Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

kerst schreef op 19-03-2026 om 11:04:

Met zo'n waakse rashond ga je toch niet op een appartement in de stad wonen. Hij blaft om bijna alles.

Hier iemand met 2 keffertjes, die blaffen de hele dag. Die vrouw werkt fulltime, ze heeft wel iemand die een rondje met ze loopt. Verder zitten ze de hele tijd binnen zich rot te vervelen en blaffen om alles wat beweegt. Woon er gelukkig niet naast, maar ik weet van haar buren dat ze er gek van worden. Woningstichting heeft 'n keer met eigenaar gesproken en buurtbemiddeling voorgesteld, dat wil ze niet. De overlastgever werkt niet mee en dan houdt het blijkbaar op. 

Yumi schreef op 19-03-2026 om 11:57:

[..]

Snap je ergernis helemaal, in Nl stikt het van de onopgevoede honden (dankzij de lakse eigenaren).

Tijd geleden springt er een hond met zijn vuile poten tegen mijn lichtgrijze jas aan. Ik zeg, kijk eens de poten staan op mijn jas komt net van de stomerij. Antwoord, ach stel je niet aan. Kon me nog net inhouden

Ik voelde me gewoon bezwaard. Ik moest die broek met hondenkwijl inleveren, omdat hij niet paste, het was niet mijn schuld maar ik moest er wel mee naar de kassa. Dat mens van die hond was al vertrokken. Ik vind dat ook gewoon echt erg voor die ondernemer. Het is een klein zelfstandig boetiekje, niet van een grote keten.  Ze zit nu met een misschien onverkoopbare broek, misschien dat hij met flinke korting nog weg gaat maar toch een onnodige kostenpost voor haar. 

waarom zijn zelfs de werklui hier zo achterlijk ongeduldig...
je ziet dat ik aan de telefoon was je kon best die 4 seconden wachten 😠

ik geef die kut poortjes de schuld wat een gezeik..

Bakblik schreef op 19-03-2026 om 12:18:

[..]

Ik voelde me gewoon bezwaard. Ik moest die broek met hondenkwijl inleveren, omdat hij niet paste, het was niet mijn schuld maar ik moest er wel mee naar de kassa. Dat mens van die hond was al vertrokken. Ik vind dat ook gewoon echt erg voor die ondernemer. Het is een klein zelfstandig boetiekje, niet van een grote keten. Ze zit nu met een misschien onverkoopbare broek, misschien dat hij met flinke korting nog weg gaat maar toch een onnodige kostenpost voor haar.

Ja dat zou ik ook vervelend vinden, maar zo gaat dat tegenwoordig.... ze nemen geen verantwoording voor het gedrag van hun hond. 

Verdrietige situatie op mijn werk, zo maar even een rondje met de hond lopen. 

oh nu kun je wel ineens op de afgesproken dag bellen?? Dikke pech, ik ga niet voor jullie werken. 

Broodjebrie schreef op 19-03-2026 om 15:34:

oh nu kun je wel ineens op de afgesproken dag bellen?? Dikke pech, ik ga niet voor jullie werken.

Wat zei jij? Gezien het aantal positieve reacties dat ik op mijn sollicitaties heb mogen ontvangen, heb ik een eerste selectie gemaakt..... helaas 

Yumi schreef op 19-03-2026 om 18:50:

[..]

Wat zei jij? Gezien het aantal positieve reacties dat ik op mijn sollicitaties heb mogen ontvangen, heb ik een eerste selectie gemaakt..... helaas

Haha ja zoiets heb ik wel gezegd ja. 

Yumi schreef op 19-03-2026 om 11:57:

[..]

Snap je ergernis helemaal, in Nl stikt het van de onopgevoede honden (dankzij de lakse eigenaren).

