Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

waarom heb ik altijd van die langzame bezorgers 😒ik heb honger 

Bakblik schreef op 24-02-2026 om 09:26:

[..]

Ik ben de moeder van de 20 jarige stagiair. Hij moet het zelf aankaarten en dat gaat hij wel doen ook als het zo blijft. De eerste 2 weken al lastige vragen stellen vindt hij te snel.

Mam ze moeten wel een kans krijgen om mij te leren kennen en te ontdekken wat ik kan.

Dat ie steeds zo ontevreden thuis komt dat steekt bij mij als moeder.

En als bij het bedrijf aandringen niet werkt, laat het hem dan op school melden. Misschien kunnen die nu iets doen voor je zoon. Of het bedrijf in het vervolg afraden.

Hoepel op schilders.
( Behalve als jullie de trapleuningen in het portiek opnieuw gaan verven, dan mogen jullie blijven😉

Halsema geeft een half miljoen aan Kiev las ik. Hoewel ik erken dat de stad zwaar in de penarie zit en hulp nodig heeft moet dat niet van Amsterdam komen die zelf lijdt onder een tekort aan effectief optredende politiekrachten en vuilnisophalers. 

Of laat het over aan al die steenrijke decadente inwoners daar om fondsen voor Kiev in te zamelen. Hebben ze eindelijk wat nuttigs omhanden.

Het blijft lastig om hier te reageren.

Ja leuk en aadrig dat je zegt dat je veel hulp nodig hebt in je nieuwe woning, en er moet inderdaad veel gebeuren, maar wij hebben ook allemaal ons werk en het is minstens een uur rijden naar jou. Dat jij maar 3 ochtenden werkt is niet te vergelijken. Dus loop nou niet te mopperen dat we te laat onze hulp aanbieden wees blij dat we je nog willen helpen zeg

rionyriony schreef op 25-02-2026 om 07:07:

Halsema geeft een half miljoen aan Kiev las ik. Hoewel ik erken dat de stad zwaar in de penarie zit en hulp nodig heeft moet dat niet van Amsterdam komen die zelf lijdt onder een tekort aan effectief optredende politiekrachten en vuilnisophalers.

Of laat het over aan al die steenrijke decadente inwoners daar om fondsen voor Kiev in te zamelen. Hebben ze eindelijk wat nuttigs omhanden.

Ik vroeg me ook af of deze hulp nu bij de gemeente Amsterdam moet liggen. Maar bij mij weten ligt het budgetrecht in de gemeente niet bij de burgemeester. 

Daglichtlamp schreef op 25-02-2026 om 15:19:

[..]

Ik vroeg me ook af of deze hulp nu bij de gemeente Amsterdam moet liggen. Maar bij mij weten ligt het budgetrecht in de gemeente niet bij de burgemeester.

Ja dat vroeg ik me ook al af. Dit lijkt me geen taak voor een gemeente, maar voor de Rijksoverheid. 

Het budgetrecht ligt bij de gemeenteraad en die stellen de budgettaire kaders op een hoger aggregatieniveau vast. Als de gemeenteraad heeft ingestemd met beleidsdoelen op dit vlak en een bijbehorend budget daarvoor beschikbaar heeft gesteld, dan kan het gemeentebestuur binnen die kaders zonder voorafgaande toestemming van de raad uitgaven doen. 

Ik ken de begroting van de gemeente Amsterdam niet en ik vraag me af in hoeverre ze voor dit soort zaken budget hebben opgenomen in hun begroting. Maar als inwoner zou ik not amused zijn. Niet omdat ik het Kyiv niet gun, maar omdat ik vind dat dit geen gemeentelijke taak is en dit wel erg lijkt op Sinterklaas spelen met andermans geld. 

Blèèèèèh!

Malibu2 schreef op 25-02-2026 om 16:41:

[..]

Ja dat vroeg ik me ook al af. Dit lijkt me geen taak voor een gemeente, maar voor de Rijksoverheid.

Het budgetrecht ligt bij de gemeenteraad en die stellen de budgettaire kaders op een hoger aggregatieniveau vast. Als de gemeenteraad heeft ingestemd met beleidsdoelen op dit vlak en een bijbehorend budget daarvoor beschikbaar heeft gesteld, dan kan het gemeentebestuur binnen die kaders zonder voorafgaande toestemming van de raad uitgaven doen.

Ik ken de begroting van de gemeente Amsterdam niet en ik vraag me af in hoeverre ze voor dit soort zaken budget hebben opgenomen in hun begroting. Maar als inwoner zou ik not amused zijn. Niet omdat ik het Kyiv niet gun, maar omdat ik vind dat dit geen gemeentelijke taak is en dit wel erg lijkt op Sinterklaas spelen met andermans geld.

Ik zou me ook afvragen hoe zinvol dit is op dit moment, zolang de oorlog nog bezig is. Heb je straks dingen weer opgebouwd voor veel geld, gooien de Russen er weer een bom op.

Lig je nu nu alweer in het ziekenhuis?? Zou je dan niet eens onderhand wat gezonder gaan leven?

Haal of houd allemaal je kut-kat binnen als die krols is. Wat een kabaal weer!

Dolfje schreef op 25-02-2026 om 20:58:

Lig je nu nu alweer in het ziekenhuis?? Zou je dan niet eens onderhand wat gezonder gaan leven?

Als ze zowat dood zijn, dan valt ineens het kwartje. Dat zie ik nu bij mijn vader, sinds zijn hart er 2 keer mee stopte in januari, lijkt hij sindsdien wel heel erg bezig te zijn met gezonder leven. Weet niet wat ik meemaak.. maar blijkbaar was dit nodig om hem te doen beseffen dat hij ontzettend veel geluk heeft gehad.

Broodjebrie schreef op 25-02-2026 om 21:45:

[..]

Als ze zowat dood zijn, dan valt ineens het kwartje. Dat zie ik nu bij mijn vader, sinds zijn hart er 2 keer mee stopte in januari, lijkt hij sindsdien wel heel erg bezig te zijn met gezonder leven. Weet niet wat ik meemaak.. maar blijkbaar was dit nodig om hem te doen beseffen dat hij ontzettend veel geluk heeft gehad.

Nou ik hoop het met je mee. 

Pfff zó moe. Wanneer wordt dit eens een keer minder en kan ik weer iets leuks gaan doen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.