werkvraag!
Bloemenzee
01-05-2026 om 22:54
Dus ik mag niet zonder argumenten “wel” beweren, maar jij mag wel zonder argumenten “niet” beweren? 
Herfstappeltaart
02-05-2026 om 07:12
Bloemenzee schreef op 01-05-2026 om 22:54:
Dus ik mag niet zonder argumenten “wel” beweren, maar jij mag wel zonder argumenten “niet” beweren?
Dit komt me heeeeeeel bekend voor
Rekenenisleuktaalook
02-05-2026 om 07:50
Bloemenzee schreef op 01-05-2026 om 22:54:
Logisch toch? 'Wel' is fout, dus moet jij met heel goede redenen komen. Duh!!!!
Broodjebrie
02-05-2026 om 08:14
dus ik had maar een maand eerder moeten beginnen met mijn nieuwe baan en dan maar 'even' wat minder uren te werken zodat ik jou kon helpen met inpakken? Mag ik zelf even beslissen wanneer ik met mijn nieuwe baan begin? Ik hou er totaal niet van als jij gaat zeggen wat ik moet doen. Maak niet van jouw verwachting mijn verplichting!
Jujubee
03-05-2026 om 08:15
Pff, ik ben zo verschrikkelijk onrustig de hele tijd. Ik slaap al drie dagen voor geen meter. Ik ben veel bezig met mijn nieuwe baan en het afscheid nemen van mijn oude baan en mijn collega's. En ik ga naar Sevilla volgende week maandag en ik heb er nog helemaal geen zin in eigenlijk. Weer alleen op vakantie gaan is altijd weer een drempel waar ik overheen moet. Ik doe het vaker hoor, maar ik vind het de laatste jaren niet zo leuk meer. Maar ja, er is niemand anders wat mee kan dus het moet maar. Ik mis mijn hond ook. Dat hij er niet meer is, daar ben ik ook nogal van slag van ineens. Ik heb het een beetje gehad met alles, merk ik. Morgen ook weer naar de tandarts en ik ben als de dood dat er weer iets mis is wat me veel geld gaat kosten. Ik heb nergens last van, maar dat heb ik zo vaak niet en dan is er toch wel weer wat. Zucht.
Herfstappeltaart
03-05-2026 om 08:18
Jujubee schreef op 03-05-2026 om 08:15:
Pff, ik ben zo verschrikkelijk onrustig de hele tijd. Ik slaap al drie dagen voor geen meter. Ik ben veel bezig met mijn nieuwe baan en het afscheid nemen van mijn oude baan en mijn collega's. En ik ga naar Sevilla volgende week maandag en ik heb er nog helemaal geen zin in eigenlijk. Weer alleen op vakantie gaan is altijd weer een drempel waar ik overheen moet. Ik doe het vaker hoor, maar ik vind het de laatste jaren niet zo leuk meer. Maar ja, er is niemand anders wat mee kan dus het moet maar. Ik mis mijn hond ook. Dat hij er niet meer is, daar ben ik ook nogal van slag van ineens. Ik heb het een beetje gehad met alles, merk ik. Morgen ook weer naar de tandarts en ik ben als de dood dat er weer iets mis is wat me veel geld gaat kosten. Ik heb nergens last van, maar dat heb ik zo vaak niet en dan is er toch wel weer wat. Zucht.
Ik heb bewondering voor mensen die alleen op vakantie gaan. Ik denk niet dat ik daar de moed voor zou hebben. Als mijn man zou overlijden zou ik denk ik nooit meer weg gaan. De rest van mijn leven op mijn eiland doorbrengen. Petje af dus. Is een nieuwe hond geen optie misschien?
Jujubee
03-05-2026 om 12:17
Herfstappeltaart schreef op 03-05-2026 om 08:18:
[..]
Ik heb bewondering voor mensen die alleen op vakantie gaan. Ik denk niet dat ik daar de moed voor zou hebben. Als mijn man zou overlijden zou ik denk ik nooit meer weg gaan. De rest van mijn leven op mijn eiland doorbrengen. Petje af dus. Is een nieuwe hond geen optie misschien?
Ik heb geen eigen hond hoor, maar een deelhond. Die heeft bijna zeven weken hier gelogeerd omdat zijn baasje een nieuwe heup heeft en nu is hij weer naar huis. Hij is niet dood, gelukkig, maar nu hij weer bij zijn baasje is, kom ik maar lastig tot rust. Ik wil geen eigen hond ook, maar een deelhond hebben is wel heel gezellig.
Nou, ik ben altijd alleen op vakantie gegaan en vond het altijd prima, maar de laatste jaren vind ik het minder leuk. Vorig jaar ben ik nog naar Egypte geweest met mijn moeder en dat was zo gezellig, dat ik nu weer bang ben om me te gaan vervelen en me niet op mijn gemak te voelen alleen. Ik ben ook wat voorzichtiger geworden qua veiligheid en zo, dus ik vertrouw dingen ook wat minder snel. Dus ja, ik vind het wel spannend. Ik ga van maandag tot vrijdag, dus ook best lang. Alleen eten vind ik het ergst. Meestal haal ik wat af en ga ik dan op mijn kamer eten. Ik ben wel blij dat ik geen week in Griekenland geboekt heb. Dat deed ik vroeger ook alleen, maar een strandvakantie is best lang in je uppie.
Ja, snap ik, dat je zonder je man niet meer weg zou gaan in je eentje. Het is echt iets wat je moet liggen en wat je moet durven, denk ik.
Dank je voor de knuffel, broodjebrie.
lientje69
03-05-2026 om 16:25
Broodjebrie schreef op 02-05-2026 om 08:14:
dus ik had maar een maand eerder moeten beginnen met mijn nieuwe baan en dan maar 'even' wat minder uren te werken zodat ik jou kon helpen met inpakken? Mag ik zelf even beslissen wanneer ik met mijn nieuwe baan begin? Ik hou er totaal niet van als jij gaat zeggen wat ik moet doen. Maak niet van jouw verwachting mijn verplichting!
Wat een geweldig mooie uitdrukking jouw laatste zin!
Jujubee
lientje69
03-05-2026 om 16:27
Ik zeg het hier maar even hardop. Want in het echie krijg te veel commentaar als ik het zeg. Ik baal ervan en ben er ook verdrietig om dat mijn vooruitgang zo minimaal is geweest en er straks 7 maanden om zijn en ik dus moet gaan accepteren dat dit is wat het is voor de toekomst.