Tijd geleden springt er een hond met zijn vuile poten tegen mijn lichtgrijze jas aan. Ik zeg, kijk eens de poten staan op mijn jas komt net van de stomerij. Antwoord, ach stel je niet aan. Kon me nog net inhouden

Jezus, wat asociaal. Ik had me kapot geschaamd als mijn leenhond dat gedaan had en spontaan je stomerijkosten betaald. Dat kan toch niet? Mijn hond is geen springer gelukkig, maar soms kan hij wel op mensen en honden die hij kent afstormen in zijn enthousiasme. Dan wil hij gedag zeggen en blaft hij ook.  

Soms denkt hij dat het iemand is die hij kent, terwijl dat niet zo is. Dat erop af gaan doet hij alleen in een losloopgebied natuurlijk, hij kan prima los. Als ik hem aangelijnd heb dan corrigeer ik dat gewoon meteen. Hij kan ook bedelen om koekjes bij mensen waarvan hij weet dat ze uitdelen maar dat mag hij niet van mij. Een koekje en dan is het klaar. Tegen schuttingen aanplassen mag hij ook niet. Doe het maar op het gras ergens. 

Het gedrag van andere mensen met hun honden is de voornaamste reden dat ik er zelf geen een durf te nemen. Ik zie zoveel losgeslagen projectielen om me heen. Ik hou al vaak mijn hart vast met mijn leenhond. Die negeert de meeste honden gelukkig dus het gaat bijna altijd goed, maar heel soms is het kantje boord als er zo'n loslopende gek op ons afgestormd komt. Straks komt hij een tijdje bij me logeren omdat zijn baasje geopereerd wordt en ik vind het super gezellig, maar ook spannend. Er lopen weer veel nieuwe honden in de buurt die ik nog niet ken, dus dan ben ik altijd een beetje voorzichtig. Ik neem het de losgeslagen projectielen niet kwalijk trouwens, de baasje dan weer wel. Voedt je hond op en biedt je excuses aan als hij iets molt van een ander of zich niet kan gedragen. 

Jujubee schreef op 20-03-2026 om 09:32:

[..]

Jezus, wat asociaal. Ik had me kapot geschaamd als mijn leenhond dat gedaan had en spontaan je stomerijkosten betaald. Dat kan toch niet? Mijn hond is geen springer gelukkig, maar soms kan hij wel op mensen en honden die hij kent afstormen in zijn enthousiasme. Dan wil hij gedag zeggen en blaft hij ook.

Soms denkt hij dat het iemand is die hij kent, terwijl dat niet zo is. Dat erop af gaan doet hij alleen in een losloopgebied natuurlijk, hij kan prima los. Als ik hem aangelijnd heb dan corrigeer ik dat gewoon meteen. Hij kan ook bedelen om koekjes bij mensen waarvan hij weet dat ze uitdelen maar dat mag hij niet van mij. Een koekje en dan is het klaar. Tegen schuttingen aanplassen mag hij ook niet. Doe het maar op het gras ergens.

Het gedrag van andere mensen met hun honden is de voornaamste reden dat ik er zelf geen een durf te nemen. Ik zie zoveel losgeslagen projectielen om me heen. Ik hou al vaak mijn hart vast met mijn leenhond. Die negeert de meeste honden gelukkig dus het gaat bijna altijd goed, maar heel soms is het kantje boord als er zo'n loslopende gek op ons afgestormd komt. Straks komt hij een tijdje bij me logeren omdat zijn baasje geopereerd wordt en ik vind het super gezellig, maar ook spannend. Er lopen weer veel nieuwe honden in de buurt die ik nog niet ken, dus dan ben ik altijd een beetje voorzichtig. Ik neem het de losgeslagen projectielen niet kwalijk trouwens, de baasje dan weer wel. Voedt je hond op en biedt je excuses aan als hij iets molt van een ander of zich niet kan gedragen.

Eens

Ik zou ook de kosten betaald hebben, de hond was overigens aangelijnd maar ze had hem totaal niet onder controle. Het gebeurde in een winkel, ik stond in de rij bij de kassa.

