Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

madee schreef op 25-01-2026 om 16:34:

15 uur werd 16 uur en nu 17 uur met de opmerking naar ons “kunnen en willen jullie nog wel?” Gezegd dat we anders voor niks de hele middag hebben zitten wachten dus ze komen die koffie maar drinken (ze weten dat mijn energie inmiddels bijna op is)

Toen mijn schoonouders nog mobiel waren en hier op visite kwamen waren ze of veel vroeger dan de afgesproken tijd of te laat. 

Te vroeg was irritant maar ach, de stekker van de strijkbout eruit en ik kon koffie maken en daarna weer verder. 

De tweede keer dat ze veel later dan de afgesproken tijd arriveerden ben ik gewoon gaan koken, zodat wij met de kleine kinderen op tijd (18.00 stipt) aan tafel konden op zondagavond. Vonden ze niet leuk maar ja 17.10 nog koffie komen drinken vind ik ook niet leuk.

Vinden ze mee niet gastvrij....... Tja jammer dan. 

Kies voor jezelf en je gezin en laat die visite niet bepalen dat jij laat moet eten, omdat zij zo laat op de koffie komen. 

Ze zijn net vertrokken, na anderhalf uur toch nog. Ik heb niet speciaal mijn best gedaan, wel uitdrukkelijk gezegd dat mijn zoon de taart speciaal voor hen had gebakken….wij hadden ons stuk al eerder vanmiddag genomen toen bleek dat ze steeds later zouden komen. 

madee schreef op 25-01-2026 om 18:35:

Ze zijn net vertrokken, na anderhalf uur toch nog. Ik heb niet speciaal mijn best gedaan, wel uitdrukkelijk gezegd dat mijn zoon de taart speciaal voor hen had gebakken….wij hadden ons stuk al eerder vanmiddag genomen toen bleek dat ze steeds later zouden komen.

Ik kan me voorstellen dat je hier zééééér geïrriteerd over bent.

madee schreef op 25-01-2026 om 16:34:

15 uur werd 16 uur en nu 17 uur met de opmerking naar ons “kunnen en willen jullie nog wel?” Gezegd dat we anders voor niks de hele middag hebben zitten wachten dus ze komen die koffie maar drinken (ze weten dat mijn energie inmiddels bijna op is)

Van mij konden ze het heen en weer krijgen.

Grindelwald schreef op 25-01-2026 om 20:16:

[..]

Van mij konden ze het heen en weer krijgen.

Van mij ook, trek dat niet.

Respectloos is het. Hun tijd is niet belangrijker dan de jouwe.

Wat ontzettend irritant zeg. 

Hier net geduldig gekeken wat er in het oog van mijn kind zat, maar eigenlijk wil ik gewoon dat ze gaat slapen en zelf op de bank ploffen 

Herfstappeltaart schreef op 23-01-2026 om 18:35:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik vind het een heerlijke serie. En ik ken de oude ook.

Bijvoorbeeld: van zo'n huishoudster op leeftijd kun je toch niet ineens het personage maken wat ze nu hebben gedaan? Ik hou daar niet van, eerst is een verhaal zo en zag alles er zo uit, en dan zou het ineens heel anders zijn. Blijf gewoon af van oorspronkelijke producties denk ik dan.

JtM

JtM

26-01-2026 om 10:21

Ik snap dat je klaar bent met mij, maar dan hoef je niet alleen aan jezelf te denken. Er loopt ook nog een kind rond. 

JtM schreef op 26-01-2026 om 10:21:

Ik snap dat je klaar bent met mij, maar dan hoef je niet alleen aan jezelf te denken. Er loopt ook nog een kind rond.

JtM schreef op 26-01-2026 om 10:21:

Ik word totaal gestoord van jullie, zo maak je toch geen afspraken met zieke mensen!!

lientje69 schreef op 26-01-2026 om 12:55:

Ik word totaal gestoord van jullie, zo maak je toch geen afspraken met zieke mensen!!

JanaDana schreef op 26-01-2026 om 08:29:

[..]

Bijvoorbeeld: van zo'n huishoudster op leeftijd kun je toch niet ineens het personage maken wat ze nu hebben gedaan? Ik hou daar niet van, eerst is een verhaal zo en zag alles er zo uit, en dan zou het ineens heel anders zijn. Blijf gewoon af van oorspronkelijke producties denk ik dan.

Ja ik ervaar dat niet zo. Ik vind dat ze er een prima nieuwe versie van hebben gemaakt. Je moet het gewoon los zien van de oude serie. 

Herfstappeltaart schreef op 26-01-2026 om 13:05:

[..]

Ja ik ervaar dat niet zo. Ik vind dat ze er een prima nieuwe versie van hebben gemaakt. Je moet het gewoon los zien van de oude serie.

Het is denk ik net zo als met de Lynley-serie. Ik moest eventjes wennen aan de nieuwe, maar nu ben ik er helemaal oké mee. Dit seizoen was overigens niet erg lang, het was al weer voorbij voor ik er erg in had.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.