Het verhaal over je leenhond deed me denken aan de vraag van mijn zoon. Als hij een hond kocht of ik hem dan in vakanties kon uitlaten. Dat durf ik niet vanwege al dat loslopend spul dat dan op je afkomt. Komt bij dat ik het qua gezondheid te belastend vind, maar was dat geen issue, dan nog zou ik het vanwege andere honden niet doen.

Ik hoop dat je geen last krijgt van de losgeslagen projectielen

Vorige week naar de huisarts vanwege een verkoudheid die erg lang duurde. Neusspray met corticosteroïden vanwege ontstoken slijmvliezen, en dat maakt dat ik me eindelijk beter voel. De laatste weken veel afspraken afgezegd omdat ik niemand wil besmetten.... vriendin appt, gaat het al beter en heb je zin om wat te gaan drinken? Kom ik dat café binnen, zegt ze met een hese stem, nu ben ik verkouden ben zo ziek geweest de hele week op bed gelegen maar het is nog steeds niet over....Zucht, ik zeg onze afspraak af om jou niet te besmetten, voel me net beter   
Ze vond het te koud op het terras, ik ook, maar binnen leek mij geen goed idee. Weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken, behalve dat we niks hebben geleerd van de covid periode. 

Waarom heb je hier ja tegen gezegd. Dat eeuwige plichtsbesef ook. En waarvoor. Je had toch kunnen zeggen dat we al wat anders gepland hadden.

Lieve buurvrouw je hoeft je niet te verontschuldigen dat Miesje zo vaak en zo lang huilt. Kleine kinderen doen dat, dat kan ik echt wel hebben, heb nog wel actieve herinneringen aan mijn kinderen op die leeftijd. 
Dat je het zelf irritant vindt dat mag. 
Ik heb nog wel een tip voor je om te zorgen dat Miesje minder huilt:

Luister eens naar Miesje!

Ik hoor Miesje regelmatig de woorden alweer? Moe! en Nee!!!! uitspreken als jullie zeggen dat ze schoenen aan moet om naar de kinderboerderij of een of ander krijspaleis te gaan. 

3 dagen naar de opvang en in het weekend een stukje wandelen in de duinen met dat mooie weer van afgelopen weekend is genoeg voor een peuter in een week.

Ze zegt het zelf en op die leeftijd is thuis (samen) spelen of knutselen ook gewoon prima. De week hoeft niet volgepropt met uitstapjes en leukigheid, echt niet. Blijf eens een weekend gewoon thuis en je zal zien dat Miesje minder huilt. Dat meisie is doodmoe en vermoeide kinderen huilen, zeker die van jou; uit onmacht en frustratie. 

Het gepreekt van mijn ouders . Dat ik een verrekte trut ben. Volgens mijn moeder dat ik nooit hard gewerkt heb. Met 18 al aan het werk. Ze wantrouwen me.. Geloven niet dat ik werk. Moet in een fabriek gaan werken. 
Ben ook niet bezig met hulp zoeken voor geld van de gemeente. Goh, wie heeft dan alle formulieren ingevuld op internet en met iemand op het gemeentehuis gesproken.
Dat mijn dochter aan haar haar naar buiten is getrokken door ex-vriend is blijkbaar mijn schuld.. 
God, wat hoop ik hier gauw weg te zijn.
Mijn gevoel zit op slot. Huilen lukt niet meer... 

Lichtbron schreef op 24-03-2026 om 13:44:

Het gepreekt van mijn ouders . Dat ik een verrekte trut ben. Volgens mijn moeder dat ik nooit hard gewerkt heb. Met 18 al aan het werk. Ze wantrouwen me.. Geloven niet dat ik werk. Moet in een fabriek gaan werken.
Ben ook niet bezig met hulp zoeken voor geld van de gemeente. Goh, wie heeft dan alle formulieren ingevuld op internet en met iemand op het gemeentehuis gesproken.
Dat mijn dochter aan haar haar naar buiten is getrokken door ex-vriend is blijkbaar mijn schuld..
God, wat hoop ik hier gauw weg te zijn.
Mijn gevoel zit op slot. Huilen lukt niet meer...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.